Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

løbebånd til heste
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 08:44

Hvilke erfaringer har i med at træne en hest på løbebånd?

Udover stille gengoptræning, hvad har i så brugt sådan et bånd til?

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Fotografering?

Kieffer Garmisch sadel sælges: 2000 kroner

0
0
Svar på denne tråd

Løbebånd
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 10:45

Min går på løbebånd dagligt for at styrke hende bagi. Der var ikke tale om nogen form for genoptræning, det var bare op på det og i gang. Men hun var også i god form da hun kom på for første gang

- Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Også min
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 13:36

Jeg bruger vores løbebånd, når jeg synes min hoppe skal på :) Generelt er det når hun skal have en dag med knap så meget arbejde, eller hvis jeg er for syg til at ride en dag. Så i hvert fald en gang om ugen er hun på det. Og selvom det bare er skridt er det jo god motion, og giver en muskeltræning du ikk kan træne i ridehust fordi det kan gå opad. Så kan klart anbefale det :b Min hoppe synes i hvert fald det er super sjovt at gå på det, er til tider så ivrig, at hvis ikke båndet begynder med det samme, så skraber hun en smule og prøver at få det igang xD

/Ida

0
0
Svar på denne tråd

genialt
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 14:28

Jeg bruge skridtbåndet som et supplement til den daglige træning. Det styrker hestens bagpart og siges at kunne forbedre en halvskidt skridt. Min militaryhest er på bånd hver eneste dag i stævnesæsonen ud over at den bliver redet. Om vinteren bruger jeg båndet til let motion på en 'fridag'.

Har hørt en dyrlæge sige at en tur på båndet (ca. 30 min) svarer til en times skridt med rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider