Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kalorieforbrænding ved ridning?
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 09:30

Jeg har en veninde der gerne vil tabe sig og hun tæller kalorier osv. Hun rider også en gang i mellem og det kunne være interessant at vide hvor mange kalorier man forbrænder ved ridning.

Er der nogen der ved /har en ide om hvor mange kalorier man forbrænder ved:

1. en almindelig ridetime - ca 20 min skridt, 30-35 min trav og 5-10 min galop uden synderligt med øvelser.

2. en dressurtime - tid som ovenfor, men hvor der er en del fokus på sidebevægelser, overgange, korrekt bæring mm

3. en springtime - ca 20 min skridt, 10 min trav og 30 min med galop og spring.

Jeg hører også gerne hvad folk tror er de mest fedtforbrændende af de 3 typer ridetime. Også holdning til om det er mere eller mindre forbrændende end løb/cykling/aerobics mm.

Mvh

Sille

Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.

For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 10:34

Det kommer an på, hvordan man rider.

Da jeg skiftede fra moderne sportsderssur til Aka, tog jeg straks 3 kg på!

Min nuværende holdning er, at dressur rides med så stor afslappethed og så fine hjælpere som muligt, ligegyldigt hvilket princip man hylder, og så må man gå i fitniscenter, hvis det er for at tabe sig.

BirteB

BirteB
Husk at leve mens du gør det,
Husk at ride mens du tør det!
0
0
Svar på denne tråd

mit bud
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 10:47

I flg. Arne Astrup forbrænder man 224 kaloerier på en ½ times ridning. Men det er ikke specificeret ud på ridetype.

Se "Lige på og sport" på TV2 torsdag kl. 22.40, om Eponas videoer "Træning eller dyrplageri".

Ny engelskuddannet sadelmager OG sadeltilpasser i jylland, www.sadelmager.net

0
0
Svar på denne tråd

Oliveiras bud?
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 11:16

Nuño Oliveiras bud: "The only part of the rider that should be sweatty after riding is the brain!"

Tanja :-)

Der Vorteil der Klugheit besteht darin, daß man sich dumm stellen kann - umgekehrt ist es schwieriger!

www.ridakademisk.nu

0
0
Svar på denne tråd

cool Nuño Oliveiras
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 12:01

Nej - hvor sejt sagt :-))))) Nuño Oliveiras (Y) (Y) (Y).

Jeg tror dog alligevel man forbrænder noget i kraft af at mange muskler er i brug for at holde balance m.m. Men hos mig er det en hovedregel, at er der noget, jeg synes bliver fysisk hårdt, når jeg rider, så er jeg på gale veje :-))

Se "Lige på og sport" på TV2 torsdag kl. 22.40, om Eponas videoer "Træning eller dyrplageri".

Ny engelskuddannet sadelmager OG sadeltilpasser i jylland, www.sadelmager.net

0
0
Svar på denne tråd

jhsdkhaskj
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 12:29

Cykling, løb osv forbrænder du væsentligt mere ved end ridning :)

Vil tippe forbrændingen til at være omkring gåniveau (med 5 km/t eks).

Det er jo ikke ligefrem sådan man bliver forpustet af at ride, hvis ellers man har en god grundform (og kan løbe 2-5 km uden stop, cykle 20 osv).

Gåture er noget der er ganske super til at tabe sig - for der forbrænder man fedt (tror jeg også man gør ved ridning), mens hardcore motionstyper som løb forbrænder musklernes glukogen (kulhydrat) depoter først - fordi de i den situation tager for lang tid at omsætte fedtet :)

0
0
Svar på denne tråd

skridt og kcal
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 12:38

Jeg har lige været med i et forsøg på mit arbejde, hvor vi skulle have skidttællere på hver dag i en hel uge. I følge skridttælleren giver dressurridning i ca 50 min. + for- og afskridtning i ca 20 min. = 8000 skridt, som den så omregner til 347 kcal.

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

enig med birte b
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 12:54

enig med Birte B : det kommer HELT an på ridetypen.

I aka/klassisk skal vi sidde så afslappet og roligt som muligt og lade hesten gøre arbejdet. Det er koldt om vinteren - det er derfor vi rider med uldjakker, lammeskind på sadlerne og lange uldne nederdele, he he.

Men da jeg red moderne var det ret hård og jeg var ofte meget træt og svedt bagefter ( men i super god form - det var dengang...) . og jeg så mange ryttere der red i T shirt i januar måned fordi de svedte så meget. Mange ryttere har også nogle ordentlige overarme af at have fat i tøjlerne.

jeg tror at den type ridning med drivning og konstant animation af hesten , højt tempo og hvor man skal klemme sig fast forbrænder en del .

vil man tabe sig er der kun én måde, spise mindre ( og sundere) og motionere mere. Det lyder så let...suk.

SALG AF LUSITANO HESTE

Salgsheste på www.klassisk-dressur.dk

NYE HESTE NU !

se billeder fra Portugal turen med salgsheste:

www.heste-nettet.dk/forum/14/821880/ 821880/

Hestemalerier sælges. www.lykkebianca.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 16:17

Mange tak for de mange bud. Om ikke andet så kan jeg se at det om ikke andet forbrænder det samme som når man går en god lang tur.

Det er da lidt.

Jeg vil sige der er stor forskel på hvor svedig jeg er. Hvis jeg bare laver det jeg kalder hyggedressur, er jeg ikke svedt, hvis jeg skal indlære nye øvelser mm er jeg rimelig svedt og springer jeg, kan jeg dicideret blive forpustet. Sjovt nok mest forpustet ved stævner, så om det er fordi jeg glemmer at trække vejret ordentligt når vi er i arenaen eller hvad, det ved jeg ikke.

Mvh

Sille

Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.

For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd

Kalorietæller
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 10:58

Hvis din veninde vil vide ca. hvor mange kalorier hun forbrænder ved ridning, er der en kalorieforbrændingstabel her:

http://www.caloriesperhour.com/

Der kan man taste både skridt, trav, galop, dressur osv. ind og også i hvor lang tid man har lavet det pågældende.. Tror egentlig det passer meget godt, men selvfølgelig er der forskel på hvor aktivt man rider, men det giver da et hint :-)

Desuden er der mange andre sjove beskæftigelser man også kan taste ind her - det er næsten kun fantasien der sætter grænser.
God fornøjelse :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider