Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

opbinding i rebgrime??
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 21:53

På Epona-tv, er der en video om trailerlæsning. Hesten man ser, bliver håndteret i rebgrime. Jeg forstår ikke helt, hvad de gør når, de har læsset hesten og skal til at køre.

Bider de hesten op i rebgrimen, skifter de grime, eller binder de ikke hesten.

Jeg har indtryk af, at det ikke er en god ide, at binde en hest i rebgrime.

Hvad er jeres mening om denne sag?

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

0
0
Svar på denne tråd

opbindning i rebgrime
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 21:58

er no go!

Mener jeg fatisk også de siger (men kan ikke lige huske det)...

Så man må vel skifte :)

-hilsen Randi :)

Nybagt hesteejer, novice udi bidløs ridning og fanatisk tilhænger af de klassiske principper

følg os på www.randiogrufus.blogspot.com

0
0
Svar på denne tråd

Ikke binde
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 14:07

Som det fremgår af teksten til indslaget på epona, anbefales det ikke at man binder hesten i rebgrimen - slet ikke mens man kører, eller hvis man går fra den :) En rebgrime virker stærkere, fordi snorene er smallere end remmene på en staldgrime. Så alt hvad der kan gå galt i en staldgrime, kan gå meget mere galt i en rebgrime.

Hvis jeg bruger en rebgrime til at læsse med, har jeg en staldgrime klar oppe i traileren, som jeg lægger uden på rebgrimen, så binder jeg hesten, og så er det ligetil at tage rebgrimen af og ud gennem næseremmen på staldgrimen (y)

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Jeg læsser...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 17:46

... også med rebgrime, men har hans alm. grime under rebgrimen, så jeg kan binde i den.

Jeg kunne ALDRIG finde på at binde i rebgrimen. Ikke engang i nødstilfælde. Så lader jeg heller hesten gå løs. En rebgrime går ikke i stykker. Forstil dig de skader hesten kan lave på sig selv. Niks. Ikke om jeg gør det.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan - nu som rideVALLAK.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd

rebgrime..
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 22:48

Jeg ville aldrig gøre det. En rebgrime har jo en meget større brudstyrke fordi den er bundet ud i et, så hesten kan ikke sprænge den hvis der sker noget. Når min hest er ude at køre foregår det med læder grime. Den knækker nemmere end nylon hvis der sker noget så han ikke hænger fast og går i panik.

kunne heller ikke forestille mig at de gør det på epona.tv man kan jo også sagtens skifte grimen inde i traileren.

Line og Markus.
.. som ikke er hverken pony eller fjordhest!(:

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider