Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Klippe ører
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 11:01

Min hest vil ikke have klippet ører. Ikke engang når han er bedøvet kan jeg komme til dem.

Til dagligt kan jeg sagtens røre har ører og bøje dem og gøre med... Men så snart jeg nærmer mig med en saks stikker han hovedet i sky og vil ikke komme ned. Hvis jeg stiller mig på en skammel drejer han hovedet stik modsat så jeg ikke kan nå.

Har prøvet at lave klippelyde lige ved siden af hans øre med saksen i laaaang tid for at se om han kunne vænne sig til den. Det lykkes til dels. Men så snart der er hår involveret så er problemet der med det samme.

Hvad pokker kan jeg gøre...

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

bliv ved
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 11:19

med at træne med ham, nus og nul hans ører også håret der stikker ud som med tiden skal klippes, tag så forsigtigt saksen med og prøv roligt uden han har set saksen, med tiden burde han vænne sig til det, selvom det ikke er alle heste der gørr det, men opgiv ikke håbet endnu.

0
0
Svar på denne tråd

hår i ørerne
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 14:08

Hej

Jeg kan heller ikke klippe min hest ører, det kan kun lykkes hvis den er så bedøvet så han næsten segner.. Han kan heller ikke lide lyden af saksen.

Man kan være heldig at få snuppet et par totter, hvis han enten står med hovedet i græsset eller i en stor spand med gulerødder

Kan du evt prøve med en engangsskraber eller skarp mankniv???

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Øreklipperi..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2008 14:36

Jeg følger lige med her, for jeg har det samme problem..

Min ryster nærmest hovedet væk.. Tror det er fordi det kilder, når man rører ved hårene, de fæstner jo på noget rimelig følsomt hud..

Jeg tør ikke bruge noget babergrej eller en meget skarp saks, da jeg er bange for, at hvis hun nu ryster lige i det jeg klipper/skærer hende, at jeg så kommer til at snitte hende.. Og så er det jo først at den ikke vil..

Nogen der har omkring en kr. 150.000,- for meget?

-så modtager jeg gerne..

0
0
Svar på denne tråd

øre klip...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2008 18:56

når jeg skal klippe ørene på vore plage er det oftes ikke lyden og berøring af ørene der er problemet.

jeg plejer at ha en hjælper til at holde i grimen og så med en hånd for øjet af hesten så den ikke kan se hvad der sker på den side af hovet, så plejer vi nemt at kunne ordne klipperiet i en fart.

hilsen kristina

ledige bokse, heste sælges og bedækning tilbydes

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Æpuise
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 08:10

Har du evt. prøvet at komme vat i ørene?

Savner min elskede pony, aflivet d.4/1-07.

Et minde om min elskede pony

media.putfile.com/sputniksminde

Elsker dig min skat. Du er nu kommet til dit nye hjem.

Vi ses snart.

Nu ejer af Lynggaardens Kalu ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider