Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tilridning , arbejde fra jorden
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 01:47

Hejsa :)

jeg ville høre hvad i hver i sær ville starte ud med når i skal påbegynde tilridning med en ryttervandt hest.

jeg har som udgangspunkt , ikke lyst til at skulle springe på hesten til at starte med ,men at starte fra jorden i longe

har i nogle råd til nogle gode øvelser der gode at lægge ud med i første omgang ?

hesten er 5år , ryttervandt og kan skridtes på indtil vidre.

men vil gerne starte fra jorden som sagdt så vi kan få opbygget et tæt bånd og end masse tillid, jeg er rimlig tålmodig og vil gerne ofre en god potion tid på at grundig gør starten på et godt venskab mellem hesten og jeg.

Halvpart tilbydes ved Århus

Søger fleksjob - søger hjælper til tilridning - søger udstyr

Hestevenner søges ! Måske dig ?

Stævnepony søger rytter

0
0
Svar på denne tråd

jeg kører fra jorden
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 07:23

træner dobbellonge, almen longe, lidt klassisk, lidt McLean og en masse gåture med udfordringer i skoven.

Nu er min hest så også skæv og skal trænes lige, før jeg sætter mig op, men syntes det er en fed måde at vænne ham til div ting.

Han kan pt skridtes med rytter og en trækker.

Jeg forventer lidt optimistisk, at når jeg engang sætter mig, at det bliver lige til at gå videre, fordi han er så trænet fra jorden af.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Fotokursus på sjælland 19/10

0
0
Svar på denne tråd

en masse
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 07:54

Jeg har en masse øvelser på min hjemmeside du kan lave fra jorden.

- Henrik

Online Ridebog på www.ravnholm.dk

Videolektioner indenfor håndtering af ungheste, tilridning, longering og ikke mindst akademisk dressur.

Akademisk ridekunst Harmoni, løsgjorthed, form,tempo,takt og sving

0
0
Svar på denne tråd

dhjskafagfjhfl
Forfatter: 
Dato:  15-10-2008 22:51

Jeg skal også til at ride min 4 års. Jeg syntes helt klart at det er nemmest at indlære så meget som muligt fra jorden først, så hesten ikke er i tvilv når du sætter dig op og giver signaler.

Jeg har startet med at lære ham skridt og stop for stemmen, i longe. Derefter trav, og nu galop. Vi er begyndt at træne med trensen, så han lærer at lytte til tøjle og bid.

Når de ting sidder fast, gøres alt igen, men med sadel hvor bøjlerne hænger, så han ikke synes at mine ben er irriterende, når vi går igang med ridningen.

Håber at der er lidt her til at starte med.

Hilsen Fie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider