|
|
| Skridtmaskine |
|
|
Hej alle HN'er Hvor længe synes i er bedst for en hest at gå i skridtmaskine? max tid mener i er? Det er om morgenen, udover deres normale ridning der foregår om aftenen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
den ville have bedre af at komme på fold 
Sagde Janne
Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter 
Tak for en god debat i høflig tone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skridtmaskine |
| Forfatter:  |
janet21 (Hefion) |
| Dato:  |
12-01-2009 21:07 |
|
Nok tid til at det har en gavnlig effekt, men under den tid hvor det bliver kedsommeligt for hesten. Jeg ville nok starte med lidt og trappe op, alt efter hvilken type hest man har.
SMUK SELSKABS/GALLAKJOLE, BRUGT 1 GANG, SÆLGES I STR 36, (NY 3500) KR 1500 lÆDERJAKKE (ÆGTE) FELKØB I STR, DERFOR ALDRIG BRUGT - M.BRUN, STR 40 - (NY 1200) KR. 300 MVH JEANETT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fold... |
|
|
Hvem siger at hesten ikke kommer på fold???
Hilsen Trine
Medlem af Kongelundens Rideklub - Klubblad & Stævneudvalg
Ejer af den smukke og frække Sonny Boy *****
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Da jeg stod på en gård med skridtmaskine, var der et program på 15-20 min. Når de var vant til maksinen gik de der maks 20 min.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tja....... |
|
|
Det tror jeg aldrig jeg ville kunne få mig selv til at byde en hest som særskilt træning. Derimod kunne jeg godt finde på at bruge det før eller efter ridning, som sikkerhed for at hesten blev skridtet nok. Men at tage den ud kun for denne - fuldstændig indholdsløse træning, - nej det ville jeg ikke kunne få mig selv til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha det er |
Naannaa *Chopin* |
13-01-2009 13:05 |
|
også hamrendesynd for den.. Helt ærligt? Nu må helligheden altså stoppe..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hippo... |
janet21 (Hefion) |
13-01-2009 14:06 |
|
Prøv og læs indlægget før du skaber egne konklusioner - og så svar dog på det der bliver spurgt om. 1. Der står altså ikke noget om at hesten ikke kommer på fold 2. Der står ikke at skridtmaskinen skal bruges som ensidig træning. Det skal foregå om morgenen og ridning foregår om aftenen. Hvis man har tålmodighed til og træne lidt med hesten så vil jeg mene skridtmaskinen er super god. Forudsat den har god bund og er lys og luftig.
SMUK SELSKABS/GALLAKJOLE, BRUGT 1 GANG, SÆLGES I STR 36, (NY 3500) KR 1500 lÆDERJAKKE (ÆGTE) FELKØB I STR, DERFOR ALDRIG BRUGT - M.BRUN, STR 40 - (NY 1200) KR. 300 MVH JEANETT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skridtmaskine |
|
|
Når jeg bruger skridtmaskinen, giver jeg ham som regl 45-60 min. skridt i rask tempo. Det skal lige siges at det self. ikke er istedet for hverken fold eller alm. ridning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maskinen |
|
|
Jeg synes, at det er en god idé med skridtmaskinenen og jeg ville helt klart sætte den på båndet 30 min hver morgen hvis jeg havde muligheden. Min hest har i perioder været på "ferie" hos aquafit og jeg har kunne mærke, at han har været meget løsgjort efter et par dage på skridtmaskinen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ihh tak |
|
|
Tusind tak for alle jeres svar, de var meget interessante at læse. For jeres information så ja, min hest og pony kommer også på fold hver dag, i alle de lyse timer, og bliver udover det begge to brugt til både dressur og spring om aftenen. Jeg synes det kunne være interessant at høre fra nogen af jer der synes at skridtmaskinen var et forfærdeligt middel og høre HVORFOR i aldrig ville bruge det og hvad der er så dårligt ved den? som Jessie siger, har det haft en RIGTIG god effekt på dem begge to. De elsker begge to at gå i den, er glade og tilfredse, og de yder bedre sportsmæssigt og kommer i bedre form at komme ud på den her måde også.  Jeg vil stadig rigtig gerne høre fra nogle af jer der er glade for skridtmaskinen, hvor længe i bruger den! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er det bånd eller walker |
|
|
for det gør jo temmelig stor forskel. jeg har med succes brugt begge dele. men jeg ville aldrig lade dem gå længere end 20 min på båndet, hvor jeg i walker har haft dem gående ca 40-45 min. mine heste har iøvrigt virket glade for det.
Med venstre hånd Line og Calano
GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke drømme |
|
|
Jeg hører til dem, der tidligere ikke ville drømme om, at proppe min hest i sådan en. Nu er jeg så i en situation, hvor jeg har en skridtmaskine til rådighed men ikke særligt gode foldforhold, og jeg er derfor begyndt at bruge den dagligt i 20-40 min. som supplement til begrænset foldtid. Den er genial til at varme hesten ordentligt op og strække ud. Den giver et kontrolleret tempo på plan bund, og giver bedre motion end en hurtig tur på folden / i ridehuset med mindre risiko for skader. Min hest er ikke vild med at være der alene, men helt OK, når der er andre heste med. Allermest holder han dog af at stå udenfor og glo på den andre, når de går rundt 
'Forgyldning forgår, men svinelæder består.' (H.C. And.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bruger den |
|
|
vi har en skridtmaskine udendørs og jeg bruger den en del.. Jeg bruger den især hvis jeg er syg (som i de sidste mange dage) og ikke har mulighed elller kræfter til at ride... Min hest er på fold hver dag men jeg kan godt finde på at sætte ham derud selvom jeg skal ride senere på dagen. Jeg tror ikke ligefrem at han /de "elsker" at være derude men jeg syntes det er en god måde at holde deres form og bevægeapaarat ved lige...
Hilsen Trine
Medlem af Kongelundens Rideklub - Klubblad & Stævneudvalg
Ejer af den smukke og frække Sonny Boy *****
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| walker... |
|
|
hmm... hvis du med walker mener en rotunde så er det sådan en  Men jeg vil stadig gerne høre fra dem der mener det er en dårlig ide og hvorfor? pt går de derude i ca 30-45 minutter et par gange om ugen. sammen. for de kan nemlig heller ikke overskue at være derude alene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maskiner |
CINielsen (Carsten) |
17-01-2009 20:43 |
|
Tja jeg synes den på DAR er genial. Den er lige som i et motions studio med forskellige programmer og stigninger som gier hestene udfordring. Højgård hestehospital anbefalede også den til genoptræning, da den giver et jevnt tempo og træner balancen fint. Maskien har udover programmere 2 tids intivaller 24 og 32 min, men kan naturligis stoppes før tid
M.v.h. Carsten I Nielsen. "Det sværeste ved ridning, er at gøre det så let som muligt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min kommer |
|
|
min kommer ikke på fold. så jeg kan godt finde på at smide ham i walker imens jeg rider de andres heste som jeg rider. det kan være miget forskelligt hvor lang tid han går derude. alt lige fra 20 min til halvanden time. jeg bruger den også som trine, hvis jeg er meget syg, eller der er kommet noget vigtigt i vejen, å ikke jeg kan nå at ride.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skridtmaskine |
|
|
jeg troede slet ikke at en hest måtte gå så lang tid på skridtmaskine , ved at det er meget hårdt for dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klinkvej: |
|
|
ved ikk om det er skadeligt for dem, det har jeg aldrig hørt? hvordan skulle det kunne være skadeligt? (spørg fordi jeg er nys.) jeg kan forstå at det kan være skadeligt fot hovene hvis de ikk har sko på, og det er grus de går i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skridtmaskine |
Tanja *Freja* |
23-01-2009 18:59 |
|
Jeg har arbejdet et sted, hvor alle kom i skridtmaskinen ca en time om dagen ved et tempo, hvor de skulle skridte pænt fremad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har altid hørt at de MAKS må gå der i en time. Kan ikke huske hvorfor, men har fået en forklaring. Jeg ville ikke lade min hest går der mere end 40 min. Det er ikke nogen stor volte de bevæger sig på, så det må være ret hårdt. Desuden er det da ekstremt kedeligt at gå den samme volte i en time. (Ved godt den skifter retning, men udsigten er den samme) Men savner nu stadigvæk en skridtmaskine:o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|