Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Min pony vil ikke stå alene i trailer!
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 23:49

Jeg aner ikke mine levende råd! Min Pony nægter simpelthen at atå alene i trailer. Har ingen problemer med at læsse den eller når der er en anden hest med er den helt rolig!

Så snart lågen lukkes bag den og vi har kørt 500 m går den fudstændig amok! Den stejler og kaster sig rundt til den ligger på ryggen med alle 4 ben i vejret. Det er som om den går fuldstændig i sort! Det er bare rigtig ærgeligt, for den er så nem og medgørlig ellers, men har bare et kæmpe problem med at stå alene i trailer.

Det mærkelige er, at den ikke har problemer med t stå alene på fold, ride alene eller noget, kun traileren!

Har skrevet her engang før om problemet, hvor jeg blev rådet til at træne små ture.. Det har ikke rigtig givet noget konstruktivt resultat.

Har tænkt på at sende den et sted hen, hvor det kunne blive trænet intensivt hver dag, men ved ikke hvor?

Nogen gode forslag?

Har ikke kompetence til at gøre det selv

Hvad skal jeg gøre?

0
0
Svar på denne tråd

prøv med et spejl
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 11:54

Jeg har hørt at heste bliver meget roligere i traileren hvis der er et spejl derinde, så de kan se en "anden" hest :) det kunne du evt prøve.

Hvor i landet bor du, for jeg kender faktiks en som er rigtig dygtig til at træne heste i trailer, hun bor i københavnsområdet men kommer lejlighedsvist til fyn. Hun har trænet med mine heste og vist mig hvordan jeg selv skulle træne videre.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 13:16

bestemt ikke putte et spejl i traileren, for i det tilfælde det ødelægges kan det forårsage alvorlige skader på hesten.

Jeg ville i stedet bruge 60 kr på et abonnement til epona.tv og se trailer-serien med Tine Sørensen.

Mvh Jannie

1 - 2 - 3 Zaza er en mur!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 14:40

Jeg har haft Torben Andersen ude til min hest, ikke fordi hun ikke kunne stå alene i traileren..

Hvis jeg var dig ville jeg ringe og tage en snak med Torben, måske han kunne give dig lidt råd!!

Nicolé

Jordens dejligste Hoppe!!

0
0
Svar på denne tråd

Torben Andersen
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 22:35

Vil rigtig gerne have et nr. på ham Torben, hvis det er muligt?

tak;-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 21:12

Her er et link til Torbens hjemmeside.. Der står også hans nummer:: www.naturalhorsetraining.dk/

Nicolé

Jordens dejligste Hoppe!!

0
0
Svar på denne tråd

spejl...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 22:49

der kan altså sagtens fås spejle der ikke er lavet af glas... det ville jo være det dummeste at putte i en trailer. Der er lavet seriøse undersøgelser med heste hvor de har målt deres stress niveau og det værste for en hest er at køre trailer alene, dernest med spejl og bedst er kørsel med anden hest.

Så jeg mener det er værd at undersøge, som hun skriver har hun jo som sådan ikke problemer med læsningen, men den er utryg i traileren, derfor vil jeg mere arbejde på at gøre den tryg i traileren. Torben arbejder primært med negativ forstærkning(dvs. pres på hesten man fjerne på rigtige tidspunker) dermed ikke noget galt i det, jeg bruger det selv i min træning, men lige ved en utryg hest ville jeg foretrække positivforstærkning, dvs. klikkertræning, hvor man roser hesten for det gode den gør istedet for at presse hesten.

0
0
Svar på denne tråd

til Nanni
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 22:23

jeg bor i nordjylland, men jeg vil meget gerne have en evt. webadresse eller navn.. tak

0
0
Svar på denne tråd

jeg undersøger lige
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 17:01

jeg vil lige undersøge hvem der kan hjælpe dig når du bor i nordjylland... kan du sige lidt nærmere hvor du bor? du kan evt sende en privat besked... jeg vender tilbage hurtigst muligt.

0
0
Svar på denne tråd

Samme problem
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 17:06

Jeg har til tider samme problem med min hest. Bare ikke i mørke!

Har overvejet at købe blinkers til at sætte på hende i traileren, så der bliver skærmet lidt af. Måske du skulle prøve det samme?

- Camilla
0
0
Svar på denne tråd

trailerproblem
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 21:49

Vil sige at jeg har prøvet klikker træning med min hest og det har ikk hjulpet for en meter... men sæt noget foder op i traileren så går den lige op...

Jeg har lavet en aftale med Torben om at han kommer og hjælper mig... Har hørt fra flere kanter at han er et hit...

Manuela - med Løgtoft's Carisma & French Floriana

Venter Zardin Firfod føl ultimo april 2009

0
0
Svar på denne tråd

Vil også foreslå dig
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 18:13

- at ringe til Torben Andersen.

Det "koster" jo ikke noget at ringe og få en snak med ham

Han er rigtig flink og super dygtig

At blive ved jorden da falder man mindst..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider