Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

skæv haleføring?
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 11:09

hej :)

nu er min unghest gået i gang med sin tilridning, men efter han er begyndt at bliver redet har han, under ridning båret sin hale skævt, mest på venstre volte, når han går på højre retter den sig næsten helt op..

nogen der har en ide til hvad det kan være?

jeg får snart vores massør til at kigge på ham, og hvis hun ikke kan se noget må jeg køre til dyrlægen og få taget nogle røngtenbilleder af hans ryg.

jeg ved bare ingenting om dette, så hvis der er nogen der har nogle erfaringer med evt at få det væk, så må i meget gerne skrive :)

Mia

Livet er konsekvensen af en række tilfældigheder

I'm not scared of dying, I just don't want to

0
0
Svar på denne tråd

skæv haleføring
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 12:40

Hej

Jeg har fået at vide af min dyrlæge der også er kiropraktor, at en hest skal svinge med halen lige meget til hver side når den går.

Hvis den ikke gør det kan det tyde på en låsning et eller andet sted i kroppen.

Gør den det kun under rytter eller er det også når den er fri.

Hvis den kun gør det med sadel på, kunne det måske være sadlen der generede.

Hvis massøren ikke finder noget, skal du måske få den tjekket af en kiropraktor.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

balance
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 12:40

Når hestens hale går mere til den ene side end den anden, skyldes det et balance problem(medmindre den har en bygningsfejl, så vil den dog gå med skæv hale med- og uden rytter)

Hestens balance med rytter er altafgørende for en god ridehest.

sørg for at hesten bliver trænet ligeligt på begge volter, og én gang ekstra på den 'dårlige volte' så den kan komme i balance.

Mvh Maria

Akademisk ridekunst

"Dressuren er til for hestens skyld,

ikke omvendt"

www.123hjemmeside.dk/Maria-Dalsgaard

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil bare gerne
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 14:08

anbefale Rikke Andersen, www.ryet.dk - hun er (efter min menig) den bedste kiropraktor vi har her i landet... og jeg er slet ikke i tvivl om at hun kan hjælpe din hest... Er ellers enig med de andre... :)

Sagde Janne der nu også er kommet på facebook...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Skæv haleføring
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 15:28

En venindes hest fik også skæv haleføring under tilridningen.

Efter flere kiropraktorbehandlinger og ingen ridning, er hesten nu igang med genoptræning i longen, så rygmusklerne tror jeg det var bliver styrket.....

Så jeg ville bestemt også få tjekket hesten, så du kan tage problemerne på forskud.

BR Vivaldi 17½ dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

skæv haleføring
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 14:26

betyder at hesten har en skævhed/svaghed i en eller anden form.

Det kan være noget så simpelt at din hest er "ventre håndet", og derfor altid selv har foretrukket at bære sig selv med sit venstre bagben, den er derfor stærkest i venstre side, det er vigtigt at træne begge sidder op, men man skal være ekstra obs på den svage side.

Det kan også være som de andre siger, at din sadel ikke passer optimalt og den derfor trygger hesten.

Det kan også være, at den har en skævhed i kroppen, det vil en kiopraktor kunne finde.

Og så kan det også være at din hest har brækket halen, men det håber vi ikke :)

0
0
Svar på denne tråd

Skæv hale..
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 16:51

Min hest har også skæv hale, både med og uden rytter.. Det er kommet af en skævhed i ryggen, som Rikke (kiropraktor) nu er ved at få rettet ud.. Efter Rikke er begyndt med hende er hun blevet klart bedre på hendesa højre volte, som hun var meget træg på tidligere..

Dyrlægen sagde det ikke betød noget at halen var skæv, så synes du skal vælge at få en kiropraktor til at kigge på det, istedet for bare dyrlægen..

Venlig Hilsen Sascha

*Nu skal Sugar dyret bare se af at komme på benene igen*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider