Jeg skal også til at ride min 4 års. Jeg syntes helt klart at det er nemmest at indlære så meget som muligt fra jorden først, så hesten ikke er i tvilv når du sætter dig op og giver signaler.
Jeg har startet med at lære ham skridt og stop for stemmen, i longe. Derefter trav, og nu galop. Vi er begyndt at træne med trensen, så han lærer at lytte til tøjle og bid.
Når de ting sidder fast, gøres alt igen, men med sadel hvor bøjlerne hænger, så han ikke synes at mine ben er irriterende, når vi går igang med ridningen.
Håber at der er lidt her til at starte med.
Hilsen Fie