Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

lægge sig på komando + træning af hingst
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 12:13

jeg "leger" utrolig meget med mine heste, og nu er jeg så kommet på den idé at jeg gerne vil lære mine føl at lægge sig ned på komando. Hvordan synes I jeg skal gribe træningen an?

Hoppeføllet er meget samarbejdsvillig og tillidsfuld, så får ikke de store problemer der:) Men ved ikke helt hvor jeg skal starte :)

Endvidere... har jeg et andet spørgsmål. Jeg har et hingsteføl på snart et års tid.. jeg har trænet lidt med ham, så han kan de grundlæggende ting og er absolut ikke angst. Spørgsmålet er nu, hvordan jeg hensigtsmæssigt kan opdrage lidt mere på ham, da han er blevet tæmmmelig fræk og dertil meget stærk..

Jeg vil beholde ham som hingst evt avl, men vil også bruge ham til ridehest:)Men jeg vil helst ikke op at slås alt for meget med ham når han er voksen og klar til tilridning. Er der nogle øvelser som kan gøre det nemmere for mig.. f.eks. nogle hvor han bliver klar over hvem der bestemmer, som jeg også kan bruge når han vokser op.

kan det evt. være en fordel at lære ham at lægge sig ned? Eller er det alene en sjov idé?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider