Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Springer i luften!
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 18:10

Hej allesammen

Nogen herinde der har en ide om hvad man dog stiller op med en hest der springer i luften når den ser noget "farligt"?

Går vi en tur og ser han noget mystisk, står han og kigger og får masser af tid til at se det hele an og bedst som man tror at nu er den s*** slået, springer han i luften.... Bogstaveligt talt!

Forstår bare ikke lige hvad der sker for ham, for han er normalt rimelig cool.

Venlig hilsen Dorthe

sukkerært
0
0
Svar på denne tråd

Ændringer?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 20:57

Når du skriver, at han normalt er rimeligt cool betyder det så, at han for nylig er begyndt at reagere anderledes eller at han i andre situationer er cool?

Hvornår er han i så fald cool?

Er der for nylig sket store ændringer i hans liv? Kan du pege på, hvornår han er begyndt på dette, og hvad gør han helt præcis?

Hvad har været hans resultat af at springe i luften? Har han fx. smidt dig af og er løbet hjem eller lignende?

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

www.hesteforstand.dk

Hjælp til problemheste, undervisning, kurser og foredrag

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 21:34

det jeg mener med cool er, at han kan præsenteres for flere forskellige ting uden at han ta`r sig nævneværdigt af det.....såsom paraplyer, barnevogne og i den dur. Der kører også jævnligt traktorer forbi uden at han siger noget til det.

Indtil videre er det "kun" på gåtur han har gjort sådan. Han går lige i vejret og laver et underligt hop. Han springer nærmest baglæns ser det ud som.....lidt svært at forklare.

Jeg fik ham for halvanden måned siden og er faldet godt til i flokken og trives ellers fint. Det er altid et imødekommende hoved man møder

Så jeg er lidt i vildrede

Venlig hilsen Dorthe

sukkerært
0
0
Svar på denne tråd

Meget almindeligt
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 22:02

Det er meget almindeligt, at heste er kede af at gå hjemmefra alene.

Det er en dårlig ide at gå lange ture med en hest, der er ved at dø af skræk. Det bliver skrækken som regel værre af.

Det er bedre i starten at gå ture sammen med en anden rolig hest. Gå den samme tur hver gang. Når turen er velkendt, så lad din hest gå forrest, og lad gradvist selskabshesten sakke mere og mere bagud, til den til sidst slet ikke længere er med.

Alternativt er det effektivt at lære din hest at gå frem og bakke VIREKLIG godt. Når den så bliver urolig, så beder du den om at gå 3 skridt frem, 3 skridt tilbage og så fremdeles til den koncentrerer sig om det i stedet for den farlige tur. Det forudsætter at du først har trænet hesten under trygge forhold, så den er VIRKELIG god til det. Kombineret med at bruge den samme, korte tur (fx. bare rundt om stalden) og med at belønne hesten for ro ved, at den når den falder til ro får lov at gå hjemad igen, får du snart styr på problemet.

Start med noget let, og byg gradvist op derfra.

Tina MJ Hesteadfærdsrådgivning

www.hesteforstand.dk

Hjælp til problemheste, undervisning, kurser og foredrag

0
0
Svar på denne tråd

Flytning
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 07:44

Sådan var min hest også da jeg fik ham og... de første 6 mdr tror jeg. Der havde han virkelig mange mærkelige ideer -hvilket resulterede i en hel masse stejl.

Jeg startede helt forfra og begyndte i det små. Striglede ham i boksen da han var urolig på staldgangen... Trænede ude på gårdspladsen osv... Derefter byggede vi på med gåture i skoven. Jeg havde hingstekæde på ham da han var umulig at holde ellers. Vi fik nogle småture fra ryggen men min veninde og hendes hest. Og vupti, pludselig var han tryg ved det hele og kan stå alene på staldgang i flere timer og rides alene i naturen -uden et eneste problem.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider