Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Min hest er DOVEN!!
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 20:18

Hej,


Jeg har en dejlig islænder, som jeg gerne vil ride konkurrencer på og gerne nå lidt længere end sidstepladsen i de letteste klasser


MEN! Problemet er at hun er doven.. Hun skal rides for hvert ENESTE skridt.. Det i sig selv er ret unormalt for islændere, som jo gerne er noget fremadgående.


Det er ligemeget om det er på bane eller i skolen - sammen med andre eller alene - i blæsvejr eller sol.


Af foder får hun Hesta Mix fra hippolyt. Derudover har jeg forsøgt med pony-islænder müsli fra tjørnehøj mølle samt icelandic power fra brogaarden.. Som tilskud har jeg forsøgt med havre, olie, melasse osv. Derudover får hun ekstra E-vitamin når hun har været på lidt hårdere ture..


Hun burde være i god form, da hun bliver redet hver dag. Hun bliver faktisk trænet som jeg trænede min military-hest, med undtagelse af springningen selvfølgelig..


Nogen råd eller idéer?


Hun virker btw. ikke til at have ondt - hun er 6 år og har altid været sådan..



Amanda&Björk

Team Korshøje


0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 22:45

Måske hesten er signal forvirret?


Jeg kendte en gang en hest som man netop også sku drive og drive på for hvert skridt. Hesten var pisse hamerende signal forvirret og forstod hverken bu eller bæ. Den blev startet lidt forfra. Tryk med schnklen fremad og derefter ophører presset. Stop - et hiv i tøjlen og væk med presset når hesten stoppet osv.


Ellers vil jeg prøve at få taget en blodprøve, det kan jo vær vitamin mangel?


Har du overvjet at give hesten ekstra jern og b vitamin (det fra blue hors evt). Det kan sagtens være mangel på dette har jeg også oplevet med lidt dovne heste.


Jeg søger en Passier Lenox og en Trainers Mariel -, sort. Max 16'5 tomme.

Med udskiftlig "bom". God stand, brugbar og absolut
ingen misfarvninger.


Skriv PB - skal kunne prøves inden og vær nær Albertslund ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Doven?
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 07:12

Jeg gætter også på det Sandra skriver om signalforvirring.


Du har en del ridebilleder på din præsentation, der viser, at der er god kontakt til bremsen (tøjlen), mens hesten stadig bliver bedt om at bevæge sig fremad , hvad skal den så vælge? - Forsøg på at få skilt det ad, så hesten ikke får to modstridende signaler på samme tid...


Prøv at tænk på, hvor dårligt en bil køre fremad med håndbremsen trukket - den kan godt køre frem, men den virker noget "doven" !




MVH Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 20:14

Signalforvirring kan det naturligvis godt være - men jeg tvivler... Jeg arbejder med at træne ungheste på et stutteri hos en meget dygtig islandsk berider som går ind for at få hesten meget opmærksom på selv de mindste signaler - dette har jeg naturligvis også brugt i træningen på min egen hest.. Og alle andre signaler fungere også rigtig godt og jeg går meget op i at give efter på de rette tidspunkter..


Billeder på min præs er fra før jeg startede herude, og jeg blev så sandelig også sat på plads og red faktisk uden tøjlekontakt i den første måned for at få styr på det :) Så disse signaler er der igen styr på.



Amanda&Björk

Team Korshøje


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 22:51

Jeg har ikke noget bud på hvad det kan skyldes. Sandsynligvis er det bare hendes natur, selvom hun jo skiller sig lidt ud fra mængden, men sådan er dte jo ;)


Hvis det var min hest, så ville jeg give den pause. Du skriver du rider den hver dag. Giv hende pause nu her i et par uger, og rid hende så hver anden dag, korte, hurtige ture, og så lad hende stå en dag, så hun kan bygge muskler.

Har hørt om flere, som nærmest har redet lidt vilje i deres hest ved at ride korte, friske ture..

Mht. signalforvirring.. Hmm, vær konsekvent. Altså, når du har rørt hende én gang, og hun ikke reagerer, så brug pisken en kelt gang, så hun ved, at det lille tryk betød sådan og sådan..


Held og lykke, men hav i tankerne, at det nok bare er sådan hun er :o)


Ejer af den skønne ismule Skuggi fra Kloutoftlund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 08:53

Hun har haft pause her for 2 mdr siden - hvor hun stod i lidt over en måned :) Korte og friske ture har hun også været ude på en hel masse af den sidste måneds tid..


Det kan da godt være at hun bare ER sådan.. Men det undrer mig, for hendes mor har ikke just været en nem hest at gøre ridelig og hendes far er kendt for at lave afkom som er skudt i låget...


Men jeg må jo bare fortsætte kan jeg godt se..



Amanda&Björk

Team Korshøje


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm, måske
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 13:07

skal du så have rettet hvem faren er For den beskrivelig kan jeg overhovedet ikke genkende. Til gengæld har jeg mødt en som heller ikke har ret meget vilje. Det er også en hest som skal rides frem og sammen, hvilket er meget nemmere på en hest med lille vilje fremfor det omvendt. Det kræver en meget god rideteknik at ride en hest sammen, hvis den har stor vilje, så glæd dig over at du har det nemmere rideteknisk


Hestelig hilsen Julia Hansen
Ejer af Piltur fra Sletelte
Træner af Funi og Kalli.

Vi må aldrig klynge os til en enkelt og ultimativ løsning.
Der er altid en positiv hensigt bag en hver adfærd.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider