Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Træning -Af mig!
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 09:12

Jeg fik hest for et par måneder siden, som egentlig bare skulle tage 100 kg på før jeg kunne gå i gang. Nu er han flot og lækker og været redet i 3-4 uger

Meen... Jeg har mistet alt det hedder muskler de sidste måneder! Ikke at jeg er begyndt at samle ham eller noget endnu, men er der nogen måder man kan træne de muskler man bruger specefikt til at sidde nedsidning på? Han er knap 1.80 så der skal klemmes rimelig meget til!

Nogen der ligger inde med øvelser, gode ideer mv.?

Eller er det bare op på cyklen og hesten bagefter og tage den derfra?

0
0
Svar på denne tråd

Mavenmuskler
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 10:24

Jeg vil sige du skal træne dine mave og rygmuskler. Det er bare ned på gulvet og lave nogle mavebøjninger og ryg"bøjninger" (ved ikke hver de hedder, men dem man skulle lave i gymnastik i folkeskolen :)

0
0
Svar på denne tråd

man skal da
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 15:13

ikke klemme for at sidde ned? du kan bare lade være med at sidde ned, det er hesten vel heller ikke klar til hvis den er redet i 3-4 uger? Hvis hesten ellers er løsgjort og du er i balance over den, så burde nedsidning ikke være hårdt, for så "tager hesten dig med"... kun for dine mave og rygmuskler... og dem træner man jo når man sidder på hesten :)

Sagde Janne der nu også er kommet på facebook...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Man skal åbenbart skrive noget her...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 15:22

Jeg skrev nu også at jeg ikke var begyndt at samle ham eller noget endnu = Jeg sidder ikke ned på ham

Men en kæmpe hest med et stort rygsving osv. synes jeg nu også man bruger lårerne en del. Men måske bare mig? Jeg bruger meget tid på at ride frem og ned, så den side af sagen skulle meget gerne være på plads :)

0
0
Svar på denne tråd

pilates
Forfatter: 
Dato:  03-09-2008 11:32

Pilates er rigtig godt. Der træner du de indvendig mave- og rygmuskler, som du ellers ikke for fat i ved almindelige mavebøjninger.

Og det er lige præcis de indvendige mave- og rygmuskler du bruger rigtig meget til at holde dig rank og stabil på hesten.

Og så slipper du også for at klemme med lårene

En glad rytter med en glad hest ;o)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider