Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

terræn ridning
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 13:05

Rider på 5 års hoppe, total trafiksikker og cool over for flyvende plastik osv.

Nu lyder mit spørgsmål så. Hvordn ville i vænne hesten til at gå alene på terrænturene. Der er ingen problemer med at trække hende alene på tur, men når man rider hende kn hun finde på pludselig at trække bremsen. og så bliver hun der, til man lige trækker hende lidt længere og så kan man sidde op og ride videre til næste gang.

har desværre ikke mulighed for erfaren førehest. Som jeg ser for den ellers mest ideelle løsning i et par uger. Hvad gør man?

0
0
Svar på denne tråd

Fodfolk
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 13:40

Det var et 'krav' fra min side, at min hest skulle kunne gå alene på tur, så bortset fra de første 2-3 gange, arbejdede jeg på at vænne min unghest til at ride tur alene.

Jeg brugte meget at tage min kæreste med til fods - vi gør det stadigvæk men kun for hyggens skyld.

Fodgængeren kan så enten gå foran, ved siden eller bagved afhængigt af forholdene. Feks. gik min kæreste foran i begyndelsen og faldt så bagud efterhånden som Jenson blev mere tryg. I trafikken virkede det også fint, og kom der f.eks. en mejetærsker eller en flok motorcykler kunne min kæreste gå tæt ved Jensons hovede for ekstra 'trøst'.

Der er stadig ting, der er for farlige, når vi rider alene, f.eks. køer og folk der laver havearbejde. I de situationer prøver jeg at ride positivt og bestemt frem, og tager det lidt tid, jamen så venter vi bare, til han bliver træt af at stå der. Han ved efterhånden, at der kun er en vej: fremad.

Håber det lykkes

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har brugt...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 15:22

min hund

Da jeg skulle lære min unghest at gå alene tog jeg min hund med... så funlgte han den når han blev nervøs

Men mit bud ville også være at tage en fodgænger med ud de første mange gange...

MVH

Maria von der Lieth Hyldgaard

Kvalificeret undervisning tilbydes på hele Lolland/Falster

Heste tages i ridning i rolige dejlige omgivelser

0
0
Svar på denne tråd

Fortsæt som nu
Forfatter: 
Dato:  08-02-2009 11:36

Hvis det ikke lige er praktisk muligt at følge de andres praktiske råd, så gør som nu.

Rid hesten ud på små ture, og vend gerne om inden han stopper, så han bliver bekræftet i at der ikke er grund til at stoppe. Øg gradvist turenes længde.

Når hesten så stopper, så bliv siddende i x-antal min. og hvis der stadig ikke er reaktion, så hop af og træk et par meter.

Det bliver bedre med tiden, når han finder ud af at der ikke er løver alle vegne uden for matriklen.

God arbejdslyst

Rikke

www.lipizzan.dk

"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..."

(Ludwig Hünersdorf)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider