Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Skridte af, hvad mener i?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 12:09

Hej Hn´er

Jeg kunne godt tænke mig og høres jeres mening omkring hvor lang tid i mener at det er nødvendig at skulle skridte en hest af..

Jeg har hest stående 1 sted og tager til undervisning et andet sted, plus tager til distrekts stævner, så oplevere virkelig meget forskellig meninger om hvor lang tid hesten skal skridtes efter endt ridt...

Eksepmel er noget knap kommet ud af banen før hesten er læsset igen, og den næste hest er taget i gang, kan godt se problematiken hvis man står 1 mand til stævne med flere hest der skal rides, men hesten skal vel afligevel skridtes af..

Andre tager lige 5 min rundt i ridehalen efter 1 times dressurtræning...

Men så er det jeg spørge jer, hvor meget skridter i af? og traver i af inden?.. Og havd er jeres holding her til..for som man siger der er lige som mange holdninger som der er hestefolk..:-D

Mvh. Trine

Hvor der er en vilje, er der en vej

Carpe diem

0
0
Svar på denne tråd

mine....
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 12:13

jeg skridter nu ikke vores heste af, men hestepasseren trækker rundt med dem, til pulsen og åndedræt er normalt, og den har fået stæket ud.. det varieer mellem 5-15 min, alt efter hvad der lige er behov for..

jeg har en hest der ikke kan skridtes af, da skridt ikke indgår i hendes gangarter.. Hestepasseren prøver at trække med hende, men generalt, kommer pulsen ikke ned før hun for lov til at stå stille..

Med venlig hilsen

Liv, Hunden, den bedrageriske kat, & alle hestene.

A broken heart is as much a part of first love as moonlight and roses.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 12:13

Jeg traver af for løsere tøjler, stadig en smule kontakt, i ca 10 min.

Så skridter jeg af i ca 15 min, og gerne på en lille skridttur (:

Hvis jeg kun rider let en dag, så er arbejder vi kun seriøst i et kvarter, og så traver jeg lidt mindre af, og skridter måske kun af i 10 min.

Men jeg slipper hende altid løs efter rideturen (når vi er hjemme, selvfølgelig) så hun kan trille og selv gå lidt rundt, så kan jeg jo passende rydde lidt op samtidig (;

Comet

Comzi Comza

Jump up. Jump long.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...........
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 12:15

jeg har altid skridtet min hest og heste som jeg har redent af til hesten ikke puster mere, ment på den måde at den ikke har store næsebor og at den slapper helt af..

Jo jeg traver også af og det gør jeg i ca et par min..

Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

0
0
Svar på denne tråd

forskelligt
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 12:17

det er afhængig af hvor meget hesten har arbejdet.

dog skridter jeg som udgangspunkt aldrig mindre end 10 minutter. synes selv det er meget rart med lidt afslapning efter en hård ridetime :-)

* Miss GiGi *

Kåret i DH '07

Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd

jeg traver
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 12:18

af i ca. 7-10 min. og så skridter jeg af i 10-15 min. somme tider mere, men det er når jeg glemmer tiden :)

Nanna

:) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Vejrtrækningen..
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 14:05

Jeg kigger på vejretrækningen - den kan man lettest se på næseborene. Så det varierer en del. Hvos vi har galoptrænet meget op til slutningen af ridetimen, så tager det længere tid, end hvis vi f.eks. har øvet bagpartvendinger og skridt.

Venligst - Marianne

Haflinger-fjordheste venskabsstævne på Revsø Ridecenter d. 9 april. Dressur, spring og kørsel. Se www.haflingersport.dk

Ridekursus med berider Michael Liocouras d. 7-8 febr.

0
0
Svar på denne tråd

jeg skridter
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 14:45

af alt efter arbejdet - jeg har en rutine : lidt på banen og så skridter jeg gennem byen - det er en god måde at slutte træningen på og tilvænne en yngre hest trafikken..

Men jeg ønsker at hesten er af stresset og åndedrættet er normalt..

Dejlige heste sælges :

6 års RDH hoppe efter Bøgegårdens Lantano 1.68 cm - Brun

4 års Vallak efter Akinos 1.68 cm - brun med aftegn

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 14:49

Jeg sidder ikke på mine heste, når de skridter af - jeg trækker dem altid, så de kan slappe 100 % af.

Mellem 15 og 20 min trækken i skridt efter dressur:)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 14:57

Super at høre at jeg ikke er den eneste der syntes det er nødvendig at skridte/trække dem i mere end bare 5 min efter hårdt arbejde..

Jeg selv skridter altid 20 min når jeg har sprunget eller redet krævende dressur.. Selvfølig hvis hesten ik har lavet så meget bliver hun skridtet mindre af, som i også skriver så skal vejrtrækningen være faldet til normal..

Man kan nogle gange føle sig pyldred når man efter 10 min er den eneste der føler behov for at skridte 10 min mere efter en springtime, men så er jeg heldigvis en type der når det har med hest at gøre er ligeglad med andre, bare hesten får de bedste vilkår til også næste dag at være god..

:-D

Mvh. Trine

Hvor der er en vilje, er der en vej

Carpe diem

0
0
Svar på denne tråd

unghest
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 14:59

Min er en unghest så det er begrænset hvad vi laver af krævende arbejde i ridehuset.

Men fx. her den anden dag havde vi travet lidt tilsidst for at få nogle vendinger på plads og der pustede han en smule, så der skridtede vi et par omgange (ca. 5 min til han slet ikke pustede mere) og så slap jeg ham fri så han kunne rulle en tur og så gik vi hjem fra ridehuset (det tager ca. 5 min)

Det kommer an på hvad vi har lavet, jeg rider typisk ikke særlig længe og starter med skridt, så lidt trav, evt. galop, så lidt trav og så træner vi lidt sidebevægelser og eller svare frem og tilbage (temposkift i skridt) i skridt.

Slutter tit af med skridt alligevel og hvis han hverken er varm eller puster nøjes jeg med at slippe ham og lade ham rulle sig og så trækker jeg hjem fra ridehuset.

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

Skridte af
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 17:32

Skridter normalt af i 10-15 min, alt afhængi af hvor meget vi har redet. Jeg syntes det er meget vigtigt at skridte hesten ordentligt af, for at få strukket ledende ud, modvirke "stivhed" og få hestens puls ned.

Zandra Lind Nørskov & Cassie

Søger underviser med henblik på horsemanship og ridning efter indlæringsteoriens principper, ala Mclean i Esbjerg 6710. Skriv PB.

0
0
Svar på denne tråd

Klaini:
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 18:24

ja vi er så nogen der ønsker en permanent afstresset hest ;)

Nanna

:) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

traver.....
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 20:03

hvis det ikke er mega koldt, og derfor top vigtigt at få en god nedkøling, traver jeg af 10 min for at mindske syren, og skridter så 5-10 min. Skal hun på boks bagefter, skridter jeg længere tid, end hvis hun skal ud på fold.

Jeg sidder på hende, når jeg skridter af, da hun ellers går ned i decideret HYGGE gear. Og det hjælper hverken fugl eller fisk på hendes krop :)

Har jeg ridehal, slipper jeg hende dog ofte fri og lader hende trave, skridte og trille sig.

Lone

Jeg keder mig, derfor er jeg her

0
0
Svar på denne tråd

Hmm ,...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 20:23

Jeg synes det er noget andet når man er til stævne end når man er hjemme.

Jo hesten skal skridtes af, men tiden er lide mere presset, samt der er mange folk der bruger ridehus eller ridebane.

Men hovedsagen er det er ikke godt for hesten ikke at blive strukket ordentligt ud, og bare smide den op i traileren igen selvom pulsen ikke er nede endnu.

Camilla

Ejer af araber hoppe

-ifol med Saxo Højgård, termin 9 maj.

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer helt an på
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 21:09

hvordan hesten har arbejdet.

Jeg har været og er i gang med at omskole min hest. Når jeg synes, at han har gjort det rigtig godt, springer jeg af; ofte direkte fra trav (altså med parade først ), spænder gjorden nogle huller ud og trækker en kvart omgang, og så er han faktisk klar til at sætte i stalden . Ingen pusten og ingen sved...

Har hesten nu svedt og puster, så skridter jeg indtil hesten ikke puster mere og er rimelig "afsvedt". Men det er egentlig længe siden jeg har prøvet det .

Mit svar må derfor være, at det afhænger af den enkelte hest, hvor længe det er "nødvendigt" at skridte af.

_______

Pildskadde - øh - skildpadderytter

- det kan KUN gå for hurtigt :-D

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Afskridtning
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 22:02

Må erklære mig enig med gsims.

Afskridtning er kun efter behov, og da jeg ikke rider min hest hverken forpustet eller svedig på banen. Den får ofte fri umiddelbart efter en veludført øvelse. trænger den til at ryste sig og strække sig, tager det en smøgs tid, uden rytter på ryggen.

Konditionstræningen foregår i skoven, hvor vi så bare skridter det sidste stykke hjem, eller til den ikke er forpustet mere. Sveden klarer et sveddækken.

På banen træner jeg til mit mål med dagen er indfriet tilfredsstillende. Det kan vare fra 5 - 60 min.

I skoven træner jeg i intervaller, og der kan det godt løbe op i 3 timer, med ca. 40% reel træning og engageret skridt for resten. Jeg lader ikke min hest dingle formålsløst rundt for løse tøjler... jeg kræver bagbensaktion i skridt.

Min hest er en sund dressurhest i god kondition, og uden handikap af nogen art.

Jeg synes det bør fremgå hvilken slags hest man rider, for at vi andre kan få et fyldestgørende billede af den omhandlende ekvipage. Her tænker jeg på fysiske skavanker, remonte, retræning, genoptræning el.a.

Rikke

www.lipizzan.dk

"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..."

(Ludwig Hünersdorf)

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 09:49

Jeg bruger ikke lang tid på at skridte af, men mine heste kommer så også altid på fold bagefter. Det kunne da godt være jeg ville skridte lidt mere hvis den sku ind og stå stille i en boks.

0
0
Svar på denne tråd

Gåtur...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 12:28

Jeg skridter altid min hest af ved at trække med den, fordi jeg bruger det at hoppe af og løsne gjorden som belønning, når jeg synes, jeg har opnået det med min ridetur, som jeg var ude efter... så når jeg først er hoppet af, kan jeg lige så godt strække benene selv :D

Min hest går uden dækken, og er ikke klippet, så den har lidt mere pels end de fleste rideheste. Heldigvis sveder den ikke så meget på halsen, så det tager vel 10 minutter, inden den er tør nok til at komme ud på marken. Så kommer den det.

Jeg mener, det er langt vigtigere at skridte hesten godt til inden man begynder at trave end at skridte af i lang tid, når man er færdig. Især hvis hesten skal på fold, hvor den går lidt rundt og får forbrændt det sidste mælkesyre, som måtte sidde i kroppen.

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Som mange andre
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 18:29

så handler det om hvor meget man rider. Jeg synes at skridten inden man starter er rigtig vigtig, og så bruger jeg skridtpauser i ridningen, så hesten gennem hele lektionen får pulsen ned... På den måde bliver den aldrig rigtigt forpustet og behøver ikke så meget afskridtning. Men som regel får den minimum 10 min inden den sættes i boks eller på fold.

Sagde Janne

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:58

Jeg skridter altid af i mindste 8 min. med løse tøjler.

Hilsen Helene

- Som rider på ponyen Sonny!

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 20:29

Jeg har en 20 års der er meget stiv og let strubepiber.

Det kan mærkes på ham når han skridtes til hvornår han er klar til at begynde at arbejde.

Har vi været på bane og sluttet ret hurtigt efter noget galoparbejde har han brug for megen afskridtning. Han sveder generelt ikke - men han puster. Derfor kigger jeg heller ikke så meget på at han puster - men på hvor hurtigt han gør det...

Han plejer lige at få et par runder på hver volte i trav for lange tøjler hvor han er god til at strække sig - og skridter vi af på banen (vil helst skridte af på en lille tur) trækker jeg ham ofte - har også selv godt af det jo.

På tur ved jeg hvornår vi er et par km hjemmefra og kan alt efter tempoet på turen vurdere hvor langt vi skal skridte hjem for at det passer med at hans puls er kommet ned og han er afslappet.

Da vi red jagter var jeg ofte en af de sidste der trak lidt rundt. Så bindes hestene til traileren og man nyder sin frokost. Herefter en lille mini skridttur igen inden de læsses - og så lige et par runder på banen hjemme hvis ikke de kunne nå at komme på fold.

Har én gang lavet fejlen at sætte hesten direkte i boks efter køreturen - nøj han var stiv dagen efter!! Generelt var det altid super dagen efter jagt blot at skridte en god tur på en halv times tid for at få evt. stivhed ud af kroppen.

Synes de fleste er gode til at skridte deres hest ok af - men man ser da desværre tilfælde hvor ejeren lige efter endt intensiv undervisning springer af og putter dyret i boks - men synes så det præger hele omgangen med deres dyr - det skal bare virke når det skal bruges - ingen "tid/grund" til at bruge ekstra tid til sådan noget som opvarmning eller afskridtning...

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 21:22

Min. 10 min afskridtning - Uanset arbejdsindsatsen. I gennemsnit bliver det nok til 15 afskridtning.

Det samme med opvarmning i skridt, min. 10 og i gennemsnit 15 min.

Hoppe på 9 i Ishøj, søger part: www.heste-nettet.dk/lodge/55615/ hest/161551/

0
0
Svar på denne tråd

skridte af
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 01:30

det bør man gøre til hestens puls og åndedræt er normalt, dvs en hest i god træning behøver måske ikke så længe som den fede utrænede hest.

til gengæld er opvarmingen noget heeeelt andet. det tager ca 20 min før ledvæsken er "klar til brug" hvis hesten tages direkte fra boksen fks om morgenen. dette er uanset hvilken træning hesten er i.

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

hmm.......
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 03:27

Jeg skridter af efter hvor meget min hest har arbejdet - men omkring 10 - 15 min, men ellers er jeg mere end enig med flere andre i tråden, tilskridtningen er vigtigere - her skridter jeg normalt mindst en halv time og ofter mere, især hvis det er tur vejr.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 16:17

Jeg skridter min.10 minutter når vi er færdig med arbejdet, men gerne mere. Jeg plejer faktisk altid at skridte en tur når vi er færdig med arbejdet, selvfølgelig afhængig af om det er mørkt, regne osv.

Når jeg skridter varm er det omkring 15 min for lange tøjler, traver i omkring 10 min for lange tøjler i moderat tempo inden jeg går igang med "arbejde". Jeg har altid været meget påpasselig med at få redet varm + skridtet af, og har til dato aldrig haft en rideskade på de heste der har været mine egne, eller heste jeg har redet.

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

dhdjdjdjd
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 16:32

jeg traver ikke nødvendigvis af, det er hvad jeg nu har lyst til, men jeg skridter altid af på 10min til et kvarter. det synes jeg er rart og afslappende, og godt for både hesten og mig:)

Mvh. Asta

<3Isabella, Eden, Lucas, Scully<3

når man ikke siger fra, siger man til!

0
0
Svar på denne tråd

Mindst 15 minutter
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 17:00

Jeg spurgte min massør hvor længe hun mente jeg skulle skridte af på den gamle. Svaret var mindst 15 minutter alt efter form og hvor hård træningen har været.

Efter 15 minutter er musklerne blevet kølet langsomt ned og strukket ud, hvis man skridter dyb. Efter 15 minutter tjekker man selvfølgeligt vejrtrækning og er den normal, er det ind med hesten inden den bliver FOR kold her om vinteren :-)

Christine og Faith...

0
0
Svar på denne tråd

Marvin......................
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 21:32

Minimum 10 min skridt. Varmer op i et kvarter. Man skal passe godt på sin ven, mens man har den.

0
0
Svar på denne tråd

trav+skridt
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 22:12

Jeg traver af et par minutter og skridter herefter til den ikke puster mere. Plejer at tage ca 10 min.

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

jamen Christine
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 23:38

er det ikke meningen, at hesten skal bruge alle kroppens muskler, når den rides, for at kunne bære os mest hensigtsmæssigt?

I så fald skal vi vel trække med den i 15 minutter, for at musklerne køler ned; hvis vi bliver deroppe, vil den vel fortsætte med at bruge dem?

Jeg diskuterer ikke bare for at diskutere - selv om jeg medgiver, at det godt kunne se sådan ud .

Men jeg syntes egentlig, at det var vældig interessant og at det lød meget rigtigt...

Og så tænkte jeg lidt videre og kom alligevel tilbage til, at det må afhænge af, hvornår hesten er afsvedt og har en rolig vejrtrækning. Problemet er vel, hvis musklerne "stresses"?

_______

Pildskadde - øh - skildpadderytter

- det kan KUN gå for hurtigt :-D

JEG GÅR IND FOR KO-KLOKKER TIL ALLE DRESSURHESTE

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 19:01

En sidebemærkning..Vores westerntosse kom med en god betragtning i dag. Hvorfor er det os mere alternativt begavede, også ridemæssigt set, der oftest trækker før og efter? Er selv ismule ejer pt, men har altid trukket den traditionelle opvarmning/afkøling.

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Marvin........
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 20:02

Trækker den også bagefter en gang imellem, men mand hvor bliver der set mærkeligt på det

0
0
Svar på denne tråd

Jeg trækker altid
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 14:40

Når vi er færdige med at ride, hopper jeg altid af, spænder gjorden op et par huller, åbner næsebåndet og går min. 10-15 min med ham.

Hvis han stadig puster, ja så går jeg mere.

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

Det ledvæske som
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 14:51

skal *smørre leddene* er stiv som motorolie på en bil hvis man trækker hesten ud af boksen. Det tager 20 min. konstant skridt før leddene er varmet op og væsken kan smøre ordentlig. Derfor skridter jeg altid de 20 min. inden jeg traver.

Hvis he$sten har lavet meget (1-2 timers rimelig hårdt ridt ude) skridter jeg den tør min 30 min.

Når jeg rider bane bliver hesten som regel ikke svedig eller meget forpustet. Jeg har mange pauser indlagt.

Skal hesten på boks bagefter skridter jeg den længere tid end hvis den skal ud på marken.

HESTE SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

Hebrana
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 15:11

har du en henvisning til det tidsmæssige aspekt omkring opvarmning af ledvæske?

Bor du i et glashus?

0
0
Svar på denne tråd

Afskridtning...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 22:38

Variere faktisk ikke så meget. Jeg slutter gerne med ca. 15 minutters skridt, hvoraf de fem minutter foregår i en dyb frem-og ned-ridning. De sidste ti minutter foregår for helt løse tøjler, og jeg har ofte ridehuset for mig selv, så der går han bare der, hvor han nu vil gå. Nogle gang bliver han også bare sluppet løs, og så går han tuller selv, og andre gange så trækker jeg ham. Er han redet hårdt, så hopper jeg somregel af.

Sedoj er forøvrigt araber, og vi er i gang med genoptræning, men jeg snakker sådan lidt generelt her.

Når vi varmer op, så foregår det faktisk gerne med 15 minutters skridt, inden vi går videre. Her arbejder vi med 5 minutters helt løse tøjler og 10 minutters mere koncentreret/aktiv skridt. Sedoj er lulle-hest, og beder jeg ham ikke om at arbejde, så arbejder han heller ikke.

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(En lille grå hest med en stor farverig personlighed)
Besøg ham på hans hjemmeside

Lige som så mange andre fotograferer jeg også

Hvitfeldt Foto

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg red
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 23:45

dressur næsten hver dag på den gamle, skridtede jeg altid 12 min til og mindst 12 af. Det var nemlig den tid, det tog at ride rundt på travbanen ;-)

I ridehuset brugte jeg altid mindst 10 min før og efter, men om vinteren meget ofte mere end 10 min efter, da han ikke var klippet, og så havde han fleecetæpper over hals og krop :-P

Ham sad jeg altid på, når jeg skridtede af, for jeg kunne ikke give ham så frie tøjler i skridt, når jeg trak ham, som når jeg sad deroppe. Han gik mere lige og rentaktet, når jeg var ombord :-P

Nu hopper jeg som regel straks af Gloria, for hun er så lille :-D

Til gengæld får hun ikke altid så meget afskridtning, for hendes arbejde er noget lettere :-P

Det er efter vejrtrækning, åndedrætsrytme og næsebor.

:-) fra NinA

God, gammeldags, almindelig dressur

rentaktet og foran lod :-D

--o--

Mine mål står ret godt beskrevet i DRF's bog

'Fordringer i dressur & bedømmelsesgrundlag' (y)

0
0
Svar på denne tråd

jedgegudud
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 18:56

Jeg plejer somregel at trave af i 2-3 minutter(lang og dyb) efter endt springtræning - andet synes jeg ikke er nødvendigt!

Derefter skridter jeg af i 10-15 minutter.

- Så bliver hun sadlet af og kommer ind og gå(evt. for at rulle sig) i ridehuset i 10 minutter, imens jeg rydder op og fejer på staldgangen :D

I dressur skridter jeg af i 10-15 minutter, og derefter kommer hun ind i ridehuset i 10 minutter.

Nogle dage kommer hun ind i ridehuset i 5 minutter, hvis hun evt. vil rulle sig, og derefter går jeg udenfor på folden med hende.

- Det er nemlig stadig lidt nyt for hende, og jeg tør ikke slippe hende løs på folden i 30 minutter uden opsyn endnu, så vi tager d et lidt af gangen. :D

Sara Larsen

0
0
Svar på denne tråd

vvvvvvvvvvvvvvvv
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 09:47

Variere efter hvor meget vi har trænet. Jeg plejer at trave 7-10min for løsere tøjler og han får lov til at gå lidt mere friskt fremad, eller hvilket tempo han har lyst til Og så plejer jeg at skridte af et kvarter, eller trækker med ham. Hvert fald så hans puls er faldet til det normale og han begynder at blive tør hvis han har været våd, og til hans vejtrækning er rolig igen (næseborerne).. Jeg er blevet meget mere opmærksom på for og afskridtning efter jeg har læst en del om det, og hvilke konsekvenser det kan have, hvis man ikke gør det ordentligt. Og bagefter træning strækker vi alle ben og lemmer ud og lidt løsende massage hvis tiden er der, og det er noget han rigtig bryder sig om da

© Marko & Evald ©

©©©©
>> Der er kun eét svar på nederlag, og det er sejr! <<

.. Hun sagde sin mening og .. Ruller væk igen ..

0
0
Svar på denne tråd

Jannie Tornvig
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 09:55

Nej, jeg kan ikke huske hvor jeg har det fra.

Jeg opfanger mange ting og hvis de er velunderbyggede de ting jeg hører så går de ind i hukommelsen og bliver der Jeg ved godt du ikke kan bruge det til noget som helst, hmm jeg tror det er 3-4 år siden jeg hørte eller læste det..

Hvis jeg finder ud af hvor jeg har det fra skal jeg nok skrive det herinde.

HEST SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider