Nu er jeg ikke selv tilhænger af denne type næsebånd (tror nok det hedder mexikansk), men fordelen ved det skulle være større frihed for luftvejene, da det øverste "kryds" på næsebåndet jo sidde højere oppe på hestens hoved=længere væk fra næseborene end et alm næsebånd..
Jeg mener dog at et alm næsebånd giver den samme luftvejsfrihed, hvis det er spændt korrekt, og altså ikke for stramt, som man desværre oftests ser..
Ret mig endelig hvis mine formodninger er fejlagtige..
Sadler sælges:
Kieffer Donau, NY, cognac farve
Hubertus Flexline Dressur ½ år gammel, sort
Pyhh, det her "støvsugning" er en langvarig process