Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

sadel til fjordhest
Forfatter: 
Dato:  09-12-2008 20:25

Heii..er måske et lidt underligt ?, men er bare nysgerrig..

jeg har en fjordhest, som jeg har haft et halvt års tid, han er den lidt sporty type, men en del muskoløs..

jeg har haft en del sadler til ham, men han ændrer sig meget hele tiden, så ville bare høre, hvad i havde a gode afaringer med sadler til fjordhest, for det er jo altid rart med nogen gode råd(;....

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 00:05

meget glæde af min windsor elite til min daværende fjordbolle. Den lå som var den syet til ham.

Tilgengæld havde jeg en Bates Isabell Werth som lå helt af H.. til på ham.

Nogle fjordheste har et ustyrligt svært sadelleje, at finde en go sadel til, så det er meget individuelt hvad der ligger godt på dem.

0
0
Svar på denne tråd

123456...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 00:17

Da jeg havde fjordhyp også den lidt sporty typpe...gik han alle hans dage med de samme to Wintec 500... og den lå perfekt på ham...

lige et billede...

en kombi

en dressur :)

mvh Sette

mvh Sette

Det er sjovt at tage heste seriøst!!

- sette.mono-hq.com -

- Nu med Laddie -

0
0
Svar på denne tråd

Der er mange ....
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 09:19

.... sadler der kan ligge på en fjordhest, hvis den ellers har et nogenlunde sadelleje.

Mine sadler er Hubertus (de gamle modeller), Trainers og en specialsyet Skals-sadel, men jeg ser både Kieffer, Stübben, Passier, Bates, Wintec og mange andre på fjordhestene.

Det vigtigste er at finde en sadel der passer hesten - og så få den tilpasset af en sadelmager.

Du skriver du har haft en del sadler til din hest, fordi han ændrer sig? Han ændrer jo nok foderstand og/eller muskelmasse, og det kan en sadelmager altså indrette sadlen efter i de fleste tilfælde - hvis du vel at mærke vælger en uldstoppet sadel.

Mine heste har deres sadler i mange år - jeg får dem blot stoppet lidt om, hvis/når hestens facon ændrer sig.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Sadler
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 11:42

Vi har Stübben til vores . Min Passier ligger også udemærket på dem. Derudover har jeg tit set JC sadlerne brugt til fjordheste !

Held og lykke med sadel jagten !

www.roedsgaard.dk

Fjordheste til super gode priser !

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har,,,,
Forfatter: 
Dato:  10-12-2008 20:27

- gode erfaringer med Isabell Werth til fjordheste, men det skal være de uldstoppede der kan tilpasses af sadelmager.

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider