Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hesten snubler og slæber hovene....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 22:49

Hej...

er der nogle herinde der har erfaring med heste der slår hovene sammen, i trav, og slæber baghovene efter sig.. hesten løfter ikke rigtig bagbenene så hovene skraber hen ad jorden. den snubler altid et par gange under ridning. det er en hest jeg har part på, og har ikke redet den så længe, men skal snart have undervisning på den, så der ville jeg spørge om råd!

mvh camilla

0
0
Svar på denne tråd

Et par muligheder...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 23:58

Hej Camilla,

Uden at være ekspert på området vil jeg sige, at det kan hænge sammen med mange ting - hestens fysik, balance, beslag, ridningen, hestens uddannelsesgrad og ikke mindst hestens helbred.

Hvis det var min hest ville jeg først finde ud af om den har ondt nogen steder, hvis den ikke har det ville jeg sørge for at den blev redet i balance og i et tempo den kan bære....men som sagt, det kan skyldes tusind ting, og det er nok en god ide, at du taler med din underviser som kan se hesten og dig live :P

Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

slæber hovene
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 13:40

kan skyldes gigt...

Snak med en dyrlæge...

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

måske der er
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 15:35

noget i ryg/hofte/lænd på hesten der gør at den ikke kan løfte benene eller "få dem med"?

Det kunne godt lyde som om den kunne bruge en større gennemgang af en dyrlæge/kiropraktor.

Snubler den på bag eller forben?

Er det både med og uden rytter??

Er den meget langtået så den har svært ved at få hoven fri af jorden/dårlig overruldning?

Som sagt så ville jeg, hvis det var min, få den gået grundigt igennem - gerne af en dyrlæge der også bruger kiropraktik.

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk :)

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 19:39

min hest har også gjort det... både med og uden rytter... både slæbe benene, og snuble/knække sammen...

havde kiopraktor til hende, som fandt højre korled låst... og det passede fint med at det var højre ben det var værst på...

det fk han knækket på plads...

og jeg har trænet balance/samling med hende.. og nu gør hun det stort set ikke mere... meget mindre end før i hvertfald

Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 21:17

Da min hest begyndte at snuble en smule på forbenet, blev jeg bekymret og fik dyrlæge. Det viste sig at han havde lavet en overbelastning i kodeleddet og pt står han nu på 2 måned som sygehest :)

Dyrlægen kommer mandag og erklærer ham forhåbeligt rask og haltfri :D

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

hejsa!
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 22:56

Tak for alle jeres svar. Hesten snubler mest på forbenene. Den er/ virker sløv/doven af sind, ihvertfald så længe der rides på bane/ridehus. I terrænnet er den meget vågen men snubler stadig og slår hovene sammen. Jeg har ikke redet den så længe, men den går meget og gemmer sig og går på forparten.

Ja jeg vil helt sikkert spørger berideren om hendes mening..

mvh camilla

0
0
Svar på denne tråd

prøv at kigge på
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 09:31

Hej Camilla. Du siger det er værst med forbenene. Prøv at kigge på dens hove, hvordan sætter den hoven i jorden i skridt og trav????

Sætter den tå først? - lige i jorden eller hæl først??

Ud fra din beskrivelse kunne jeg godt forestille mig at den sætter tå først - det giver ofte snublen - er den lang i tåen? - så har den svært ved at afvikle og den vil derfor snuble (som hvis du har fået sko på derer 2-3 numre for store!

Hvordan er dens hove ellers?? - er de lange/korte? - brede/smalle?? - bag til er den snæver? - hvordan er strålen - er der sur stråle??

Problemer i hovens bagerste del vil få hesten til at sætte tå først - og derved vil hesten nemmere snuble.

Hvor ofte har den smed?? - læg mærke til om snubleriet kommer sidst i perioden - så er det den lange tå - og der skal skæres af intervallet.

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk :)

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 16:17

Den kan også godt have "glemt" at den har fire fusser.

Syntes ikke at det er noget usædvanligt blandt unge heste, og det skulle da ikke undre mig hvis den er begyndt på det efter at have stået stille i et stykke tid.

Masser af overgange og øgninger skulle kunne hjælpe, samt bomme på jorden så den får øjnene op for fusserne. Senere er slalom (staves?) og fint.

"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej!
Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
0
0
Svar på denne tråd

pessismist
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 18:10

jeg er pessimist efter erfaringer med min egen hest. Hvordan er hestens benstilling? Min har altid snublet, og har nu fået en grundig diagnose af min smed, stejle koder, næsten lodrette, meget indfodet, ja skæv på alle 4 ben :)

Det er værre, når hun ikke bliver beskåret 100% optimalt, og det er bare så svært. Sidst havde smeden min ude for at tjekke hende gang hele tiden, det tog lang tid, men resultatet var også perfekt.

Lone

Ponyer søger nyt hjem! Vant til børn og ridning. Århus.

Jeg keder mig, derfor er jeg her :)

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider