Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Så nærmer tilridningen sig
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 09:19

Jeps idag tager jeg hul på den reele tilridning af Rumle dyret.

Jeg har været oppe og sidde på ham 2 gange, og hos tidliger ejer har han også haft rytter på og blive trukket nogle gange, så helt slemt bliver det forhåbentlig ikke.

Idag og den næste uge frem er planen at jeg skal vænne ham til at jeg stiger op via skammel og stigbøjle. -Han er vant til man får et ben.

Han er vænnet til at stå ved skamlen uden nogen grund, men er spændt på at se, om det bliver svært at parkere ham, og få ham til at stå stille, mens jeg kravler op.

Vi er igang med at få lavet bane og den nærmer sig med hastige skridt, men netop pga jeg ikke ved præcis hvornår den er klar, er næste skridt i min tilridningsplan også lidt uklar.

Enten vil jeg blive trukket en tur i skoven med en anden hest også klare tilridningen derude, ellers håber jeg jo på at banen bliver klar, og jeg kan klare tilridningen på "normal vis" derinde.

Ihvertfald har jeg et naivt håb om at om 3-4 uger kan jeg skridte en tur med i skoven uden trækker med en anden hest.

-Det fedeste ville være hvis det kunne gøres på min fødselsdag d. 10 december.

Så kryds fingre.

Og så skal jeg vist lige have en snak med alle de sommerfugle i maven, som flyver rundt. -De tror vist det er juleaften allerede!

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

God fornøjelse
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 09:46

Det bliver spændende at komme igang :-)

Hilsen Jannie
med Super Sisse og Sammie Superstar :-)

www.nokke.dk

webdesign og grafisk arbejde

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 21:22

Den gode nyhed er at banen er næsten næsten klar. Så forhåbentlig i weekenden kan jeg lave noget mere tilridningsagtigt, end at hoppe op og ned af hesten og se om man kan sætte den igang og stoppe den uden hjælp.

Lidt billeder fra idag, hvor hesten var enorm enorm dygtig!

Første gang jeg hoppede op via stigbøjle...Han var faktisk mere rolig end i sommers, hvor jeg fik et ben op.

Lige kommet op og vi skal vist begge lige finde balancen

Jeg mener det her er 2. eller 3. gang jeg hopper op på ham.

Læg mærke til hvor ligeglad han er

Nøj jeg glæder mig til weekenden!!

Mvh. Tine

Equi-work.com

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

Dygtig dreng
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 22:01

Han var bare så dygtig, Tine. Jeg glæder mig til at komme på bane med ham og inden vi får set os om, er han med i skoven. Han er jo best buddy med Granat, så det skal nok gå.... Vi ses lørdag formiddag til en lille tur på banen.

KH Dorthe S (med den meget gule jakke )

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 00:25

Hvor er han bare dygtig Rumle dyret

Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma

0
0
Svar på denne tråd

Han var rigtig flink
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 08:31

Han var mere interesseret i at se om der kom nogle biler eller cykler ude på vejen. De få der kørte forbi, var mere interessante end Tine som kravlede op og hoppede ned.

Der går ikke lang tid, så er du med på ungdomsholdet i skoven.

Mvh Bibi

0
0
Svar på denne tråd

tak signe
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 08:32

og han er meget meget dygtig!

OG Dorte...jeg bliver da nød til at sætte mig op igen idag....Please

Ej, jeg skal nok holde mig på jorden til imorgen...men så kan jeg heller ikke mere.

Jeg har ikke lukket mange øjne i nat...har bare ligget i en rus af glæde

Mvh. Tine

Equi-work.com

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

Du skrev regnvejr
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 18:10

Jeg er ikke bange for regn, så vi kan sagtens gøre det både lør- og søndag. Jeg er i stalden v. 11 tiden. Kom - hvis du tør

KH Dorthe S

0
0
Svar på denne tråd

personligt
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 22:25

synes jeg det er nemmere at tilride dem i skoven...

Super mange gange tillykke, husk at opdatere med billedtråde inde på O&B :) :)

Sagde Janne - modstander af falsk ridning

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

Haflingerplag sælges:

www.heste-nettet.dk/lodge/153454/ hest/219974/

0
0
Svar på denne tråd

Janne...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 10:09

jeg er også mest til skoven...og 80 procent kommer forhåbentlig også til at ligge derude..Dog er jeg lidt hæmmet af det tidligt bliver mørkt, men håber jeg stadig kan komme derud.

Dorte...Jeg kan fortælle jeg sidder i ridebukser lige nu...og håber at banen er klar, så jeg kan komme op på hesten idag.

-Men jeg skal lige forbi 2 cykelforretninger med manden først...

Glæææææder mig.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

Rumle...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 10:01

Nå Tine, hvordan gik det så her i weekenden?

Med venlig hilsen
Trine
:-)

0
0
Svar på denne tråd

Hende med den gule jakke
Forfatter: 
Dato:  19-11-2008 09:23

melder sig, da Tine nok ikke har set spørgsmålet??

Hun kom ikke på ryggen af Rumle i weekenden, men mandag i stedet for. Og det gik super! Han virkede en lille smule vågen, vi havde ellers regnet med at skulle longere lidt med Tine på ryggen, men vi var ikke rigtigt trygge ved det, så det blev skridttur på vores nye bane og det gik rigtig godt.

Derudover var sadelmager Michael Brodie i Horze Vallensbæk i søndags og Tine ville gerne have tjekket sadel til Rumledyret. Han blev læsset i min lille 1-hestes trailer og vi kørte derned og han var rigtig dygtig (Rumle altså ). Tine må hellere selv fortælle, hvad enden på sadelhistorien blev, det har jeg ikke helt tjek på. Men stor ros til Rumle, han opførte sig som en 15-årig, og tog det helt køligt at blive kørt et vildt fremmed sted hen og læsset af på en parkeringsplads i et industriområde.

Mon ikke vi snart skal longere med Tine på????????

KH Dorthe S

0
0
Svar på denne tråd

Dorte....
Forfatter: 
Dato:  19-11-2008 11:29

har ridset højdepunkterne op... Dog glemt at min hest var mere end almen dygtig i søndags... Tænk at stå stille i en trailer i omkring en time og gå ud af den hjemme, som om intet er hændt??

Jeg forventer at sætte mig op på kræet igen lørdag. -Jeg har desværre en konference på arbejdet som gør jeg ikke kan nå det før lørdag eftermiddag/aften.

Men min part holder ham til ilden, med god træning fra jorden af.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

Hvor dejligt
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 09:15

Ja tænkte godt at Tine ikke havde set det.

Hvor er det bare dejligt at det går så godt. Det dog imponerende at en unghest bare kan stå i så lang tid i en trailer uden at blive urolig. Ja den var nok ikke gået med min Gule, han plejer gerne at ville ud, når først trailerne står stille.

Det bliver spændende med ridningen, godt at I har Jeres nye bane, nu hvor det er mørkt og ikke lige til at komme i skoven.

Med venlig hilsen
Trine
:-)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med det
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 11:41

Så kan du jo snart komme med en tur i skoven Shalu r god til at være pædagog hest :)

- Matilde og Shalu :-D-

- Har du løsgjort din hests Longissimus Dorsi i dag? -

WINDSOR GREENLINE DRESSURSADEL SÆLGES

SKRIV FOR MERE INFO

0
0
Svar på denne tråd

ja mathilde...det har du jo sagt
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 12:16

et par gange efterhånden

Min plan er at han efter december vil kunne lave andet end at følge efter en anden hest i skridt i skoven...men stadig ikke alene... Så måske i januar.

Jeg er desværre væk 1½ uge i december, så der er der "hul" i tilridningsplanen igen.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider