Hejsa...
Jeg tilred min hingst med hjælp fra en (meget dygtig) berider. Han ændrede sig MEGET. Fra at være en vild, ustyrlig og stædig hest, blev han rolig, samarbejdsvillig.. Han ælskede simpelthen at blive redet! Sjovt at tænke på, men sandt..
Hyppe, som jeg rider nu, var tilredet, da jeg begyndte at ride hende, men havde stået stille. I starten var hun meget nervøs, sky og ville ikke snakke med mig. Hun fandt sig i at blive redet, og så gad hun ellers ikke se mig mere
Nu kommer hun jordende, når jeg kalder på hende, hun elsker at blive kælet - også i hovedet! Sensation.. Hun er blevet mere "fræk", altså før blev hun kuet af traveren, men nu sparker hun eller på anden måde viser den, at hun skal sq også have mad!! Det er så livsbekræftende at se.
Jeg ved ikke, om det er fordi, de begge er oldenborgere. De går jo for at være meget arbejdsvillige
En islænder, jeg hjalp med at tilride, ændrede sig dog ikke en døjt. Den bed, sparkede, og da den blev tilredet, sparkede den også mig.. Den var ikke til at stole på.
Lykken er at være sig selv nok - Aristoteles