Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Fri trav??
Forfatter: 
Dato:  27-12-2002 11:00
Hvordan lærer jeg min hest at gå fri trav istedet for bare at julle derudaf??

Altså at han ligsom skal strække ud.

Hilsen Marlene

Vil DU være med til at stoppe slagtetransporter til Italien? Meld dig til her: sleipner_dk@hotmail.com

hestemisbruger skulle slagtes! Alt magt til hestene!:-*

0
0
Svar på denne tråd

Re: Fri trav??
Forfatter: 
Dato:  27-12-2002 11:51
Det kan du ikke lære den medmindre den har styrken til at bære sig selv først, så det har noget med styrke og samling at gøre.
Når du beskriver at din hest "juller derudaf" er det maget sandsynligt at den går på forparten.
Jeg mener at kunne huske at din hest er ung, derfor har den endnu ikke styrken, desuden mener jeg du et sted har skrevet at den kun bliver redet ca. 3-4 gange om ugen i en halv time. Det er fint for en ung hest, men ikke ligefrem nok til at styrke den så meget at den endnu kan bære sig selv. Hav tålmodighed og byg din hest langsomt op, så skal den nok lære det, men det kræver omhyggelig og grundig grundridning samt følsomhed, især hvis hesten fra naturens side ikke er udstyret med den store svævende trav.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Fri trav??
Forfatter: 
Dato:  27-12-2002 15:49
Ja, det er rigtig han er ung. 5 år i juni i år. Men nej, han har ikke rigtig den der svævende trav, den er mere "jullende", men nu er han begyndt at bære ryggen lidt mere. Det gør vel også at han får en "større" trav, når han træder ind under sig?

Men tak for svaret. Det vil jeg forholde mig til.

Hilsen Marlene

Vil DU være med til at stoppe slagtetransporter til Italien? Meld dig til her: sleipner_dk@hotmail.com

hestemisbruger skulle slagtes! Alt magt til hestene!:-*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider