ride skovtur eller distancestævner på min buk, hvis ikke han var i bisiddelse af en vis del dressurtræning 
Når jeg rider i skoven så skal han da både kunne vige for schenklerne, bakke, stoppe og starte i alle tre gangarter, kunne stå stille i længere tid hvis jeg feks skal læse på et kort.
Som distancehest skal han da desuden kunne aksepterer, at jeg sidder oppe på ryggen af ham og flagre med et kort for at finde vej, at jeg spiser og drikker mens vi rider, at jeg tager jakke af eller på osv.
Jeg må indrømme, at efter jeg begyndte at træne dressur for 5 år siden, ja så er jeg blevet meget mere bevidst om hvad det er jeg laver i skoven, og jeg rider gerne schenkelvigning og versader på skoveveje, fordi det får ham til at lytte efter og blive blød og smidig.
Jeg tror, at hvis man er bevidst om hvor meget bedre og behageligere ens ridning bliver, hvis hesten også er igennem for hjælperne ude i skoven, ja så ville mange flere feks. turde ride ud.
Men hvis man regner med at man bare skal ud og "daske", hver gang man er udenfor ridehallens trygge vægge, ja så kan jeg godt forstå man ikke synes det er sjovt.
MVH Charlotte