På Epona-tv, er der en video om trailerlæsning. Hesten man ser, bliver håndteret i rebgrime. Jeg forstår ikke helt, hvad de gør når, de har læsset hesten og skal til at køre.
Bider de hesten op i rebgrimen, skifter de grime, eller binder de ikke hesten.
Jeg har indtryk af, at det ikke er en god ide, at binde en hest i rebgrime.
Som det fremgår af teksten til indslaget på epona, anbefales det ikke at man binder hesten i rebgrimen - slet ikke mens man kører, eller hvis man går fra den En rebgrime virker stærkere, fordi snorene er smallere end remmene på en staldgrime. Så alt hvad der kan gå galt i en staldgrime, kan gå meget mere galt i en rebgrime.
Hvis jeg bruger en rebgrime til at læsse med, har jeg en staldgrime klar oppe i traileren, som jeg lægger uden på rebgrimen, så binder jeg hesten, og så er det ligetil at tage rebgrimen af og ud gennem næseremmen på staldgrimen
... også med rebgrime, men har hans alm. grime under rebgrimen, så jeg kan binde i den.
Jeg kunne ALDRIG finde på at binde i rebgrimen. Ikke engang i nødstilfælde. Så lader jeg heller hesten gå løs. En rebgrime går ikke i stykker. Forstil dig de skader hesten kan lave på sig selv. Niks. Ikke om jeg gør det.
Jeg ville aldrig gøre det. En rebgrime har jo en meget større brudstyrke fordi den er bundet ud i et, så hesten kan ikke sprænge den hvis der sker noget. Når min hest er ude at køre foregår det med læder grime. Den knækker nemmere end nylon hvis der sker noget så han ikke hænger fast og går i panik.
kunne heller ikke forestille mig at de gør det på epona.tv man kan jo også sagtens skifte grimen inde i traileren.