Rikke Andersen min kiropraktor til Cashew har beordret os i de næste otte dage at træne i longen.
Selvfølgelig kun i grime, i et meeeeget langsomt tempo på af en skæv hofte. Derudover skal han longeres over nogle bomme og let hævet cavaletties.
Vi har styr på tempoet, som er heelt lavt -næsten lig på det punkt inden han falder i skridt. Vi har lavet lidt overgange i longen og han tager hovedet let ned og bruger hovedet som balance stang, sætter af i bagbenet og i oppe i lænden og sniger sig selv frem i trav. Så det HELT super overgangene. Det samme i overgang til skridt, hvor man lige kan se han bækkentipper en smule lige i overgangen
.
Når jeg prøver med bommene og cavalettins - sætter han dog farten en smule op, hvilkent jeg gerne vil undgå. Enten sætter han farten lidt op eller os falder han helt ned i skridt henover disse.
Jeg tillader ham at falde i skridt, hellere det end han farer henover dem.
Men bør jeg evt skille dem ad? Dvs en bom på den ene side og en hævet cavaletti på den anden - så de ikke kommer lige efter hinanden? Det måske for hårdt for ham?
Jeg longrer på en stoooor volte, helt ud til hvert hovslag. Ca en 20 m volte og også gerne lidt på ligespor ned ad langsiderne indimellem..
Har i andre forslag til bomøvelser i longen hor hesten skal arbejde lidt mere"opad " i hoften og i skuldren?