Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Holdning i trav, hjælp søges !?!
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 15:11

Hej Alle sammen ;-)

Jeg håber at kunne få en masse gode råd her, for at få løst mit problem!

Det hele er endelig en lang historie, men den springer vi over, for vi er nået der til hvor vi nu er nået!

Don min ene vallak, vil ikke rigtig slappe af når vi traver, hans balance er ikke helt i top, men det er hvad det er.

Jeg kan ikke få ham til at søge til bidet i traven, eller dvs det kunne han engang, men han har lidt svært ved at få bagparten med sig, men det er som om det er kommet i glemmbogen!

Jeg begyndte at ride bidløs, hvilket hjalp HELT fantastisk på hans spændstighed i traven, nu er jeg begyndt at mixe ridningen lidt med bid og uden bid!

Han er en hest med en ret stor gang, og jeg skal virkelig koncentrere mig som rytter for at følge hans gang, ikke at han jorde afsted, slet ikke, men han har dælme en stor gang!

I skridt og galop, slapper han helt af, specielt galoppen, han får bagparten rigtig godt med sig, og søger helt automatisk i holdning, skridten har vi også nogen lunde på plads!

Jeg ved, det er min fejl, men hvad søren er det jeg gør forkert!?!?

Han er en hest som elsker og lave noget, og vil gerne pleace sin rytter! Han skal helst udfordres på banan eller går han død i det, det er som om det kommer til at kede ham lidt!

Så hvad gør jeg med min dejlige hest, med ikke den helt store balance, i traven????

Skulle jeg evt mixe en masse overgange fra galop til trav??? og fra trav til galop??

Håber i vil komme med en masse gode råd til, hvordan jeg går "travridningen" mere spændende, og mere afslappende :-)

Sommergræs tilbydes

Varde / Esbjerg (6800)

se præs for mere info!

Er livet ikke skønt, foråret er på vej ;-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 18:35

har du overvejet om det er noget psykisk? - hos dig.. prøv at tage en dyb indånding og så ud gennem næsen, og så slap af og glem et minut eller to alt om holdning og skru helt ned for forventningerne - bare følg hestens bevægelser og "slip" tøjlen, og prøv at få ham til at slappe af og søge ned.. efterhånden kan man tage den derfra har jeg erfaret med min traver der også ofte spændte op i traven (naturligt nok :b)

Verdens smukkeste Haflinger hoppe til salg - 15.ooo kr

Alexandra & Wirago i er mine fnuller-bullere <3

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 19:55

Nu ved jeg ikke hvor kompetent du er, men ellers er det jo typisk meget lettere at sidde på en hest der galoperer "forkert" :) Men ellers, så som anna. Du kan jo starte med at ride ham lidt i dybden i letridning for at få balance og muskler på plads, så skal resten nok komme :)

Sassi'Chanel

Den halve parade er den alle taler om,

men ingen ved hvad er ..

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 20:02

Mange tak for jeres svar :-)

Jeg syntes ellers jeg prøver det med ikke at koncentrere mig om at få ham til bidet, men måske jeg skulle prøve det med lige at puste ud og ind en gang i mellem :-) Har nu aldrig haft problemer med at han spænder op som en gammel traver, for at ville trave stærkt eller lign!

Bowie - Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med at det er lettere at sidde på en hest der galopere forkert ????

Ang det med dybten, det er der hend af jeg gerne vil, for han vil ikke gå i dybten :-)

Dog er det hele helt anderleres hvis jeg rider ham i naturen, det er meget mere på banen den er gal!?!?

Kom gerne med flere gode råd ;-)

Sommergræs tilbydes

Varde / Esbjerg (6800)

se præs for mere info!

Er livet ikke skønt, foråret er på vej ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Sænk tempoet
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 22:37

i traven. Du skal så langt ned, så du rider lidt under det hesten selv vælger. Når du har den i det tempo og den slapper af, så kan du bede den om lidt frem (altså op i dens normale trav) og så veksle mellem dens normale trav og den langsommere trav. Hvis den slapper af når den traver langsommere, og du så driver den lidt frem, så vil den oftest strække sig frem til biddet :) Voila :)

Sagde Janne - der starter nyt arbejde 14 April

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 18:04

hvis det kun er på banen kunne det stadig godt være fordi du, måske ubevidst, tænker på at "åh nej, nu spænder den op" og det kan nogle heste mærke med det samme du overhovedet overvejer at tænke det.. prøv ihvertfald det med at slappe af, og hvis ikke det hjælper skal jeg nok lukke r*ven :)- men lad være med at tvinge det frem, lad som om du har alverdens tid.. ellers modarbejder du bare dig selv.

og hov, hov - gamle travere kan nu sagtens trave flot ;)

Verdens smukkeste Haflinger hoppe til salg - 15.ooo kr

Alexandra & Wirago i er mine fnuller-bullere <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider