Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

ridening af hoppe med føl ved siden
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 20:48

hej vi er i den heldige situartion at vi her d.30 fik et smukt lille hoppeføl efter athena.

så vil gerne høre hvor meget i forlanger af sådanne hopper?

hun var temmelig træt den sidste del af drægtigheden så har alerede tabt en god del muskler pga mangelende træning.

men nu er hun frisk og glad igen efter at have kommet af med maven

skal vi bare ride som vi plejer og lytte til hende eller skal vi "starte forfra"

hun er blevet redet et par gange hvor jeg holdte følle.

der blev hun redet i frem og ned, varsade og travers. en smule samling og lidt trav.'og hun var ligeså fin som hun plejer at være, dejlig afslappet og løsgjordt

hun er som sagt glad og frisk og vi lytter selvf rigtig meget til hende og tilpasser nevauet efter hendes energi.

ved at hun inde vi når at se os om kommer til at ligne noget der løgn fordi føllet tager sulen, skal vi sætte kravende ned der eller skal vi bare lytte til hvor meget hun selv vil?

hun virker faktisk til at synes der er fit nok at blive redet igen

på forhånd tak for svar

tjek min hjemmesidemasser af både figure og malerier sælges: www.123hjemmeside.dk/trier-world

laver kunst på bestilling

fanny jeg elsker dig <3

0
0
Svar på denne tråd

lyt til din hest
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 22:04

den er meget kloger på sig selv end alle vi andre herinde.. c",)

0
0
Svar på denne tråd

hold igang
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 23:48

Hej

Min erfaring er at de godt kan lide at blive arbejdet med. Nå du nu kender din hest så godt, ja så kan du selv mærke hvor meget den kan holde til. Jeg forventer at de hurtigt kan holde til det de plejer. Kan den ikke holde hul pga føllet tager godt fra, kan du måske give lidt ekstra i krybben!Hvis din hest er vant til at blive arbejdet med, så har den det også bedst med at fortsætte...

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

jeg ventede
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 01:28

Da min fik føl sidste år, ventede jeg nogle måneder med af ride. Og det var af hensyn til føllet, som jeg ikke synes skulle undvære sin moderen omend det var for kort tid. I starten tog jeg så følle med på banen, mens jeg longerede moderen og da jeg så at følle var tryg i flokken med de andre heste, tog jeg moderen med ud i gradvis længere og længere tid - som jeg ville lære en hvalp at være alene hjemme.

Først bare på staldgang så følle kunne se hende, så lidt ud og ind igen i stalden.Og sådan fortsatte jeg tilvæningen til at undvære følles mor.

Hilsen Søs - som er løbet tør for signaturer

0
0
Svar på denne tråd

Mine følhopper
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 10:20

laver ikke andet end at passe føl, da vi har andre at ride på- men jeg har en del erfaring med andres hopper som både rides og har føl:

1. Lyt til hoppen- som de andre også siger

2. Der skal MEGET mad til, hvis den både rides og malker. Nogle hopper kan ikke klare det, så det må man lige finde ud af - og det skal ihvertfald være let træning/ kort tid.

Eva

Se og støt urhesten fra hulemalerierne

http://www.sorraia.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja self mad
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 13:30

i kan tro hun får godt med mad:)

tak for det det var nogenlunde hvad jeg regnede med.

som i kan se er følle med på banen :), der går lidt endu før vi synes hun (eller nærmere athena) er klar til at undvære mor i mens hun bliver redet

tak for svarende

tjek min hjemmesidemasser af både figure og malerier sælges: www.123hjemmeside.dk/trier-world

laver kunst på bestilling

fanny jeg elsker dig <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider