Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bomtræning ved longering :)
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 13:32

Rikke Andersen min kiropraktor til Cashew har beordret os i de næste otte dage at træne i longen.

Selvfølgelig kun i grime, i et meeeeget langsomt tempo på af en skæv hofte. Derudover skal han longeres over nogle bomme og let hævet cavaletties.

Vi har styr på tempoet, som er heelt lavt -næsten lig på det punkt inden han falder i skridt. Vi har lavet lidt overgange i longen og han tager hovedet let ned og bruger hovedet som balance stang, sætter af i bagbenet og i oppe i lænden og sniger sig selv frem i trav. Så det HELT super overgangene. Det samme i overgang til skridt, hvor man lige kan se han bækkentipper en smule lige i overgangen (y).

Når jeg prøver med bommene og cavalettins - sætter han dog farten en smule op, hvilkent jeg gerne vil undgå. Enten sætter han farten lidt op eller os falder han helt ned i skridt henover disse.

Jeg tillader ham at falde i skridt, hellere det end han farer henover dem.

Men bør jeg evt skille dem ad? Dvs en bom på den ene side og en hævet cavaletti på den anden - så de ikke kommer lige efter hinanden? Det måske for hårdt for ham?

Jeg longrer på en stoooor volte, helt ud til hvert hovslag. Ca en 20 m volte og også gerne lidt på ligespor ned ad langsiderne indimellem..

Har i andre forslag til bomøvelser i longen hor hesten skal arbejde lidt mere"opad " i hoften og i skuldren?

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gjorde det
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 13:44

at jeg lagde bommene ud på hovslaget, også løb med ham, så han kom lige over.

Jeg lod dog farten komme en smule op, og hen af vejen fandt han sin egen balance.

Rikke have ihvertfald ikke et ondt ord at sige om ham sidst, på trods af min fremgangsmåde.

Mvh. Tine

Staldpige søges til mindre stald i Schweiz. Start juli 2009. Kontakt mig for nærmere oplysninger.
Fotografering?

Fatboy sækkestol købes. Send PB.
Kieffer Garmisch sadel sæ ...

0
0
Svar på denne tråd

har gjort sådan her
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 15:46

Da jeg begyndte på genoptræningen efter Rikke Andersens besøg i december skulle jeg også lave bomøvelser.

Jeg startede med at longere stille og roligt i skridt lidt senere trav og langt senere galop. Dette forgik uden bomme, da han var vind og skæv og først skulle lære sin krop at kende igen. Efter noget tid, skridtede han over bomme, i longene allerførst gik jeg jo blot med ham i skridt gang. Efter noget tid bad jeg ham at trave, og så vidt muligt stille og roligt, dog ikke helt så lav tempo som du ønsker, da det er umuligt for ham endnu, men vi træner. I starten spillede han mikado med bommene. Han ramte samlige 4 bomme med alle 4 ben. Men da han fik lært rytmen gik det rigtig fint. Da bommene gik godt, gik vi over til cavalettis, o gjorder det samme. Og Rikka har lige ros os for vores fremgang på 4 måneder..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:44

Gør ligesom vicky02, gik/løb ved siden af hesten, så den løb på et lige spor.

Har prøvet et par gange at longere over 1 bom, men kan bedre lide det uden..

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville....
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 22:05

starte med at have bare en bom på klokken 3 og klokken 9 (hvis du forestiller dig longecirklen som et ur.

Kig evt. på min kiros hjemmeside her under genoptræning, der er mange ideer til kombinationer af bomme og cavalettis.

Så kan du jo prøve dig lidt frem og se hvad du skal starte med for at han holder tempoet.

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 23:59

jeg ville lave bom arbejdet i skridt, og så trave uden bomme. Jeg tror ikke at han er klar til højere tempo i trav over bommene :)

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Bare husk...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 23:29

at bommene ikke må være højere end 20 cm over jorden ;-)

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  11-04-2009 00:10

De er max 15 cm vil jeg tro :)

Men jeg har valgt at han kun skal skridte over dem da han så bruger sig korrekt og strækker sig. I traven bliver han lidt mere og vil lave et lille hop med forbenene først og det bryder jeg mig ikke om og han falder ud af rammen :)

Så det må blive sådan det er pt. :D

Tak for jeres mange gode svar.

"Hvorfor ride med "hjælpetøjler og glidetøjler"? - Det kun de "dygtige ryttere" der bør ride med disse - MEN, de dygtige ryttere og trænere behøver dem IKKE !!!!
Andrew McLean.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider