Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Dressur brugt i praksis
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 19:11

Jeg vil egentlige bare slå et slag for den artikel der er allhorse om Peter Amris. Den kan læses gratis på www.allhorse.dk

Jeg syens artiklen på en eller anden måde er befriende, fordi den handler om dressuren brugt i praksis ude på gader og stræder - og ikke bare i sandkassen for dressurens egen skyld. Hvor øvelserne er midler til at opnå noget andet og ikke bare giver mening i sig selv i kraft af en karakter til det ugelige dressurstævne.

Den handler om at dressur skal skabe heste, der kan kontrolleres under alle forhold og ved hjælp af ultra lette hjælpere.

Jo det er en rigtig fed artikel, og der er nogle rigtig sjove annekdoter, som fik mig til at trække på smilebåndet - fordi man godt kan se den skærende kontrast i at en tidligere dressurlandholdsrytter ganske vist ufrivilligt rider piaff på Christianshavns Torv på sin politihest og hvor det dressurkyndige publikum er erstattet af drankerne på bænken.

Hilsen Søs - som er løbet tør for signaturer

0
0
Svar på denne tråd

Kan ikke
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 19:57

finde den??

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

det kan jeg heller ikke
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 22:46

Skal man være registreret bruger?

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

reg og log
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 01:23

ja - man skal logge sig ind og registrerer sig.

0
0
Svar på denne tråd

enig.....
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 07:43

enig. Dressur skal kunne bruges til noget og ikke bare være en række "tricks" .

Dt er derfor jeg er så vild med sporten Working Equitation. Det er simpelthen dressur i praksis. hvis hesten ikke går korrekt i bæring kan den ikke udføre Maneability , og hvis den ikke er under kontrol kan den ikke udføre speed testen. Dressur delen skal vise hesten på bane som normalt - men de andre to test skal teste om det "virker".

her er det selve dressuren der tæller og ikke kun om hesten har medfødte evner for forbensspjæt. Lidt som military..

her video eksempler:

maneability: www.youtube.com/watch?v=-J75hWF4MiI

speed: www.youtube.com/watch?v=5895K-Xjupk

dressur: www.youtube.com/watch?v=OsBd29GpkbI

SALG AF LUSITANO HESTE

Salgsheste på www.klassisk-dressur.dk

NYE HESTE NU !

se billeder fra Portugal turen med salgsheste:

www.heste-nettet.dk/forum/14/821880/ 821880/

Hestemalerier sælges. www.lykkebianca.dk

0
0
Svar på denne tråd

klfl<klf<jk
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 09:54

Jeg har registreret mig som bruger derinde, men kan stadig ikke finde artiklen, æv

Bortset fra det, så synes jeg Working Equitation er en super fed disciplin, og jeg håber, jeg kommer til at se mere til den - og måske selv være med en dag

Nogen der ved hvor den dressur-genre bliver trænet på Sjælland? (Gerne i nærheden af Hornsherred/Frederikssund)

Effekten af Rollkur/hyperflexion er som med rygning:

Ikke alle dør af lungekræft, men INGEN har godt af det.

0
0
Svar på denne tråd

klik på forsiden
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 10:21

Diaz - du klikker på magasinet på forsiden og så popper der en pdf-fil op. Det er i dette magasin artiklen står.

0
0
Svar på denne tråd

FInd artiklen2
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 10:24

Æændring

Gå ind under Magasinet, klik herpå på læs magasinet on-line.

0
0
Svar på denne tråd

working Equitation
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 10:42

Diaz: er det WE træning du spørger efter ?

Altså Lars Poppel har jo onsdags træning hver onsdag og Katrine Boelsgaard fra www.klassisk-dressur.dk afholder kursus med Paulo Bastos nu her den 18 -19 April i Hillerød ( stutteri Kronplets ridehus).

Der er vist stadigt en ledig heste plads + teori pladser. Det er både for begynder og øvede. jeg er selv med (begynder på unghest ).

se her: www.klassisk-dressur.dk/kurser/ tabid/17851/Default.aspx

jeg har sagt ja til at stå for evt. tilmeldinger medens Katrine er på ferie ( til d. 14.).

SALG AF LUSITANO HESTE

Salgsheste på www.klassisk-dressur.dk

NYE HESTE NU !

se billeder fra Portugal turen med salgsheste:

www.heste-nettet.dk/forum/14/821880/ 821880/

Hestemalerier sælges. www.lykkebianca.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 17:43

Den artikel må jeg vidst hellere se at få læst :-)

Kan det ikke passe at ham Peter Amris for et par år siden skrev en ganske god artikel om brugen af hjælpetøjler?

Synes jeg kan genkende hans navn nemlig.

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

artikel..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 21:42

Så fik jeg gaflet bladet til mig ude hos hesten i går aftes..

Har fået læst artiklen, ganske god læsning og lidt indsigt i hvad grundideen med dressuren egentlig er.. At kunne kontrollere sin hest for lette hjælpere i alle situationer

Også rart at læse at en "kendt" person som Peter Amris giver den moderne dressur lidt på hattepulden for de metoder der bruges idag og et godt billede af den 5-års han rider som ikke er trukket ind med næsen.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Cavan jo
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 22:19

Cavan - det tror jeg var ham - jeg søgte nemlig på hans navn på nettet og faldt over det i forbindelse med noget om glidetøjler. Har dog ikek læst hvad der står.

Er ridesporten ved at udvikle sig til et organiseret og systematisk voldorgie mod hestene? Vurderer selv www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Opfriskende
Forfatter: 
Dato:  11-04-2009 17:17

Tusind tak, Søs, for det link! Peter Amris er min mors 'gamle' underviser, og hvor var det dog vidunderligt at finde, at han ikke er gaaet paa kompromis, hverken med hensyn til korrekt og sympatisk ridning eller med sine holdninger til 'dressur-verdenen' nutildags.

Og sikke et skulderklap allhorse.dk fortjener for at bringe den artikel!

Portrætter males efter foto. Send mig en Personlig Besked. :-)

Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(efter Cato)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville da nødig.....
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 10:29

ride skovtur eller distancestævner på min buk, hvis ikke han var i bisiddelse af en vis del dressurtræning

Når jeg rider i skoven så skal han da både kunne vige for schenklerne, bakke, stoppe og starte i alle tre gangarter, kunne stå stille i længere tid hvis jeg feks skal læse på et kort.

Som distancehest skal han da desuden kunne aksepterer, at jeg sidder oppe på ryggen af ham og flagre med et kort for at finde vej, at jeg spiser og drikker mens vi rider, at jeg tager jakke af eller på osv.

Jeg må indrømme, at efter jeg begyndte at træne dressur for 5 år siden, ja så er jeg blevet meget mere bevidst om hvad det er jeg laver i skoven, og jeg rider gerne schenkelvigning og versader på skoveveje, fordi det får ham til at lytte efter og blive blød og smidig.

Jeg tror, at hvis man er bevidst om hvor meget bedre og behageligere ens ridning bliver, hvis hesten også er igennem for hjælperne ude i skoven, ja så ville mange flere feks. turde ride ud.

Men hvis man regner med at man bare skal ud og "daske", hver gang man er udenfor ridehallens trygge vægge, ja så kan jeg godt forstå man ikke synes det er sjovt.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider