go'aften hn'er...
Ja, på trods af vores uheld i dag (læs inde på hyggen
), er jeg meget stolt af min mule, han har de sidste par dage vist KÆMPE fremskridt efter kiropraktoren var her for en måned siden.
(han skulle have haft tjek for en uge siden, men af specielle grunde kunne det ikke lade sig gøre, og hun var på ferie i denne uge )
jeg er begyndt at massere mulen stortset hver dag med gnubber eller rundstrigle, og han viser alle de rigtige tegn, er øm de rigtige steder
( lyder forkert men faktum er jo at han skal bruge nogle muskler han har været låst i )
han har generelt været fuldstændigt låst i lænden/krydset og det der kors ting jeg bestemt ikke kan huske hvad hedder, og har slet ikke kunne bruge bagdelen. han har stået stille en uge pga. 3 gange tabt v.f. sko på 2 uger 
MEN, så her forleden dag da jeg masserede ham omkring bagdelen, og kom op omkring halen/balens inderside, trak han numsen til sig og "skød" ryg.
det har han ALDRIG kunne før, fordi han var låst, og det skal jo lige siges at han både har stået inde = stress opspændning, og har holdt fri i hele 7 dage.
vi tager så ud på tur igår (torsdag) da han havde fået sko på, og jeg spørger min veninde, om han træder ind under sig, og dertil svarer hun " ja, han træder et halvt spor over"
jeg var så lykkelig at jeg ikke troede på det.
i dag longere vi så, og jo! han træder sq et halvt til et helt spor over sit eget
jeg kan næsten ikke få armene ned
( trods evt. brækket ribben, og skadede muskler ) han arbejde bare heelt perfekt i dag, men han har være lidt stiv i nakken, her efter han har haft de fridage, så vi skulle da lave lidt rundninger også, dvs. vi gik i gang med travers på volte.
og hvad ser jeg? min dejlige hest sætter bagdelen ordenligt i jorden, træder godt ind under sig og over.
men så var det ulykken skete, max var stadig i chok da jeg kørte fra ham, men heldigvis har jeg en dejlig veninde der ser efter ham, og longere ham her i weekenden. tak mie 
det skal lige siges at jeg kun bruger min stemme, longe og så selvfølgelig hovedtøj selvom vi træner så seriøst fra jorden, andet er ikke nødvendigt, og nej! jeg har ikke fat i munden på ham, for jeg er hverken nød til at hive eller flå i ham, halve parader er nok.. 
tak fordi i ville læse med i mit jubel indlæg, oven på en lidt skidt dag...
/ hilsen en meget glad hesteejer