Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Springklasser?
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 18:28

Hejsa folkens.


Der skulle vel ikke være nogen af jer der ved, hvad der kræves i de forskellige springklasser?


På forhånd mange tak :)


Hoppe, 5 år, 160 cm, LC niveau med masser af talent sælges


Ponysadel sælges

Hubertus combisadel sælges

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Springklasser
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 18:37

www.rideforbund.dk kan du finde reglementet og deri står hvilke krav, der er til hestene/ponyerne i de forskellige springklasser. Både længde på bane og højde/bredde på springene.


Rideudstyr sælges - se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum....
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 18:39

Det kommer an på hvad du mener med kræves??


Alle klasserne har jo et højde og bredde krav, som hesten bør have overskud til at springe for at man bør starte klassen. Desuden øges sværhedsgraden i selve linieføringen også, jo højere klassen er, antal spring øges osv.


Du kan læse de forskellige krav i DRF's springreglement:

www.rideforbund.dk/drffiles/synkron- library/ridesport/reglement_2008/ Web- %20Springreglement%202008%20org.pdf




Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 20:32

Indrømmet, så nærlæste jeg ikke hele reglementet, men kunne ikke lige se noget om hvor høje forhindringerne er nu om dag..
Er der nogen der kan oplyse mig om det? Bare i L klasserne alså


Hvis alle tænker ens tænker ingen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 højde/bredde/tempo
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 08:33

det er jo sjældent et problem at få hesten til at springe højden, det er oftere fordi de oså bliver bredere og at liniføringen bliver sværere samtidig med at tempoet bliver højere at fejlene kommer. Så hvad der kræves er svært at sige.


Højden i L-klasserne er som de har været ligeså længe jeg kan huske.


Lc - 100 cm

Lb - 110 cm

La - 120 cm


Dette er makshøjden og der vil være spring der er lavere, men minimum 4 på maks. De må være 20 cm bredere end de er høje, men der er ingen krav om at der skal være spring på maksbredde. Det er sjældent vi ser det i Lc og Lb. Den angivne bredde her er for oksere og den er således større for trippelbar og vandgrav, som dog kun optræder som valgfri forhindring i de små klasser, den må gerne indgå i La.


tempoet i de små klasser er normalt 250-300 m/min ind imellem ser vi det højere udendørs i La.


I Lc er der ikke krav om dobbeltspring, jeg er lidt i tvivl om man må afholde Lb uden, det tror jeg ikke. i La skal der indgå mindst et dobbeltspring og der må indgå trekombination.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 10:14

Det var højden jeg ledte lidt efter.

Jeg havde ikke lige tænkt på det med bredden, men nu ved jeg da også det :)


Tak for jeres svar.


Mvh. Maibrit.


Hoppe, 5 år, 160 cm, LC niveau med masser af talent sælges


Ponysadel sælges

Hubertus combisadel sælges

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 line (calano)
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 13:02

det er rigtig det line siger hvis det er til hest.

men til pony er det:


LC: 80 cm.

LB: 90 cm.

LA:100 cm.


sad lige og tænkte om der var noget jeg var gåer glip af, men så kom jeg i tanke om at det jo nok var hest line snakkede om


~De heldige ejere af ~

Cela

Gaia

Apollo

& Monse


I er de bedste !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 chriis
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 13:11

Og det gælder så kun hvis det er en 1'er pony, ellers er det jo for 2'er:

LC:70cm

LB:80cm

LA:90cm


Og 3'er


LC:60cm

LB:70cm

LA:80cm


Hvis nu vi skal skære det helt ud i pap. Ellers er det stadig de samme regler som som Line omtaler i forhold til brede kombinationer, og specielle spring.


Med de to hystaderne Losse og Maze


Nu med et styks lige hest

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider