Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Træning fra jorden - har du prøvet??
Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 18:53

Sagen er nu - at jeg skal igang med en muligvis længerevarende træning/genoptræning fra jorden grundet manglende muskulatur - primært i ryg - men generelt i overlinien.

I samarbejde med min dyrlæge skal jeg fire til fem dage om ugen opstarte med longearbejde i skridt - med næsen nede og fremme - evt. over bomme og så lige så stille øge tid og tempo. Derudover strækøvelser før og efter træning.

Jeg er nysgerrig efter om nogle af jer har været igennem en sådan forvandling? Hvordan klarede i det... Kunne I holde motivationen? Fik I en god, glad og symptomfri hest ud af det??

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

nu ved jeg
Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 20:06

jo ikke hvad "dommen" er, men tror bestemt at din hest kan blive synptom fri.

men tror det er nemmere for folk at svare på hvis du skriver lidt om hvade der er problemet med hesten

hvis dt blot er manglende muskulatur, så burde udsigterne være gode

to tøjler i hånden, en lanse i den anden, så er mille klar til at gå fra forstanden!

www.123hjemmeside.dk/tri ...

0
0
Svar på denne tråd

det er pænt
Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 20:46

svært at holde motivationen, syntes jeg.

Jeg købte en 3 års, som var planen skulle tilrides...også viste det sig den var pilskæv, så den skulle rettes også igennem et halvt år langt gengoptræningsforløb fra jorden af.

Den eneste måde jeg kunne holde gejsten rimeligt oppe, var ved at skifte retning indimellem. På den måde har jeg været igennem kørsel fra jord, dobbellonge, almen longe, McLean træning, aka etc etc...

Jeg må sige jeg alligevel var meget overrasket da kiropraktoren sagde der var sket en betydelig ændring.

Jeg kunne ikke selv rigtig se den, men det er også svært når man går op af dem til daglig.

Mvh. Tine

Staldpige søges til Schweiz for et år, start sommer 2009

Fotografering?

Fatboy sækkestol købes. Send PB.
Kieffer Garmisch sadel sæ ...

0
0
Svar på denne tråd

Ja :) :)
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 09:07

Hej Mette

Ærgeligt at læse med Baldini.

Jeg har jo ikke været igennem samme forløb - men Shalu har jo også døjet rigtig meget med forbensproblemer, og har siden også vist sig at være pil skøv i skroget.

Det var ikke sådan at jeg fik udstukket et genoptræningsprogram, men jeg fik øjnene op for nogle ting som jeg ikke vidste før, og prøvede mig så langsomt frem.

Til at starte med brugte jeg "McLeanificering" fra jord og ryg, siden kombineret med ridning og longering som du beskriver det.

Indimellem har man da spurgt sig selv om man var blevet bindegal fordi man brugte (og bruger) så lang tid med lange tøjler og næsen i jorden.

Men belønningen er kommet i hvordan hesten har ændret sig og er blevet mere afslappet, og man kan bare mærke at den fungerer som den skal. Der er ingen af de der taktfejlsagtige haltheder (som du vel husker fra Grenå)

Shalu stod stille vel ca 1 år fra sommer/efterår 2006 (den fungerede on/off den sommer) og så et lille år frem, og har nu været redet uden problemer i næsten 2 år :)

Håber du får den smukke Baldini på ret køl igen :)

- Matilde og Shalu :-D-

Dressur og springsadel sælges - skriv for info
0
0
Svar på denne tråd

Øvelser
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 10:26

Min hest synes det er vældig hyggeligt at lave jordarbejde.

Variere træningen, det fungere bedst for både dig og hesten.

Camilla Gravers Johansen ©

Jasmin ifol med Saxo Højgård. Termin 9. Maj 2009

©

0
0
Svar på denne tråd

Tak for info...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 11:24

Tak for jeres svar allesammen.

Jeg tror at hvis man er fast besluttet på at få en hest der igen fungerer så skal det nok holde motivationen i top.

Og variation er nok også nøgleordet til at man ikke går helt kold i det.

Og så vil man vel også glædes over når man begynder at kunne se resultater - selv om man nok ikke så nemt ser det fordi man omgås hesten dagligt....

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider