Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 ang tilridning ?
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 18:17

Hej alle :)

Jeg har en hoppe på 2 år og 5 måneder ..

Hvornår er det passende at kunne begynde at lægge sig op på ryggen af hende ?

Hun er stadig lidt højere bagtil.


Har i nogen gode forslag til hva man kan gøre når man skal have longegjord rundt ?

Har fået den spændt 1 gang og hun sprang i luften da jeg fik hende ud på volten. har ikke gjort det siden for da jeg fik hende stoppet stod hun og rystede..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vent...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 18:45

Ja jeg mener det er alt for tidligt. Vent til sommer.




Tjek lige min hjemmeside
Tror på en vej frem uden vold!

Akademisk er vejen for os!!

Medlem af HN Elite Guards (WoW)

0
0
Svar på denne tråd
 
 HUn blev vel
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 19:34

bange over den stramme gjord... start med små ture, inden du begynder at longere med den... og hav den så løs så den ikke strammer, men så stram så den ikek kan glide for meget rundt...


Jeg ville vente til det forår den fylder 3 år med at lægge mig op på den...


Sagde Janne - modstander af falsk ridning


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :)


Haflingerplag sælges:

www.heste-nettet.dk/lodge/153454/ hest/219974/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 19:39

når jeg mente nu ikke at jeg ville gøre det nu :) det var bare hvornår man sårn begyndte at gå igang ? .. men tak :)



Gjorden var bare strammet så den ikke kunne glide rundt.

Nåede bare lige at gå væk fra hende så lavede hun krum spring og kunne ik holde hende fordi hun vendte rundt mens hun lavede bukkespring..

Hun kan sagtens longeres og have hovedtøj og vi har været ude på ture og gået igennem kegler og longepisk med pose på.

Så ville prøve at gå videre, men tror jeg måske selv er blevet skræmt lidt af det der skete :S vil ikk have der sker hende noget jo :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 19:56

Det skal du bare tage roligt :) Det er jo nyt for hesten at den lige pludselig har noget omkring sig, der ovenikøbet strammer en smule. Så hesten bukker i forsøg at komme af med gjorden. Det er ganske almindelig reaktion :)


Jeg arbejder dog meget med mine ungheste, så de netop vænner sig meget til det at have gjorden omkring sig. I stedet for at "lukke" din hest ud på volten, så træk i stedet nogle skridt med den, når den har gjorden på, og så ros ros ros! Når den slapper af og har accepteret gjorden, kan du begynde at longere den.


Nu med kommende trakehner

dressurstjerne :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjahh....
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 21:33

altså hvis man følger normalen, så begynder man når den er 3 år eller ældre.. læser du de nyeste undersøgelser på området, ja så råder de til at man begynder når hesten er 2-2½ år, men går ekstremt langsomt frem.. da det skulle styrke ryggen at få vægt på..

Har selv en på 2½ år, min er dog meget færdig og ikke overbygget og jeg er en del i tvivl og man skal følge normalen eller den nye viden


Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma



0
0
Svar på denne tråd
 
 gjord...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 22:25

Da jeg skulle vønne min til gjord, fik han først en løs elastikgjord på, med et sadelunderlag og det rørte ham ikke...


Så fik han efter et par gange longegjorden på hvor jeg spændte den i de yderste hullerså den kun lige lå til... Så blev han klappet og nusset (og fik godbidder! Man kan gøre hvad som helst med ham hvis han får godbidder hehe!) og efter et par gange fik jeg ham til at tage et skridt med den på...


Han har aldrig forsøgt at bukke hverken gjord, sadel eller mig af, så det har nok været helt rigtigt at gå ultra langsomt frem!


Nu var min 2år og 10 måneder da jeg købte ham så jeg gik straks igang med at skynde mig langsomt med hovedtøj og det hele...

I kan da starte med at vænne den til at stå stille ved "tanteskamlen" og til at I hopper ved siden af dem og så læne jer ind over og klappe dem... Det fik jeg snildt et par måneder til at gå med, købte min i slutningen af februar og var først på ryggen af ham og ligge midt i juli...


Mvh Signe



Med hesten Paragraff


Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ungheste
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 23:53

Vi kommer aldrig noget tungt på ryggen af en hest før den er minimum 3 år.

Men vi har gået ture med dem,arbejdet med longe ,lagt tæpper på ryggen af dem,gået over plastik.

Vi har gået stille og roligt frem og aldrig gjort mere en hesten har været tryg ved.

Kort sagt leget det ind og er hesten tryg og tilligsfuld er det utroligt hvad de går med til.

Du kan få nogle gode ideeer og tips ved at læse nogle bøger.

De kan lånes på de fleste biblioteker.

Kelly marks har vi været glade for,de er nemme at forstå

Så vi har aldrig haft problemer med at hestene vil smide af første gang de har rytter på.


bella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Giv dig tid
Forfatter: 
Dato:  04-11-2008 15:50

Jeg har haft en ganske let pige til at hænge 4 sekunder henover ryggen på min plag, hun var ret ligeglad med pigen, og jeg tænker at jo flere underlige ting hun bliver udsat for jo bedre.

Jeg har bla.brugt hele sommeren på at "bumpe" ind i hende (hesten) og hoppe op og ned på begge sider, det er hun upåvirket af.

Hun har haft trense og elastikgjord på.

Jeg er hele tiden obs på om hun virker stresset eller på anden måde viser at hun er utryg ved det.

Jeg har arbejdet på banen med hende samtidig med at der var andre heste, det har mest været stå, gå, bak, bagpart ud og koncentration, men aldrig mere end 5 min ad gangen

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider