min den ene rækker tunge meget, den hænger lige ned, da jeg købte han undersøgte jeg hvor meget det trekker ned, og ingen kunne sige noget, nogen sagde det trak meget ned, så var der en på hg der skrev at der var kommet en ny regl der sagde at det ikke må trække nd, når tungen hænger lige ned, det havde hun fået i en nyhedsmail fra ridefobundet (den mail får jeg ikke)
vi har en god veninde der er udd. berider, hun ringede da der var ol, og sagde at bjarne havde sagt (fordi en eller flere havde haft tungen ude ) at det jo ikke måtte trække ned mere
de klubstævner jeg har været til indtil vidre, har jeg fået mellem 5 og 8 i accapt at bidet, og mange dommer komme ud og sier at de ikke træker ned på det, da de ikke må trække ned fordi tungen bare hænger lige ned, og de kan tydeligt se at det ikke er fordi man har ved den
og inden i nu begynder med det ene og det andet, så er det en hest der er redet af en meget dygtig rytter som har redet ved en meget dygtig underviser i mange år (finn greve)
hesten er opereret i munden som 4 års og har lidt arvæv i munden når bidet rør der, rækker han tunge,
selv hvis man bare rør med en finger i munden, rækker han tunge
men de heste hvor tungen er ud i siden, det ser man ofte ved springning, er det tegn på at rytteren har meget ved tøjlen, dette gælder også de heste hvor man kun kan se meget lidt af tungen, da hesten bider sig fast i tungen, det er ofte fordi rytteren har meget ved tøjlerne
jeg kan ikke fortælle dig hvor det står nogte om det, men kun hvad vi fik ud af at ringe til en masse der, undersøgte det,og hvad dommeren siger til mig