|
|
| Stævnemoral- C og D stævner |
|
|
Jeg kan ikke lade være med at bide mærke i en kommentar i en hel anden tråd, omhandlende noget helt andet, omkring stævnemoral. En nævner, at det er dårlig moral at ride D stævner når man også starter C stævner. Er det den generelle holdning? Jeg kender flere som veksler imellem C og D, afhængig af sted, dommer, hestens dagsform, rytterens osv. Der er ingen af dem, som er rosetjægere, de melder bare til når stævnet er der, uden nogen egentlig tanke på hvilken type det er. -Jeg har da planer om det samme, når hesten er gammel nok til at starte stævner. Hvad siger i? Er det dårlig moral at ride både C og D stævner? (og til dig, som skrev sætningen, er det på ingen måde angreb eller lign, det er ren tankestrø fra min side...sætningen udløste det bare )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
Da jeg red større stævner, red jeg da stadig nogle D stævner. Især på hjemmebane lavede de så bare en stor klasse, som vi måtte ride. Det kan altså ikke sætte mit p*s i kog  Hvis jeg nogensinde når distriksplan eller højere igen, så vil jeg da stadig ride D stævner, hvis ikke jeg er udklasset. Klubben kan jo udskrive klassen så den udlukker folk som rider C stævner.
Sagde Janne - der starter nyt arbejde 14 April
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| intet problem for mig |
|
|
Nej - det synes jeg i hvertfald ikke, hvis man stiler op i de relevante klasser. Alle har vel ret til at få noget stævnetræning og gør man det i klasser man er berettiget til at starter kan jeg ikke se noget problem i det overhovedet. ejg forstår nok slet ikke denne skræk for ikke at vinde rosetterne. For mig vil det til enhver tid handle om den træning man får ved at ride stævner. Rosetter er mig så uendelig ligegyldige - det er det at blive bedre både til at ride og til det mentale det handler om i min verden. Hvem der får rosetterne raver mig en høstblomst.
Dansk Rideforbund betegner mishandling af heste som træning. Vurderer selv www.epona.tv - skriv til DRF hvis du er uenig
Ny engelskuddannet sadelmager OG sadeltilpasser i jylland, www.sadelmager.net
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Overhovedet ikke spor dårlig stævnemoral  Jeg kan virkelig ikke se problemet... Men det kan f.eks. heller ikke sætte mit p*s i kog at folk en gang i mellem rider 10-20 cm lavere end de plejer for at få en god tur hvis de har haft nogle problemer... Eller rider et program af lavere sværhedsgrad hvis det er det ekvipagen har brug for.
- Cat - "Pinky, are you pondering what I'm pondering?" "Well, I think so Brain. But if we didn't have ears, we would look like weasels...."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla |
|
|
Jeg synes ikke det er dårlig stævnemoral at starte både D og C stævner. Det jeg synes er dårlig stævnemoral er dem som starter lavere klasser til D- stævner for at vinde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søs... |
|
|
Nogle, inkl mig selv, rider for at vinde. Ikke for rosetten, men for æren Men selfølgelig ikke for enhver pris...
Sagde Janne - der starter nyt arbejde 14 April
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næhhhhhh |
|
|
Jeg ride både C og D stævner... Men her på fyn findes det OUT regler, så når c ryttere vil ride D stævner, ja så må vi starte lidt højere klasser. Fair nok...
"At hesten driller eller er farlig, er ALTID en undskyldning for rytterens fustration og manglende forståelse for hestens natur og måde at lære på".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| A-B-C-D stævner |
|
|
Jeg kan da som springdommer nævne rytere der rider alt fra A-D stævner. OK Sjældent på samme ehst, men samme hest starter da ofte 2 kategorier der ligger lige op af hinanden dvs D+C eller C+B eller B+A stævner Så længe man starter berettiget dvs efter den udklasning arrangøren har valgt ser jeg intet problem. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg synes det er helt okay at ride D og C stævner på den samme hest, blot man tilpasser sig klasserne og ikke rider under niveau til D stævner. Jeg er helt klart tilhænger af at støtte op om de klubber der udskriver de højere klasser (LA3 og derover) til D stævner, samt de få der tør at udskrive en MB0. Synes det er rart at klubberne åbner op for disse klasser så rytterne får en mulighed for at øve sig evt. inden de skal starte klassen til et C stævne. Ligesom man kan 'tvinge' folk til at komme lidt videre når man udskriver de højere LA klasser og så lukker de små LA klasser, så folk ikke konstant kører rundt i LA1-LA2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| D og C stævner |
| Forfatter:  |
Luxus |
| Dato:  |
28-04-2009 09:30 |
|
Min holdning er, at samme ekvipage sagtens kan ride både D og C stævner. Så længe niveauet man rider på svarer nogenlunde overens. F.eks. ville jeg nok ikke synes det var ok, hvis man red LA6-MB klasser til C stævner, og så red LA1, 2 osv. til D stævner. Det lugter lidt for meget af rosetjagt. Der kan så selvfølgelig være ting der spiller ind, så man kan have gavn af at ride et lavere niveau i en kort periode. Jeg rider både D og C stævner. C stævner er vi lige påbegyndt, og jeg synes der er færre muligheder for at komme afsted til C stævner hvis man ikke vil køre alt for langt, og man kan nemt misse nogen af dem i omegnen hvis man har andre planer der falder sammen med. Men jeg er da klart begyndt at "satse" lidt mere ved D stævnerne, da det er her jeg har mulighed for at træne, finpudse og afprøve.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janne - det er jo også ok |
|
|
Janne - det er også helt ok med mig, at folk har det sådan. Jeg har bare ikke den drift. Jeg gider f.eks. overhovedet ikke at vinde, hvis jeg ikke selv er tilfreds Så er sejren INTET værd. Men det er FEDT, når man selv er tilfreds og så også få et skulderklap udefra . Jeg hørte en sportspsykolog på p1 i weekenden, der fortalte om to typer af 'sportsudøvere' - dem der bare vil vinde og finder deres motivation der, og dem der vil mester deres sport til perfektion og det er det, der motiverer dem. Man må gerne have en blanding, men dem der kun går efter at vinde og kan gøre det på talent, er ildestedt i modgang - for så ryger motivationen med det sammen.
Se "Lige på og sport" på TV2 torsdag aften kl. 22.40, om eponas videoer om "Ridesporten i fare". Ny engelskuddannet sadelmager OG sadeltilpasser i jylland, www.sadelmager.net
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er så meget ævl og kævl |
|
|
og det er næsten altid i de små klasser hvor en masse mennesker er bange for ikke at vinde sløjfer. eller for at nogle der er dygtigere end dem selv vinder... Jeg rider ikke ret mange d-stævner, men det hænder da. jeg har i år redet et d-stævne, en del c-stævner et b-stævne og to a-stævner. ikke på samme hest. men som rytter. der var meget ballade til d-stævnet. men jeg trængte træning på hesten og det var nuengang det stævne der var at ride. jeg red langsomt i begge ture. men omvendt nægter jeg at lave fejl med vilje. så jeg sluttede som nr 3 i begge klasser. som den langsommeste fejlfri. det var der også meget ballade over. men de kunne jo 'bare' have redet fejlfrit, så havde de jo sikkert været hurtigere end mig. hvis ikke klubberne vil se os til stævnerne, uanset hvilke stævner iøvrigt. så må de udklasse os. er en klasse åben for alle, så er den også åben for mig.
Med venstre hånd Line og Calano
GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil sige |
|
|
at en rytter sagtens kan starte D-stævner selvom vedkommende også starter B- og A-stævner, så længe det ikke er på samme hest. En rytter som rider A-stævner på en hest har jo også ungheste som skal trænes og de er jo nød til at starte fra "bunden" af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbummelum |
|
|
Nu er det ikke mig, der er kommet med udtalelsen, men jeg ved i hvilken sammenhæng den er blevet sagt. Og jeg tror, at det hænger sammen med, at rytterne på C-plan starter en meget stor cup på D-plan - halvdelen af dem blot for, at kunne vinde cuppen. Ligemeget hvad, er niveauet først i LA'erne højere på C-plan end på D-plan. Ihvert'fald i dressur. Apropos discipliner, synes jeg ikke, at man kan sammenligne spring og dressur. Springhesten vil altid svinge lidt i niveau, hvorimod øvelserne hos dressurhesten "hænger ved" medmindre dyret har været skadet og derfor naturligt daler i niveau pga styrke osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det håber jeg da ikke... |
|
|
Jeg har da tænkt mig at ride både C og D stævner... Nu skal jeg starte DSA til et C stævne i år og så bliver det nok ikke til mere i år for så vidt angår C stævner... Men jeg tror at jeg stadig vil vælge stævnerne i nærheden og hvis det så tilfældigvis er et C stævne så starter jeg da det... (hvis hesten er klar altså...) Men nu er det jo et stykke ude i fremtiden Den mangler stadig at gå sit første stævne. Mvh Signe
Med hesten Paragraff Klubmester i spring ISR 2008 (med den gamle part)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stævner |
|
|
Jeg ser intet problem i, at samme rytter/ekvipage deltager i stævner på flere niveauer - uanset om det så er A-, B-, C- eller D-stævner der er tale om. Så længe man er startberettiget i klassen, så er der jo i princippet ikke "noget at komme efter". At jeg som rytter så måske vil føle mig lidt overkvalificeret til fx et D-stævne, når jeg normalt rider C-stævner er så en helt anden snak, og derfor holder jeg mig da også normalt til C-stævnerne. Som andre har nævnt, så er det jo op til klubberne at sørge for at udelukke ryttere/ekvipager, som de af en eller anden grund mener er for dygtige - det er jo ikke sværere end fx i propositionerne at skrive, at ryttere der har startet C-stævner er udelukket. Men er klasserne åbne, så kan jeg godt nok ikke se problemet...
Wildly & Hannibal Besøg os på vores hjemmeside! ~~~~~~~~ Fighting for peace is like fucking for virginity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har også |
|
|
startet både d og c stævner og har da også planer om at gøre det i fremtiden. Så længe jeg ikke er udklasset, ser jeg ikke noget problem i det.
Mvh Bibi
Vestegnensrideklub holder brugt rideudstyrsmarked Søndag d. 3 maj. Se www.vestegnensrideklub.dk Der er stadig ledige stande !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spændende debat. |
|
|
Jeg følger denne debat på sidelinien, da jeg faktisk selv har snakket om problematikken med mine "stævne-veninder". Jeg synes det er ok at svinge mellem D/C stævner, netop fordi equipagens niveau kan svinge. Jeg starter selv både D og C stævner, og i perioder hvor vi er i fin form så flest C stævner. Dog skal det siges, at vi er rutineret i LC spring og i gode perioder starter vi LB spring for at få rutinen der, men at vi også f.eks. efter et rigtig dårlig stævne kan tage ud og starte en LD, for at få selvtillid igen. LD startes dog kun, hvis vi ikke er OUT i klassen. Nu starter jeg også i et område, hvor vi faktisk er mange ryttere som både rider klub og distriksstævner. Derfor har jeg ikke hørt så meget kritik på dette område.
Jordbrugsteknolog landbrug/hest - med vægt på hestevelfærd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syntes ikke det er et problem |
|
|
Jeg syntes ikke det kan være et problem, sålænge man bare opfylder propotionerne... Hvis man ikke skulle kunne starte både d og c stævner er der nok mange af os der ville hænge længere i de samme klasser istedet for at komme videre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
det er mig der i en tråd har skrevet at jeg syns det er dårlig moral, men forklaring følger, jeg mener det er dårlig mroal at starte d stævner fordi man men er man ikke kan klare sig til c stævner, og her snakker vi om at hente sløjfer, men til d stævner kan man hente sløjfer, sagt på en anden måde, man maner ikke man kan klare sig til c stævner fordi man ikke får sløjler med hjem, derfor starter man d stævner fordi man ved man har en god mulighed for en sløjfe, det syns jeg er dårlig moral det jeg syns der er med d og c stævner er dommerne, jeg syns man kan bruge dommerens kritik fra c stævne til en del mere end fra en d dommer, og der er klubber der også har a dommer til at dømme d stævner, hvilket er rigtig fint men der er meget stor forskel på d dommer, men det kan stort set alle jo også blive
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jantelov når det er værst |
|
|
hvorfor må je gikke vinde en sløjfe til et d-stævne men petrea-amalie på musse må gerne? hvis ikke jeg er udklasset har jeg vil ligeså meget 'ret' til at vinde den sløjfe som alle andre? At vinde en sløjfe ind imellem betyder virkelig meget for selvtilliden og dermed for udviklingen i ridningen. Der skal være plads til at man melder en 'sikker' klasse ind imellem og der skal være plads til at man prøver kræfter med noget der er lidt sværere andre dage. Bare fordi jeg har nået mål i Ma betyder det ikke at jeg ikke kan trænge en La ind imellem på samme hest. lige til både min og hestens selvtillid. Man skal ikke glemme at det også handler om at tage noget præs af hestene. hvis man selv rider noget man synes er lettere vil man ride med større overblik og dermed give hesten mere korrekte signaler. det betyder at man får givet hesten en god tur inde på banen og at den derfor med større sandsynlighed vil forbinde det med et rart sted at være næste gang man skal til stævne. hvilket igen gør at man efter et par lidt lettere ture har en mere afstresset hest der er bedre klar til at yde og dermed kan hjælpe med i en større tur. At ride en lille tur på den måde kalder vi normalt en reperationstur og det er ingen skam at vinde Lb på sin Mb hest, hvis man ikke er udklasset.
GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
der er jeg godt nok ikke enig med dig, rider man sløjfer hejm i ma, og jeg snakker dressur, syns jeg man går under bæltestedet hvis man får noget ud af at vinde en åben lb til d stævne, og så går man hvis kun efter sløjfen, og hvad er det nu man skriver om d stævner, er de ikke til at forberede rytter til at ride c stævner får man noget ud at at vinde en lb til d stævne, men normalt henter sløjfer i ma, har man hvis et eller andet med ha et behov for at fremhæve sig, ja undskyld, men hvorfor ikke ride hvor man får lidt konkurence, har man brug for at ride en lille kalsse så rid den uden for klassen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skal vi overholde reglementet? |
|
|
for så er det faktisk sådan at man ikke må ride uden for konkurrence hvis man er startberettiget i klassen. så den mulighed forefindes ikke. jeg rider jo spring. men jeg tror nu ikke jeg ville se anderledes på det i dressuren. hvis ikke klubberne vil se landsstævneryttere så står det dem jo heldigvis fuldstændigt frit for at lukke for alle der har startet et landsstævne. er det åbent for alle, så er det åbent for alle. og så kan tina iøvrigt ride zamiro i Ld hvis hun synes den trænger det. Og man kan vel sagtens foreberede sig til at ride c-stævner til d-stævnerne selvom tina starter på zamiro? eller andreas på matine? Det gør vel ikke ens eget ridt dårligere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm.... |
|
|
det er moralen i det, jeg mener nu ikke en åben klasse, men trænger du til at ride en lc må du vel gerne ride unde for klassen, eller hvornår er det lavet om, og nu tror jeg ikke top rytter har behov for at bevise over for hverken os, eller dem at de får noget ud af at ride d stævner, der er heldigvis mange dygtige rytter, og berider der får mere status om du vil ved at ride c stævner og op, end ved at hente sløjfer fra de små d stævner, men der er stor forskel på hvad folk syns er ok, det kommer vel meget an på hvem man er, hvad man har behov for, hvad man ved man kan, osv starter man rider man vel for at vinde, ellers kunne man ligeså godt lade vær med at starte, nogn får så mere ud af at starte undernivua end andre og det er ikke negativt ment
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det forstod jeg ikke |
|
|
hvis ikke du mener en klasse der er åben for alle så kan jeg slet ikke se problemet. for man rider jo ikke hvis man er udklasset? så er det netop man kan ride uden for konkurrence. men hvis ikke man er udklasset så må man ikke ride uden for konkurrence. jeg skal nok slå det op for dig i reglementet hvis det har interesse. Jeg synes nu faktisk ganske ofte jeg møder beridere og andre proffe og semiproffe til klubstævner rundt omkring. ikke at klubstævnerne er oversvømmet af dem, men de kommer da når de trænger en tur hvor de kan ride rundt uden at alverden skal kigge på dem. Jeg rider ikke altid for at vinde, det kommer an på hvilken hest jeg sidder på. men jeg rider aldrig en klasse hvor jeg ikke på en god dag havde en chance for at ride med om placeringerne. og det handler jo ikke om at vise sig, eller om at bevise noget som helst overfor andre. det handler om selvtillid og overskud når man melder sådan en klasse. når vi snakker om at vinde Lc og Lb. så vil jeg nu mene at dem der for alvor er verdensmestre i Lb, dem kan vi på ingen måde ride fra på vores M-heste. der findes ryttere der vinder nærmest hver eneste lb de starter, de dør med en rose i røven når de gør forsøg i La. skal de så heller ikke have lov hver uge at vinde Lb for 117 gang?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm.... |
|
|
du forstår ikke hvad jeg skriver, hvis en rytter der normalt rider m klasser til c og b stævner, mener de har behov for at starte en lille la til et d stævne, er der da ingen der siger de skal starte en åben klasse, der er da velkomme til at starte en alm klasse bare uden for klassen og jeg mener da ikke at en der vinder lb skal blive i lb klasserne, ligeledes mener jeg heller ikke at en der ikke kan ta sløjfer til c stævner, bare melder til d stævner fordi de ved at her ligge de øverst i feltet, det er dåligt moral over for resten af feltet, især i en cup, som er over mange stævner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi bliver nok aldrig enige |
|
|
det er virkelig sjældent jeg ser mere end en La til et klubstævne og den er som regel altid åben for alle. hvis nu hverken hest eller rytter har mod eller kapacitet til at ride mere end Lb hvorfor skal de så ikke have lov at blive der? Det er jo ikke alle forundt at have heste der kan rende med til landsstævner, ej heller at have mod til at ride med i springningen. hvis klubben ikke ville have c-ryttere med i en cup. så må de lukke cup'en. det e rjo den samme ballade til alle stævner. hvis en klasse er åben for mig, så synes jeg ikke på nogen måde det er dårlig morale at ride den. Når man bestemmer udklasninger til sådan en klasse gør man sig jo nogle tanker om hvem man ønsker skal ride med. så må man jo udklasse dem man ikke synes skal ride med. Jeg kan slet ikke forstå at det er dårlig morale at ride en klasse man er startberrettiget i bare fordi der er et dækken at vinde. havde det været et almindeligt stævne havde det så været noget andet? Man kunne jo sagtens i lige den cup have lukket for ryttere med placeringer på c-plan eller hvad ved jeg. men det har man valgt ikke at gøre og det e rnok ud fra nogle betragtninger om hvilke ryttere man ønsker at se. Man varetager jo ofte klubbens egne ryttere før allemulige andre. Jeg ved det fra når jeg selv har siddet med i diverse stævneudvalg og udklasningerne har skulle besluttes. Vi havde i klubben en del forskellige interesser at varetage for selvfølgelig skulle det jo være muligt for vores egne ryttere at ride det de gerne ville ride. Det betød at vi ofte endte med at have det hele åbent for alle. for så havde en af de rigtigt gode en hest i genoptræning som skulle lægges ud i Lb og så skulle en eller anden ride sin første Mb. etc. vi lukkede på et tidspunkt på ryttere med placering i sværhedsgrad 4. men da en af rytterne i klubben fik placering i sværhedsgrad 4, så måtte vi jo lukke på en anden måde derefter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ibikus.... |
|
|
Jeg kan da fortælle om en bekendt jeg har, som har fået sløjfer til C stævner i en LA4 (eller 5..kan ikke huske numrene, men i de høje LA klasser). Men hendes hest er begyndt at blive meget stresset og uvillig til stævner, af samme årsag var hun afsted til et lokalt klub stævne i denne weekend, hvor hun red en LB3 og en LA1. Det gik forrygende, de blev placeret, dog ikke i forreste række, men det var sekundært. For rytteren fik selvtillid, og hesten fik ro. -Ville du hellere at rytteren blev ved med at ride C stævner, og fik mindre og mindre selvtillid, og dermed stressede hesten mere og mere? I dette tilfælde handlede det kun om at rytteren fik ro på igen, da hun efterhånden var kommet ind i en dårlig stævne spiral, og der er kun en vej ud...ligesom med så meget andet lærning, at lige træde et skridt tilbage og bygge op igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
nu drejer du den over i noget helt andet tine, det er jo ikke det jeg snakker om, jeg snakker om at blive sur hvis man ikke vinder og når man så ikke henter de røde sløjfer til c så rider man bare d og henter dem der, vinder man så ikke til d stævner, blir man sur, det er for mig dårlig mroal, og som skrevet til at starte med, er der en forklaring på at jeg skrev sætningen, men yddyben den mere her vil jeg ikke, da jeg syns man så hænger nogen ud offenligt, hvilket jeg ikke vil, men det er ikke ment som generelt, det er ment til en der kun går efter sløjferne og hvorfor kan man ikke få en god tur uden for klassern, og man kan ikke sammenligne dressur og spring, dr programmer en nu engang ens, det er en springbane ikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ibikus.... |
|
|
nej jeg drejer ikke min mening med denne tråd over i noget andet. -Din kommentar i den anden tråd var bare katalysator til ovenstående tanker. For jeg kan sagtens se "sure Lotte" stå til et klub stævne og blive slået af en rytter med 1 procent, også begynde at brokke sig over at denne også rider C stævner i højere klasser. Vi er alle sammen rigtig dårlige til at spørge ind til, eller undre os på den positive måde, HVORFOR pågældne rytter gør som denne gør. Det bliver bare klassificeret som rosetjægeri.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
Hvis man er udklaceret af en klasse, må man selvfølgelig ikke starte den. Er man startberittiget, må man ikke starte uden for konkurrence. = man kan ikke starte uden for konkurrence.
Katja med Corvetten Tidligere med Boy og Nimble Guy <3
En dårlig taber er en god vinder !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
er man udkalsset af en la må man gerne ride al uden for klassen, bare til bedømmelse, eller har de lavet det om
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DRF har reglementet liggende |
|
|
på deres hjemmeside, og på side 20 står følgende: 125. Start udenfor konkurrence 1. Ryttere og/eller heste, der efter propositionerne eller andre bestemmelser er udelukket af klassen, kan kun med tilladelse fra dommer og/eller teknisk delegeret starte uden for konkurrence. Sådanne ekvipager skal starte først, og hesten må ikke starte i senere konkurrencer ved samme stævne i samme disciplin. 2. Der kan ikke gives tilladelse til start uden for konkurrence i klasser, hvor hesten/ekvipagen er startberettiget. Der står ikke mere efter punkt 2. Så det har du misforstået ibikus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
ja, det er jo det jeg skriver at hvis de er udklasset af fx la, kan de få lov til at melde til en la (som ikke er åben) og ride uden for klassen til bedømmelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen.. |
|
|
Jamen hvis klasserne til stævnet er åbne - så er det jo svært.
Katja med Corvetten Tidligere med Boy og Nimble Guy <3
En dårlig taber er en god vinder !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
Marie *Ozzy* |
| Dato:  |
07-05-2009 17:40 |
|
Jeg mener nu heller ikke det er dårlig moral. Så fremt man ikke er udklasset i de klasser man stiller op i, synes jeg ikke der er noget galt i det.
Nogle af os vil jo gerne have alt den stævne erfaring vi kan få, og så mange stævner er der jo heller ikke altid i lokalområderne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men det e rjo ikke det debatten går på |
|
|
om man rider klasser man er udklasset af. Den går da på om man rider klasser man IKKE er udklasset af til klubstævner på sin c-stævnehest (eller b-stævnehest). for selvfølgelig skal man ikke ride en klasse man er udklasset af inden for konkurrence. Det har der da aldrig været nogen der skrev at man skulle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
det jeg mener er at nogen mener det er ok at ride mindre kalsser end man normalt får placeringer i, fa en dressur dytter der rider la6 på c stævner, og så mener i at man kan ha brug fr at komme ned og starte fx en la 2 til d stævner, det er også fint, men hvorfor så ikke starte uden for klassen hvis der er en klasse der ikke er åben, det kan man vel lige så godt hvis man ikke går efter sløjferne, men for at få en god tur, og få dommerens bedømmelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men hvor ofte er der det |
|
|
altså to La2'er hvor den ene er åben og den anden ikke? Det kan jo ske at det netop er La2 man gerne vil starte fordi programmet ligger godt til hesten eller hvad ved jeg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|