Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Korrekt pålægning af rebgrime?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 09:34

Jeg har anskaffet mig en rebgrime, men er ikke helt sikker på hvordan det ser ud, når den er korrekt tilpasset.

Er der nogle der har et billede de kan fremvise?

Og kan man egentlig godt ride i en rebgrime?

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 13:00

Jeg kan godt lige tage nogen billeder her i løbet af weekenden ;) (dog ikke i dag da vi har fødselsdagsgæster hele dagen) ;O)
Min hoppe har en rebgrime (monty roberts træningsgrime) hvis det er noget i den stil du tænker på..:P kan godt tage nogen billeder af hvordan man binder knuden også.. ;)
Altså nu er min hest jo trænet i horsemanship level 1 efter paralli, men hun kan godt rides i rebgrime på ridebanen, (har dog ikke prøvet i galoppen endnu) --> hun kan dog også rides i bidløst hovedtøj, og er ellers ret let styrbar ;O)

0
0
Svar på denne tråd

Sådan.....
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 13:01

/lisbet

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhed-knuden
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 14:04

hej, og hvordan er det nu lige at knuden bindes således at den kan udløses ved et enkelt træk.. ellers bliver det alt for farligt!

En rebgrime springer jo netop ikke,så husk at brug den til træning og ikke på folden.

MvhHotbandit!

0
0
Svar på denne tråd

Knuden...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 16:26

Det billede lisbet har sat ind, viser desværre en forkert knude.

Hvis man kommer til at stramme denne knude for meget, vil man kun kunne få den op igen med en saks

Og det ville jo være ærgeligt...

Jeg sætter et billede ind med en grime der er bundet korrekt. Denne knude vil man altid nemt kunne få op, hvis den bliver strammet

På dette billede sidder grimen dog lidt for langt nede, men har ikke et bedre hvor man kan se knuden...

Undervisning, trailertræning,

tilridning tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

Ridelejr 2009! Få en oplevelse for livet!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 19:20

Ja man kan sagtens ride kun med rebgrime - det gør jeg på tur. På banen rider jeg med halsrem.

Det kræver blot, at din hest er lydig på signaler og kan dreje fx til højre, når venstre sides reb rører dens hals.

Jeg har det sidste år kun redet med rebgrime og trænet min hest fra jorden, og min hest har aldrig været så afslappet og lydig som nu.

Når ikke du har et bid, er du jo tvunget til at lære at ride din hest for fine hjælpere.

Jeg har ellers altid ment min hest var lydig og trænet, men efter jeg har lagt biddet og hengivet mig til rebgrime ridning, har jeg virkelig lært og oplevet hvad lydighed, samarbejde og hengivenhed er - og det er ganske enkelt fantastisk.

Jeg skal aldrig ride med bid igen - for mig er at ride uden, virkelig frihed og samarbejde i aller højeste grad.

God arb lyst og håber du får gode oplevelser:)

Mvh Stinne

P.s Min kan lave de samme ting/øvelser, når jeg rider med rebgrimen, som hun kunne med bid.

0
0
Svar på denne tråd

Takker....
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 18:59

.... for beskrivelse og billeder. Jeg må lige få kigget nærmere på det så. :-)

fremilla, hvor fastgør du så helt nøjagtigt tøjlerne (eller hvad du nu bruger) i rebgrimen?

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 23:24

Hej hej

Jeg har et langt tov rundt om halsen og så samlet under hovedet.

Derfor skal hesten lære at dreje/flytte sig når rebet rør dens hals (altså når rebet rører venstre side, skal hesten dreje/flytte sig til højre - hvis du forstår?!)

Man har ikke en tøjle i hver side af hovedet på hesten og kan derfor ikke dreje den, som hvis man havde.

Håber du forstår - ellers skriv igen, så kan jeg tage et billede:)

Mvh Stinne

0
0
Svar på denne tråd

fremilla....
Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 06:56

Ok, jeg er helt med :-)

Men jeg kunne godt tænke mig at se et billede af det lange tov?

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 08:53

Det er bare et ekstra langt træktov - ikke noget specielt:)

Mvh Stinne

0
0
Svar på denne tråd

Endnu et billede...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 10:28

Her et billede af hvordan jeg har bundet rebet, når det skulle sidde som tøjler:

Jeg foretrækker dog at ride med et tov uden karabin, idet karabinen vejer en del og godt kan sidde og svinge for meget. Jeg ser lige om jeg kan finde et billede :-)

tilridning tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 18:01

Ja det er lige netop også sådanne mit tov sidder i rebgrimen, når jeg rider:)

Mvh Stinne:)

0
0
Svar på denne tråd

ride i den..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 19:44

Jeg rider nogen gange i rebgrime på de unge heste, det forgår dog ved at der kommer et hovedtøj uden på og tøjlerne bliver fastgjordt i grimen igennem bidringene. (kræver at du har en meget blød og rolig hånd..)

har ingen billeder.

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

Unge talentfulde springheste sælges.

.Zancle.

0
0
Svar på denne tråd

ciller....
Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 12:26

Bare for at gå i detaljer: skal rebet bindes på en bestemt måde, eller bare så det ikke lige pludselig går op mens man rider?

Og kan jeg få et nærbillede af dit tov - evt. et link til en side hvor det kan købes ;-)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Tov.....
Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 19:44

Her kan du købe det:

www.shop4horses.dk/shop/horse-in- harmony-3c1.html

Det er dog væsentlig billigere, at købe rebet selv i en sejlsportsforretning, hvis du har mod på det kan du lære selv at splejse karbinhagen fast. Ellers kan du bare binde rebet i grimen.

Jeg kan bedst lide at rebet er omkring ca. 1,5 cm i diameter, rimelig tungt og blødt. et sted mellem 3,5 og 4 meter langt.

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd

Louise...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 10:22

Jeg binder altid mit reb på en bestemt måde, men der er jo ingen lov der dikterer, at man absolut skal det

Jeg tror hesten er temmelig ligeglad med hvilken knude der bliver brugt, men sørg for den ikke kan gå op, og den ikke er for stor, for så kan den komme til at sidde og dingle og irritere

Jeg køber tove fra samme leverandør, som ham der har hjemmesiden rikke har sat ind :-)

tilridning tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mit bud på hvordan den skal sidde.
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 14:07

/Signe

ONE TWO FREDDY´S COMING FOR YOU

THREE FOUR BETTER LOCK YOUR DOOR

FIVE SIX GRAB A CRUCIFIX

SEVEN EIGHT GONNA STAY UP LATE

NINE TEN NEVER SLEEP AGAIN

Det er derfor jeg stadig er oppe

Highland Pony

Man er vel Skott ...

0
0
Svar på denne tråd

Rikke T + ciller
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 16:47

Rikke T: Tak for linket :-) De er godt nok halvpebrede, så i første omgang vil jeg nok bare sætte det tov i jeg har i forvejen, og så må karabinhagen så dingle lidt. :-)

Ciller: okay, så fik jeg det på plads. Jeg må prøve mig frem når jeg lige kommer så langt. :-)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Knuden
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 22:12

Hejsa,

Jeg ville lige bidrage med et billede af hvordan jeg laver knuden til tøjler:

Jeg kan dog se, at rebgrimen sidder lidt langt nede, men nu var det også for at vise dig knuden på tovet

Mvh Hanne

Skøn 8-års Oldenborgvallak sælges:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/195282/

0
0
Svar på denne tråd

HanneV
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 22:35

Super billede der - det tror jeg faktisk godt jeg kan finde ud af at lave :-)

Spørgsmål ti$l alle: kan man godt have både hovedtøj (i mit tilfælde består hovedtøjet kun af nakkestykke m. kæberem og kæbestykker) og rebgrime på, på samme tid?

Så kunne jeg lige have hovedtøjet som reserve, selvom det foregår på ridebane.

Jeg tænker, at rebgrimen så skal lægges på først, hvis man altså kan have begge dele på samtidigt.

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Nå, det er ikke lige....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 20:59

.... optimalt at have sådan en rebgrime på indenunder hovedtøj, selvom hovedtøjet er enkelt.

Jeg kunne se, da jeg havde lagt hovedtøjet på, at bidringene ville klemme ind på de knuder der var på rebgrimen i samme område.

Så da jeg havde skridtet en tur med hovedtøj, skiftede jeg over til rebgrime med tov og forsøgte mig lidt i skridt på ridebanen - det skal nok blive sjovt at øve mere på det efterhånden :-)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider