Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Højre-og venstregalop
Forfatter: 
Dato:  11-10-2008 23:51

Hej, jeg er en dreng, som lige er begyndt til ridning. Har redet i 2 måneder nu og er begyndt at ride i galop. Men jeg har to spørgsmål:


-Hvad er forskellen på højre-og venstregalop?

-Hvordan kan jeg vide om hesten er i rigtig galop?

Håber der er nogen som vil svare.


Mvh Jeppe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Jeppe
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 00:09

Når hesten går i højregalop, springer den galopspringet med højre forben først, og når den går i venstre galop, springer den med venstre forben først. Det er vist den nemmeste måde at forklare det på ;-)


Du ser det lettest ved at kigge ned på hestens skuldre, imens den galopperer, for ved eksempelvis højre galop, kan du se, at højre skulder går frem før den venstre.


Og når du har galopperet en del gange, så kan du mærke, om den går i rigtig galop.


Rigtig god fornøjelse :-)



Mvh

Line


4 års Churchill springhoppe sælges. Yderligere info på præs.


Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.


Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider