Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Regler for 5 års heste
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 19:03

Hej!


Jeg har siddet og kigget reglementerne igennem for at finde reglerne om, hvad 5-års heste må starte til stævner, men jeg har ikke rigtig haft heldet med mig. Jeg synes endda jeg har kigget godt efter.?


Men nu spørger jeg så jer, for mon ikke der er nogle herinde der kender reglerne for 5 års heste.


Hvad må 5 års heste starte i dressur? Hvad er det højeste de må starte? :-)


På forhånd tusind tak for hjælpen ;-D



Bettina aka Whombel


Some girls are just born LUCKY!



Nu med ny lækker springhest!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 19:54

Jeg har lige set det på Dansk rideforbunds hjemmeside under spring reglement mon ike du kan finde det under dressur reglement??



Mvh

Sabine Folkmann

"Allways look at the bright side off life"


Forhandler af BILLIGT hvidløgsgranulat 2 kg for 110 kr

koldpresset olie og energy oil.

Forhandler af Regulator Complete.

KLIPNING AF HEST OG PONY.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Starter..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 20:39

En 5 års må går op til sværhedsgrad 2,som må være LA6 i dressur og LA i spring.

0
0
Svar på denne tråd
 
 4-5-6 års
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 21:17

Hej


Reglerne omkring aldersbegrænsning står i alm. bestemmelser - punkt 112:



1.1. Aldersbegrænsninger:

Hestens/ponyens alder følger kalenderåret. En hest, som er født i 2004,


liver således 4 år den 1. januar 2008.

3-års og yngre:

- 3-års og yngre heste/ponyer må ikke startes i nogen form for

konkurrence.

4-års:

- Fra 1. august må 4-års heste startes i gangartsklasser, LC1/LC2/LC3

dressur, military CNC80 u-klasse, springning i klasser af sværhedsgrad 0

og LC distanceridning.

- 4-års heste må ikke startes i nogen form for konkurrence før 1. maj. I

perioden fra 1. maj til 31. juli må 4-års heste udelukkende startes ved Cstævner

eller højere. I dressur i gangartsklasser, og i springning i klasse ULC.

- 4-års ponyer må ikke startes i nogen form for konkurrence før 1. august

og derefter kun i LC1/LC2/LC3 dressur og springning i klasser af

sværhedsgrad 0.

- 4-års ponyer må ikke startes i military.

- De kvalifikationer, 4-års heste/ponyer opnår, som måtte udelukke dem fra

start i military CNC80 u-klasse, LC springning og LC3 i dressur træder først

i kraft, når hesten fylder 5 år.

5-års:

- 5-års heste må kun startes i L-klasser samt military op til og med

CNC100.

- 5-års ponyer må ikke startes i klasser højere end LA4 dressur, LA

springning og CNCP90 ponymilitary.

- Ingen hest/pony må startes i klasser af sværhedsgrad 3, military

sværhedsgrad 4, eller højere før den er fyldt 6 år.

- De kvalifikationer, 5-års heste opnår, som måtte udelukke dem fra start i

LA springning, CNC100 military eller LA6 dressur træder først i kraft, når

hesten fylder 6 år.

- De kvalifikationer, 5-års ponyer opnår, som måtte udelukke dem fra start i

LA4 dressur, CNCP90 military eller LA springning træder først i kraft, når

ponyen fylder 6 år.

6-års og ældre:



- Ingen hest/pony må starte i springklasser af sværhedsgrad 5 eller 6 før



den er fyldt 7 år.



Hilsen


Anne

(Beklager den mærkelige tekst, men kopieringen drillede mig lidt)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 19:56

Tusind tak for hjælpen :-)


Ved ikke lige hvorfor jeg ikke har kunnet se det, men tusind tak for hjælpen!!


:-)




Bettina aka Whombel


Some girls are just born LUCKY!



Nu med ny lækker springhest!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider