Hvad er årsagen til, at ryttere tror, de er udødelig på en hest? Jeg har svært ved at forstå, at mennesker har lyst til at udfordre livet, ved at sætte sig op på en hest uden ridehjelm.
Der laves idag så mange smarte ridehjelme, så det kan ihvert fald ikke være noget med, at man ikke ser smart ud - og hvis det er det, er det så ikke lige meget, hvis det kommer an på at overleve et styrt???
I forhold til mindre årig rytter, burde det være forældrenes ansvar at de bærer hjelm. Jeg er målløs, når jeg ser billeder af såkaldte små piger, der galopperer rundt på deres ponyer uden ridehjelm - hvad er det der sker???
Men ikke mindst forstår jeg ikke pointen i, at når man bliver 18 år, så kan man klare hele verden - tror man så, at man ikke kan blive slået ihjel, hvis man falder af, eller at man har lim i sadlen, så man ikke kan falde af??
Tænk at de forældre der rider, vælger at sætte deres børn og familie på spil.....
Eller beridere der udviser et dårligt forbilleder af de andre på rideskoler.....
Hvad kan få ryttere og hestefolk til at værne noget mere om sikkerheden??
hvis alle bar ridehjelm, var der ingen der ville tvivle på spørgsmålet omkring at bærer den også...