Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Redressur - remonte
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 23:26

Hej alle!

Inspireret af alle trådene omkring støvsuger og/eller remonteridning herinde og utallige videoer inde på epona.tv har jeg også kastet mig over den såkaldte støvsugerridning. Holdt først en ridepause på ca. en måned hvor jeg bare red ture, longerede og hyggede for lige at finde ud af hvad jeg ville gå i gang med og for ca. 3 uger siden begyndte jeg at ride igen.

I starten gik Fønix bare lidt rundt på må og få og fattede vist ikke helt at man rent faktisk skulle være koncentret når jeg havde sluppet fortil. I skal slippe for alle detajlerne, men da jeg var ude og ride i fredags begyndte han ligeså stille at lytte rigtigt efter mig og ned og frem røg næsen og op røg ryggen. Wauw siger jeg bare, for søren hvor var det en stor forskel at sidde på ham. Han er normalt lidt småt gående og putter så meget og virker anspændt. Men næ nej, denne her pinto gik frem, blev helt anderledes at sidde på og virkede helt afslappet og hvor ser han også godt ud når man lige får et kig i spejlet. Han går godt nok kun sådan i kort tid ad gangen, men det bliver længere og længere tid ad gangen

Så det er bare et glædesindlæg herfra, jeg glæder mig til at fortsætte arbejdet og se hvordan Fønix vil udvikle sig.

Andre der har heste i re-dressur som i vil fortælle om? Eller nogle gode råd jeg skal have med på vejen. Han søger ikke ned på samme måde i longen som når jeg rider på ham, hvad kan årsagen være til det? Billeder kommer snart:D

Tak fordi i læste med og håber i lige vil smide et svar. Hvis i er trætte af alle de tråde om dette emne så spring pænt henover

Nath, Sisse og Fønix

Der findes lige så mange holdninger som mennesker ;-D

Mangler du en at ride tur med og bor du i nærheden af postnummer 8541 - så skriv:D

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 23:33

Hvor det skøn læsning (y).

Cashew har jeg selv i re-dressur og vi nået meget langt i forhold til der er gået et år nu. Cashew har været presset ud i rigtig mange ting psysisk og fysisk.

Du kan kigge billeder af ham på min præs :)

Tillykke med åbenbaringen, håber du fortsætter, det dejligt at mærke hesten bruger sig korrekt.

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

0
0
Svar på denne tråd

Sandra
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 23:36

Ja, dig kender jeg jo også fra alle trådene og følger med i jeres udvikling og jeres billeder! Det er rigtigt godt at se! Håber du vil kigge og rette hvis jeg ligger nogle billeder og video ind senere Har det svært med at stå uden en underviser, selvom det jo indtil videre er gået fint nok!

Nath, Sisse og Fønix

Mangler du en at ride tur med og bor du i nærheden af postnummer 8541 - så skriv:D

0
0
Svar på denne tråd

kender du
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 23:56

epona.tv?? Der er mange gode fifs :)

Sagde Janne

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

0
0
Svar på denne tråd

Det kan
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 00:05

sagtens være lettere for både dig og hesten at du rider, end at du longerer. Så hvis det går godt i ridning, så bliv bare ved med det ;-)

Og det tager sin tid, før de kan gå sådan i lang tid - men det er også det værd, som du selv kan mærke :-)

:-) fra NinA

God, gammeldags, almindelig dressur

rentaktet og foran lod :-D

--o--

Mine mål står ret godt beskrevet i DRF's bog

'Fordringer i dressur & bedømmelsesgrundlag' (y)

0
0
Svar på denne tråd

svar....
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 15:34

Jannej: Jo, har kigget på epona.tv som der også stod i indlægget, men synes jeg forsøger, uden held indtil videre, men det kommer jo nok før eller siden

NinA: Så må jeg jo bare ride videre Synes det bliver bedre fra dag til dag

Nath, Sisse og Fønix

0
0
Svar på denne tråd

Me too
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 23:19

Nu udnytter jeg tråden lidt, håber meget det er iorden...?

Jeg kan sakkens få min egen til at gå rigtigt i longen og ydermere så arbejder han også selv med det, når han er på mark efter bare et par gange(lækkert med hest der gør arbejdet selv ), men min låne hest finder longen træls. Han slipper ikke helt, men tror vi får mest ud af det, hvis vi træner i natur.

Nogen der har et bud på hvordan man gør det? ud over at give ham tøjler og få ham til at gå afslappet? eller er det bare det og det er min tålmodighed der er galt med?

Glæder mig iøvrigt meget at det virker for dig er nu en dejlig følelse

Hvis alle tænker ens tænker ingen.

0
0
Svar på denne tråd

De skal gå
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 00:38

så lige ud som muligt (y) Og i gerne langsomt tempo, men naturligvis skal man ikke herse med dem for at stoppe op, bare berolige ;-) Ryggen skal gerne lettes, dvs. ikke sætte sig helt ned i letridningen, evt. stå i let sæde. Men heller ikke klemme med knæene. Og så løse tøjler, at hesten selv kan anbringe sit hoved. Hvis den har lært at krølle halsen ind, er det helt løse tøjler i et godt stykke tid.

Så tålmodighed er godt :-D

Og én der kigger efter, om man gør det rigtigt, sidder lige og tager billeder eller video - så man selv kan tjekke sin indsats, når man kommer hjem :-P

Hesten kan som regel kun trave på den fede måde i få skridt af gangen, og så må man gerne lade den lave en overgang til skridt :-P

Men læs nogle af de tidligere tråde, der er masser af dem (y)

--o--

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 17:25

Jeg har læst en del af de tråde, de er som reglen gode indetil det bliver til hakkeri:)

Må vist bare være lidt mere tålmodig Men mange tak iverfald

Hvis alle tænker ens tænker ingen.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det kan
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 23:53

godt være svært at komme til at fortælle om det :-P

--o--

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 20:36

dejligt du prøver det og kan mærke forskellen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider