Hej!
Jeg er så småt begyndt at træne med min Haflinger Hoppe på 2½ år. Hun er godt udviklet og det virker psygisk som om hun bare er klar til der skal ske noget. Hun tager hvertfald det hele rigtig flot.
Jeg begyndte at træne med hende i sommers, da jeg købte hende med, at longere hende og ligge et underlag med et elastikbånd på hende.
Nu er det blevet vinter og jeg har gået en masse ture med hende, for at hun kan føle sig tryg sammen med mig, når hun er væk fra hendes foldveninder.
Og så for at se hendes reaktion på biler, hunde, mennesker og alt muligt andet sjovt.
Jeg har også her i efteråret/vinter ladet hende løbe rundt med hovedtøj og bid i vores roundel, så hun kunne vænne sig til det. Hun gnasker bare en hel del og forsøger ikke at klø eller på andre måder få taget det af.
Jeg har også her i vinters fået min veninde til at holde hende, og så hoppede jeg op uden sadel.. og blev trukket rundt i 2 omgange. Jeg forsøgte også mest for sjovt, at ligge mine ben til, men ingen reaktion, så tror hun bliver alletiders 
Idag har jeg så lige fået min nye sadel ind af døren, som jeg glæder mig til at se, om den passer hende.
Men jeg tror det hele kommer an på udviklet og moden din hest er?
Jeg regner med at begynde del 2 af tilridningen når min veninde kommer hjem fra ferie. Altså tilridning med rytter. Dog kun i skridt og trav. Også må det hele komme lige så stille efter hvor klar hun er til det.