Hej igen.
Som tidligere gav i mig nogle gode råd og tips til at løfte min unghests bagben MEN, det har altså ikke hjulpet!
Det skal siges at hun sparker og bliver utrolig nervøs. Hun spænder sig sammen og flytter sig konstant.
De gange jeg har fået lov at komme helt ned til baghoven uden hun sparker eller flygter væk, har jeg løftet den, og så snart hun trækker den til sig slipper jeg. Roser hende, og prøver igen.
Jeg har forsøgt med tov men nej, det hjælper ikke.
Problemet er, at hun altså snart skal have smed! Og jeg syntes ikke jeg kan byde en smed en ustyrlig og sparkende hest.
Hvad pokker gøre jeg? Kan man få en hestevisker til hjælp?
Idag da jeg blev ved med at forsøge at løgfte hendes baghove, kom hun med et lille hvin, som jeg klar forstod som hun var rigtig ked af at jeg skulle løfte de baghove.
Håber en eller flere kloge rytter igen kan komme med et tips eller to.
Eller skal jeg få dyrlægen til at bedøve hende mens smeden er der?
Det skal også siges at hun er rengående, så hun burde ikke have ondt?!
Mvh. Bjørg