Ja, så kom dagen hvor vi skulle ud og starte stævne for første gang.(klubstævne Lc2)
Jeg har sidst startet i 95(mit første hesteår) og har haft pause i hesteverden, for nu på 3 år, at have hest igen.
Jeg må virkelig sande at mine nerver tog fuldstændig overhånd
Jeg har nærmest ikke kunne tænke på andet den sidste uge( til stor irritation, for min kæreste)Jeg har både nået at drømme om at vinde klassen og blive diskvalificeret, grundet glemt program. Allerede i morges kunne jeg mærke at jeg rent faktisk var totalt udkørt og opvarmningen kom aldrig rigtig igang-hvis i forstår, for min koncentration var væk, og jeg måtte rent faktisk spørge en rytter om programmet, da det lige pludselig bare var væk
.
Jeg nåede bare aldrig at finde harmonien med ham og trække vejret så dybt, så jeg kunne hjælpe, støtte ham igennem programmet..
Vi gennemførte og red til 56,09 % ( hvilket jeg er lykkelig for
)men faktisk endte jeg med migræneanfald efter endt ridt og så ved jeg at det er fordi jeg har stesset ALT for meget..
Hvad gør i andre? Som pony rytter havde jeg nerver af stål.
Generelt er jeg nok perfektionist og selvom jeg siger at første stævne jo er ment som træning, sidder der stadig en del i mig som jo gerne vil være bedre end alle andre
Men rent faktisk er det det som ødelægger mit ridt.
Min underviser underviste i onsdags og sagde at det gik rigtig fint, så næste gang tror jeg, hun skal være med i headset på opvarmning.... 
Findes der trænings stævner i dressur,(sjælland) som evt forgår over 2-3 dage, så man kunne komme ud flere dage efter hinanden og træne nervøsiteten, men også de samme klasser. For nu går der jo lidt før næste stævne..