Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Muskelsætning
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 12:15

I øjeblikket arbejder jeg på klargøring af min lile miniature på tre år som skal til kåring i førstkommende weekend.

Hun er i longe fire-fem gange om ugen med chambon hvor jeg arbejder lidt med temposkift og travbomme.

Men jeg synes bare ikke rigtigt hun bliver pænere af det. Jeg prøver at afstemme hendes foder uden at hun bliver for tyk, men samtidig også har noget at sætte muskler af.

En af mine veninder siger jeg skal smide chambon'en helt væk og bruge indspændingstøjler i stedet for, men hvad gør de til forskel?

Personligt overvejer jeg at købe et pessoa-system, men ved ikke om det kan betale sig, og om jeg i det hele taget kan finde ud af at arbejde med sådan en.

Jeg ved godt at jeg ikke kan lave noget anderledes nu, men har tre små der skal til dyrskue senere på sommeren også, og så kan jeg jo gøre det rigtigt med dem fra starten.

Har i nogen forslag??

Dorthe

Skovsgårde Miniatures & Chinchillas

Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd

kan ikke......
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 13:02

hvis der kun er 1 uge til den skal kåres så ville jeg lade den stå og give den græs så den kunne tage lidt på.

jeg har selv stået med en hest der ikke var klar til kåring og du skal have mindst nogle måneder hvis du skal sætte bare en smule muskler på den . det eneste du opnår ved at træne intensivt nu er en træt og øm hest der vil gå stivbenet og træt afsted.

du kan få fyldt hesten lidt ud ved at give den græs - det plejer at sætte sig jævnt fordelt.

og det du kan træne er at gå og stå pænt, opstilling og udtryk.

diverse hjælpetøjler kan ikke sætte muskler på din hest. især fordi de formgiver hesten enten frem og ind (bag lod)eller simpelthen blot ned og ind ( uden hvælving over skulder som jo er "frem" ). ingen af disse forme giver muskler.

afslappet træning i kapsun frem (op over skulder , hævet brystkasse, hvælvet hals , næsen forrest) og ned ( under manke nivou til den slapper af i underhalsen). denne form giver rygmusker, muskler på bagpart og overlinien. Men det tager altså tid. og det er ikke altid let med alle typer heste.

SALG AF LUSITANO HESTE

Salgsheste på www.klassisk-dressur.dk

Hestemalerier sælges. www.lykkebianca.dk

Få ledige pladser til GOLEGA hestefestival 09.

8 -15 nov. Portugal.

0
0
Svar på denne tråd

Hjælpe tøjler
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 13:24

giver faktisk i mange tilfælde en ringere muskelsætning, fordi hesten går og spænder lidt imod og derfor udvikler øget underhals muskulatur. Så hvis du kan få den frem og ned uden indspændinger, ville det være væsentligt bedre. vand træning i vand til knæene er rigtigt godt til dette. Ellers er jeg ret enig med Lykke

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Tak for råd
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 14:17

Hun har fået meget let arbejde uden chambon i denne uge, og har haft sidste træningsdag i dag. Hun er fremvist sidste år også, så mønstringen skulle vi bare lige have frisket op. Hun er ualmindelig nem at fremvise, løber pænt og benene kan jeg flytte stille og roligt og så står hun som regel stille.

Det med græs er ikke nogen god ide. Bare en time om dagen og hun bliver kuglerund om maven, ikke særligt klædeligt

I det hele taget er hun ikke for tynd, men mangler bare lidt muskler omkring rygraden. I profil på tre meters efstand kan man ikke se det, så jeg skal bare sørge for at jage dommerne tilpas langt væk på lørdag

Inden længe går jeg i gang med de næste der skal fremvises, så er det jo om at gøre det rigtigt fra starten af.

Dorthe

Skovsgårde Miniatures & Chinchillas

Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd

indspændinger
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 14:21

er kun til at ødelægge hende med. Det samme med chamboner og alt det andet skrammel, du kan stoppe på din hest.

Hun er jo også stadig enormt ung, så det vil virkelig være at skyde sig selv i foden at stoppe alt det på hende.

En unghest skal have plads til at strække sin hals frem og ned - og få lov til at "bære sig selv i longen". Se evt Epona.tv, der er en ret god serie med longering.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider