Jeps idag tager jeg hul på den reele tilridning af Rumle dyret.
Jeg har været oppe og sidde på ham 2 gange, og hos tidliger ejer har han også haft rytter på og blive trukket nogle gange, så helt slemt bliver det forhåbentlig ikke.
Idag og den næste uge frem er planen at jeg skal vænne ham til at jeg stiger op via skammel og stigbøjle. -Han er vant til man får et ben.
Han er vænnet til at stå ved skamlen uden nogen grund, men er spændt på at se, om det bliver svært at parkere ham, og få ham til at stå stille, mens jeg kravler op.
Vi er igang med at få lavet bane og den nærmer sig med hastige skridt, men netop pga jeg ikke ved præcis hvornår den er klar, er næste skridt i min tilridningsplan også lidt uklar.
Enten vil jeg blive trukket en tur i skoven med en anden hest også klare tilridningen derude, ellers håber jeg jo på at banen bliver klar, og jeg kan klare tilridningen på "normal vis" derinde.
Ihvertfald har jeg et naivt håb om at om 3-4 uger kan jeg skridte en tur med i skoven uden trækker med en anden hest.
-Det fedeste ville være hvis det kunne gøres på min fødselsdag d. 10 december.
Så kryds fingre.
Og så skal jeg vist lige have en snak med alle de sommerfugle i maven, som flyver rundt. -De tror vist det er juleaften allerede!