Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 (Fælles)Træning omkring Århus?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 13:02

Er der nogen, der kender til gode steder at træne distance omkring Århus - jeg tænker naturområder... Hesten skal stå i Tilst, så meget gerne tæt derpå.


Endvidere vil jeg høre, om der er interesse for at lave noget fællestræning?


/Line




Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine

"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there"
- Tina Dickow

0
0
Svar på denne tråd
 
 gode ruter
Forfatter: 
Dato:  04-03-2009 01:23

Jeg ved at der i Årslev/Brabrand findes skov og eng

heriblandt Brabrand engsø og Brabrand søen.

Jeg har selv redet i det område i mange år og man kan komme mange km omkring som jo er meningen med distancetræning..

Jeg ved ikke præcis hvor langt disse områder ligger fra Tilst..

Men jeg tror der er nogle km.(5km.. ? )

Så er der også den anden side af Brabrand sø med den gamle hammelbane ( flere km-lang ridesti med skov)

Håber du har held med at finde nogle ruter.

God fornøjelse.


Hilsen Charlotte

www.a-happy-horse.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 tæt.......
Forfatter: 
Dato:  04-03-2009 20:27

jeg tror det er ca. 10 km fra dig, at Frijsenborg skoven er- Medmindre man kan komme ind på en anden måde. Den ligger 3 km fra os (Borum). KÆMPE skov med lækre, brede stier, hvor der kan rides andet end skridt :)


Hvad med lyngby? Hvis hesten er trafiksikker, vejene er lidt smalle, men bilerne kan man se på lang afstand, der er ikke mange træer etc. Det er lige på den anden side af vejen.


Lone



Healing, Århus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Line F
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 10:19

Jeg rider jo i Moesgård skovene omkring Århus/Beder. Og der kan man få sig nogle rigtig fine ture! Vi plejer at mødes på parkeringspladsen ved Moesgård Museum.


Det er stadig mest min mand der rider de lange ture træningsture, da jeg jo skal hjem og amme.


Men han mangler tit en at ride sammen med, det er altid sjovere at være flere.


Vi har tit snakket om at det kunne være godt for Chateau med noget fællestræning.


Jeg har været ude i den der skov ved Brabrand/Tilst en enkelt gang, og den var også rigtig fin!


Frijsenborg skovene har min mand også været i en enkelt gang, og det var en SUPER skov.


Så sig endelig til hvis vi kan finde ud af noget.


Vi har trailer, men det er kun min mand som har trailerkort.

Så jeg er afhængig af at han er hjemme til at køre mig, og passe junior, hvis jeg skal med på tur.


Jeg ved endnu ikke hvor meget jeg får startet distance den nye sæson. Må indrømme, at det er noget lettere at være dressur rytter med en lille baby....






0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog da.....
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 13:17

Hanne din bette skabdressurrytter


Jeg har trænet sammen med Hanne, da jeg stod opstaldet samme sted - og hun er supergod at træne sammen med og ved en masse med tips og ideer til distance


Og sørme også, om det ikke er mig som har haft Hanne's mand med i Frisenborgskovene - og ja de er SUPER. Ikke særlig mange mennesker, god stier og muligheder for at ride både i fladt terræn og i total kuperet terræn


Og jeg vil da også gerne med på nogle ture - er dog lige startet i nyt job, så er hængt op her de næste par uger....måneder...år... skidt pyt har fri i helligedage og weeknder, så jeg vil gerne med på en ikke al for hård tur.


MVh charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Birkegaard og Morgan:
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 19:12

det lyder rigtig godt. Vi er friske på at bevæge os til andre steder, hvis bare det er i rideafstand. Jeg er ikke så kendt hernede endnu, men et kort gør underværker - så kan jeg også øve mig lidt i at læse dem :-P

Så altså: fortæl mig, hvor jeg skal møde op ;-)


Kender i andre, der kunne være interesseret i at ride med? Måske man kunne stable noget "større" på benene hen ad vejen.


/Line


Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine

"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there"
- Tina Dickow

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kort og kort.......
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 20:54

For at ride i Frijsenborgskovene skal man have et skovkort.

Dagskort koster 150 kr, årskort 700 kr - man kan sparer 200 kr hvis man er medlem af Hadsten eller Midtjysk rideklub

Og hvis man bliver "for mange" så må man vist ikke, hvis ikke det er anmeldt osv.

Der ud over er det learning by doing - der er ikke kort til skoven, så man rider der ud af og holder øje med sol og måne


Men jeg er nok først klar til påskeferien - skal arbejde mandag til onsdag i KBH de næste 4-5 uger, så ridning bliver det ikke så meget til.


Men i Påsken.... ?


MVh charlotte



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider