|
|
| STIV!!! |
| Forfatter:  |
Spencer ( helle ) |
| Dato:  |
12-01-2001 06:58 |
|
Hej Alle sammen.
Min hest er meget stiv og og jeg kan tydelig mærke at han ar svært ved at !bøje i hjørnerne, især i gallop!
Han er en ret stor hesr og jeg ridder ham 5 gange om ugen!
Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre for at smidiggøre ham?
Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Re: STIV!!! |
jeffrey |
12-01-2001 12:59 |
|
versader... vidundermidlet*S*
mvh. jeff
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Maja |
12-01-2001 19:47 |
|
Hej Helle!
Det er et meget kort brev du har skrevet, men jeg synes alligevel jeg vil komme med min mening.
Det at du ikke kan få bøjet din hest korrekt og at den føles stiv, må betyde at du ikke har gennemarbejdet din hest på den rigtige måde, og at eftergivenheden heller ikke fungerer som den skal. Du skal have skabt den ærlige kontakt til hestens mund, så det ikke ligeså stille bliver en kamp for dig at ride hesten, og så der ikke skal flere og flere kræfter til for dig at ride den.
Jeg tror du skal kigge med meget kritiske øjne på den måde du rider hesten for at finde frem til fejlen. Det kan meget vel være stive hænder fra din side eller en forkert vægtfordeling. Smidiggørelse kræver meget føling fra rytterens side, som skal vide hvornår der skal tages i tøjlen og hvornår der skal gives efter. Desuden kræver det også et følsom sæde som skal understøtte hændernes indvirkning. Der er mange hjælpere der skal fungere sammen og det kan være svært hvis hesten under én heller ikke fungerer!
Får du undervisning? En træner vil helt sikkert kunne hjælpe til at fortælle dig hvis du for eksempel stiver hvilket man kan gøre helt uden selv at vide det. Der findes selvfølgelig en del gode øvelser til at smidiggøre hesten med, men de har ikke den ærlige virkning, hvis ikke man har den rigtige indflydelse på hesten.
MVH Maja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jeanie |
17-01-2001 22:05 |
|
Hvad får din hest af foder ?
Hvordan står den op staldet ?
Kommer den på fold ?
Ridder du kun dressur ?
Det er helt sikkert noget af det du bør se på specielt foderet,da det er muligt at der er affaldsstoffer i musklerne fra kornrt i foderet ,men det er der noget at gøre ved???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jannie |
20-01-2001 21:33 |
|
Jeg giver Jeanie ret...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jannie |
08-02-2001 20:04 |
|
Jeg har selv en hest, som døjer med for høje muskelværdier og som følge heraf er hun stiv og ind imellem "småt gående". Jeg har af samme grund ikke redet hende i over 2 måneder - men har alternative behandlere til at "tjekke" hende og p.t. får hun E-amino, B-express, C-vitaminer, Epona's specialolie, Kobber Complex, urteblanding mod gigt o.s.v.
Få hellere din hest undersøgt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet