Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ridning og studier!
Forfatter: 
Dato:  06-11-2008 10:06

Jeg ved ikke om mit indlæg er i det rigtige forum, men nu prøver jeg..

Jeg skal (forhåbentlig og højst sandsynligt)state på en HA på CBS/Handelshøjskolen i København til september. Jeg ska formentlig bo på et kollegie.

MEN jeg ønsker inderligt jeg kan få min hoppe (som ridehest) og mit kommende føl med!

Er der nogen som både har hest og studier? I så fald kan I få det hele til at hænge sammen med økonomi, tid til heste/hestene, reglmæssig træning og evt. stævner?

Vil I vurder at det er en håbløs drøm at få dem med?

Hilsen Malene

Eskadron transportgamacher sælges - billede kan sendes på MMS. Skriv for mere info:)

0
0
Svar på denne tråd

Svært...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2008 10:33

Jeg bor i Kbh, studerer og har som dig en hoppe i ridning og et føl fra i år. Det er SVÆRT at få det til at hænge sammen.

Hoppen og føllet står i henholdsvis Holbæk og Roskilde - dvs føllet ser jeg ca. en gang om måneden, hoppen er der ca. en times transport tid til hver vej.

Økonomisk set så hænger det kun sammen fordi jeg ikke betaler husleje - hele min SU ryger på opstaldning, smed og diverse hesteudgifter. Det skal lige siges at jeg ikke starter stævner, da hoppen først lige er kommet i ridning efter 3 års pause og derudover er drægtig.

Tidsmæssigt - tja, der har jeg en part som jeg ikke ville bytte for nogen pris - jeg har kendt hende i ~ 15 år og vi er enige om hvordan det hele skal forløbe.

Min kæreste har heldigvis også en travl hverdag, så vi er enige om at venner og familie plejes i weekenderne, så har vi nemlig en chance for at få lavet lektier og hygge i hverdagene.

GODT jeg kun har halvandet år tilbage...

mvh Sisse

Skimlet hoppeføl Corratus x Fuldblod sælges

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-11-2008 10:57

Tak for dit svar:)

Det lyder ikke let.. Hvor mange timer bruger du i gennemsnit på en uge hos hestene..

Jeg ska vidst til at overveje og ligge flere bugetter igen igen:s

Hvis der er flere må I meget gerne skrive :)1000- tak..

Hilsen Malene

Eskadron transportgamacher sælges - billede kan sendes på MMS. Skriv for mere info:)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har ridehest
Forfatter: 
Dato:  06-11-2008 12:52

og har været på SU i snart mange år. Det er svært og med et stram budget, men det hænger sammen. Jeg har SU lån og tjener lidt penge ved siden af.

Mit budget sådan ca.:

Staldleje (1300 4 måneder og 2100 i 8 måneder) = 1830 kr/måned

Ekstra foder = 200 kr/ måned

Smed = 600 kr/måned

Undervisning ca. 800 pr måned

Dyrlæge = 200 kr/måned

I alt = 3600 plus lidt ekstra (trailer, udstyr osv).. :)

jeg får 7500 udbetalt hver måned, dvs. efter hesten har jeg ca. 3500 tilbage til alt...

Jeg bor sammen med min kæreste og jeg betaler ikke husleje, men til gengæld kost for 2 personer. Jeg bruger ca 2500 - 3000 kr. på mad hver måned. Så er der ikke ret meget tilbage.

Jeg har bil og bruger ca. 1000 kr hver måned på benzin. Pengene til bil, benzin og lidt tøj osv. til mig tjener jeg penge til ved siden af SU´en...

Så du kan se at det er et stramt budget, men det kan løbe rundt, hvis man er indstillet på det...

Jeg vil dog nok anbefale dig kun at tage din ridehest med og så få en part. For det er svært at nå hesten alle dage + så får du lidt penge i kassen :)

Sagde Janne - modstander af falsk ridning

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

Haflingerplag sælges:

www.heste-nettet.dk/lodge/153454/ hest/219974/

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!
Forfatter: 
Dato:  06-11-2008 14:08

Jeg bor også i kbh. Har min hoppeplag stående på amager og er dyrepasserstuderende.

Og ja det super hårdt til tider både tidsmæssigt og økonomisk.

Jeg har hende heldigvis stående hos den bedste, så hun passer hende hver mandag hvor jeg så har tid til at have et af mine rengøringsjob ved siden af mine studier.. Det hjælper lidt på økonomien.

Men jeg er også af den overbevisning, at man kan hvad man vil.

Så klø på, så skal det nok gå, og hvis man vil det nok kan man klare det selvom det er hårdt.

Og når det bliver svært så husk dig selv på at det en dag bliver lettere (når du er færdig med studier..)

Held og lykke med det hele.

Splinterny Charles Owen sikkerhedsvest sælges.

Fejlkøb, aldrig brugt

Se præsentation for billeder

0
0
Svar på denne tråd

et fif...................
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 11:04

et fif: der er af og til boliger i landområderne rundt om kbh hvor man kan leje en lejlighed/værelse incl box.

evt skal man hjælpe lidt til nogle steder.

andre steder er der mulighed for at arbejde extra for at få prisen ned.

ofte koster disse steder det samme som et værelse eller lejlighed i byen.

på den måde ville du kunne være med din hest hver dag - men længere fra dine studier. dog ville der måske være råd til en bil eller et månedskort.

visse studier har jo perioder med hjemmearbejde - og her er det jo praktisk også.

i "min" stald havde vi i nogle perioder en slags "au pair" ( dansker) som altså studerede og havde bil, boede på værelse gården og lavede lidt arbejde. men havde hesten der gratis og boede der gratis ( altså mod at hjælpe med eks udlukning, fodring, pasning af barn af og til, osv). hun kørte i skole hver dag.

Formidling af Portugisiske LUSITANO heste.

Salgsheste på http://www.klassisk-dressur.dk

- også heste der står i dk.

Julegave? ?

Hestemalerier sælges og males på bestilling.

0
0
Svar på denne tråd

det er hårdt hårdt hårdt
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 11:27

det kræver blod sved og tårer. og man sover mindre og ser ikke kæresten. man er træt om morgenen og træt om aftenen. læser og læser istedet for at sove.

jeg har pt tre heste igang og læser bachelor i fysik og kemi. jeg rider landsstævner og når det sådan rimeligt. normeret studie kan jeg glemme, det er ikke fysisk muligt.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 12:24

Det kommer jo helt an på, hvordan dit studie er tilrettelagt, hvor dyrt et opstaldningssted du finder og hvor meget din husleje er på.

Min kone og jeg er begge studerende og har to heste, og hos os løber det fint rundt. Vi følger så heller ikke ret mange forelæsninger (slet ingen pt, da jeg er højgravid) og på den måde har vi masser af tid til hestene. Vi har dem opstaldet på et lille sted, hvor der kun er ridebane og det er fjordheste, så de kræver ikke så meget foder ud over hø og vitaminer, så de koster os ikke det store. Og så har vi været heldige med at finde en billig lejlighed, men vi bor så også i nordjylland, så det hjælper jo nok på det ;-)

Ønsker du dig en portrættegning af din hest eller hund? Så se min hjemmeside www.lyngsvensson.dk

0
0
Svar på denne tråd

studie og hest
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 13:23

Som en anden også skriver kan det være en ide at finde en bolig på landet hvor både du og hesten kan bo.

Den løsning bruger jeg selv - og det er det bedste man kan ønske sig. Det giver mere plads i økonomien da jeg kan arbejde det meste af.

Har boet i byen og haft hest en time væk, men udover at det koster flere penge så kræver det desuden meget transporttid - og tid kan man kun få for lidt af med hest og studie.

Dernæst handler det måske også lidt om hvor nemt du har ved at læse, bruger du mere tid end gennemsnittet på det er der jo mindre til hesten. Hesten skal passes, men det er dumt at lade det gå ud over studiet.

Til gengæld er det det mest fantastiske at kunne passe begge dele og for mit vedkommende ville jeg ikke kunne gennemføre mit studie hvis jeg ikke havde hesten.

Jeg ville nok nøjes med at få hesten med og så finde en god og billig løsdrift til føllet et andet sted.

Held og lykke med det!

0
0
Svar på denne tråd

dyrlægestuderende
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 14:30

med hest.

Vi har valgt at leje hus i fuglebjerg, hvor både husleje og opstaldningspriser er lavere.

ulempen er at jeg har ca 1½ time indtil skolen, men dem kan jeg bruge på at læse, da det ikke generer mig at læse i toget.

Jeg er i gang med andet år og har kunnet få tiden til at slå til uden at forsømme hverken hest eller studie plus at jeg springer en hest ved siden af også.

Budgettet er stramt nogle måneder, men som regel er det til at få det til at hænge sammen.

Er spændt på næste år hvor min skønne hoppe gerne sku give mig et skønt føl, så må jeg se om tiden bliver ved med at være der.

Held og lykke med at få det til at hænge sammen.

VH AnneDorthe

0
0
Svar på denne tråd

studier
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 18:40

Jeg læser også og har to heste. Jeg bor gratis og låner en bil - derfor kan det løbe rundt for mig. Mit heste-budget ser nogenlunde sådan her ud:

opstaldning: 3800

xtra foder: 300

smed: 300

dyrlæge: 300

kiro.: 300

+ div. udstyr

dvs. minimum: 5000 kr. (og oftest mere)

Udover SU har jeg to job - dog maks. 10 timer om ugen..

Jeg synes det kræver benhård prioritering, både økonomisk og tidsmæssigt. Men jeg ville heller ikke undvære det - så for mig, er det dét værd :D

Mvh. J u l i e

Med Nikee & Ferrari:)

Passier dressursadel (Grand Gilbert) sælges.

Skriv for info..

0
0
Svar på denne tråd

svært svært svært
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 12:22

jeg er lige startet på jura på KU og har hest ved siden af. man kan hvad man vil og også i gymnasiet siger folk, at det er umuligt med hest, men det klarede jeg fint. Dog koster det i sociale arrangementer for mit vedkommende og det handler derfor om prioritering.

nu hvor jeg ikke har skole, hest og hjem lige op af hinanden længere, synes jeg det er blevet svært at få det hele til at løbe rundt. -og jeg får endda stor økonomisk støtte af min mor.

Alene det at få tiden til at være hos hesten 2 timer dagligt, har jeg det svært ved fordi jeg nu vil prioritere det sociale på studiet højere end jeg gjorde i gymnasiet.

jeg overvejer af den grund meget at sælge, -især fordi hesten er skadet 24/7.

Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 10:22

1000-tak for alle svarene.. Jeg er glad for at høre at det ikk er helt komplet umuligt :) selvom det kræver meget.

Jeg har jo heldigvis helt indtil sep. næste år til at overveje hvad jeg skal stille op..

Men mange tak for svarene og hjælpen :)

Men venlig hilsen

Malene

Eskadron transportgamacher sælges - billede kan sendes på MMS. Skriv for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd

Forslag..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 11:56

Hvis du har mulighed for det kunne du måske vente et semester eller to med at hente hesten til Kbh - så har du mulighed for at være aktiv på studiet fra starten af - ikke mindst med hensyn til det sociale - og du kan give dig god tid til at finde det rigtige opstaldningssted.

Det havde jeg nok gjort, hvis jeg havde tænkt mig om

mvh Sisse

Skimlet hoppeføl Corratus x Fuldblod sælges

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 10:41

Det lyder som en god ide, dog er der langt fra kbh. til Tønder med hensyn til pasning:s men helt klart også en ide.. :)

Men venlig hilsen

Malene

Eskadron transportgamacher sælges - billede kan sendes på MMS. Skriv for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider