Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Skæv i indre hofteskål
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 09:12

Jeg underviser en oldenborg vallak som har skæv indre hofteskål.

Jeg er i tvivl om hvor meget han kan holde til i dressur? kan man ride schenkelvigninger eller er det kun volter??

Det skal lige siges at når man rider på ham er der intet at mærke på ham, men kunne godt tænke mig at hører nogle gode forslag til hvad man kan gøre af træning for at styrken hans hofte??

Det skal lige siges, at han kun rider dressur 2-3 gange om ugen og ellers er det skovture for resten..

Mvh

Mia

Dressurundervisning tilbydes i Serup/Otterup. Private enetimer, samt på små hold hvis det ønskes...

0
0
Svar på denne tråd

Hvad siger
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 09:20

dyrlægen? Min egen hoppe har også været skæv, det var dog i bækkenet som både var skævt og drejet. Hun blev behandlet af dyrlægen med kiopraktik og jeg skulle ride med ekstra vægt på de ene bagben plus hun skulle have sål under hoven. Samtidig fik jeg et træningsprogram for at sikre, at hun blev rettet op. Så jeg ville forhøre mig hos dyrlægen, som burde være eksperten.

Smil til verden og den smiler til dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Ekstra vægt
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 09:28

Jeg vil helt sikkert tage fat i min egen dyrlæge og spørge til råds med et træningsprogram..

Så vidt jeg ved har der været kiopraktor på hesten, men vedkommende sagde at det ville hun ikke pille ved??

Hvad kan vægten f.eks være?? gemacher eller noget andet??

Tak for dit svar.. :-)

vh

Mia

Dressurundervisning tilbydes i Serup/Otterup. Private enetimer, samt på små hold hvis det ønskes...

0
0
Svar på denne tråd

Mon ikke
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 22:47

det er lidt det samme som hofteledsdysplasi (HD) hos hunde?

Der kan det være en rigtig god idé at træne musklerne op, så de kan bære - men om en hest - med dens store vægt - kan holde til det, det ved jeg ikke?

Du må spørge dyrlægen - og/eller søge dyrlægeinformation på nettet :-)

:-) fra NinA

God, gammeldags, almindelig dressur

rentaktet og foran lod :-D

skriv under og protester mod, at der er taktfejl

på billederne i DRFs nye Fordringer for Dressur

www.epona.tv (y)

0
0
Svar på denne tråd

skæv i hoften
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 08:51

Min hest har problemer med en skæv hofte men det blir nu rettet af en kiropraktor ind i mellem. Kan være hun skal prøve en anden kiro, hvem har hun haft ude? Det er nok en god ide at spørge en dyrlæge eller kiro til råds om hvad hesten må og ikke må.

Men jeg kan da fortælle at for min hest er schenkelvigninger et no-go med mindre hun er helt på plads i hoften og har musklerne til at holde den på plads. Det er en mget dum øvelse når hesten har hofteproblemer fordi den træder forbi sit eget tyngdepunkt i en schenkelvigning. Til gengæld kan versader og traversader være gode øvelser da de styrker de muskler der holder hoften på plads. Men spørgsmålet er hvad den pågældende hest kan udføre når den stadig har problemer med hoften. Derfor skal I snakke med en dyrlæge eller kiro som har set hesten.

VH Karin

"Der er ingen situation, der ikke kan ændres"

Desmond Tutu

0
0
Svar på denne tråd

kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 13:48

Tak for alle svarene..

Der er blevet kontaktet kiroprakter til hesten og dyrlægen har lagt et træningsprogram..

Så nu skulle vi være på rette kurs igen.. :-)

Vh

Mia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider