Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Kan man få tilladelse ? :s
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 14:21

Nu sad jeg egentlig bare og tænkte på det - ikke at det relevant pt da Cashew jo lige skal genoptrænes og div først.


Men inden han blev halt tænkte jeg meget på at NU sku vi snart stille til dressurstævne. Bare en LC2 - for at komme ud på min første hest til vores første stævne sammen, for sjov :) Intet seriøs og vi trænger ikke ligefrem med at vinde osv.


Men.. Problemet er jo at jeg ikke kan lave nedsidning pga af min ryg (den er skæv).


Kan man få dispentation til at få lov til at ride letridning i en fx LC2 - eller tror i dette er udlukket ? :s

Hvem skal man evt kontakte for at få lov til det?


Det er noget med man mister 2 point pr øvelse hvis man ellers rider letridning igennem et dressurprogram. KAn jeg ikke få dispentation til det, må jeg vel overleve med de fratruksne point.


Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..


Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 det kan du ikke
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 14:46

du skal ride nedidning... men hvis det bare er for sjov, så kan du jo melde til udenfor konkurrence og så bare sige at du rider letridning...

Men tror du ikke at det vil hjælpe dig, når du får en ordentlig sadel? Lige nu rider du jo rundt i den stiveste sadel overhovedet... den gr altså ikke ret meget for rytteren...


Sagde Janne der nu også er kommet på facebook...


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 15:04

Det kan godt være jeg for nemmere ved at ku sidde ned når jeg får dressursadlen, men jeg vil stadig ikke kunne ride nok nedsidning i et helt program :( Max en runde eller to. Men jo, træning selvfølgelig - men det bliver hård træning :(


Men vi må se når jeg får dressursadlen. Nu skal hyppen selvølgelig lig vær rask ;)


Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..


Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 15:27

... hvis man starter klubstævne i sin egen klub, så er der nu ofte mange ting der godt kan kringles hvis man spørger pænt :)


Som du selv er inde på, så vil du nok få fradrag for at ride letridning - men derfor kan du jo alligevel godt have noget ud af at deltage.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


Husk DM for fjordheste den første weekend i september.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spørg dommeren
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 15:33

Hvis det er et klubstævne, så spørg dommeren om tilladelse og forklar hvorfor du ikke kan ride nedsidning. Og evt. rid uden for konkurrence. Så får du jo stadig trænet hesten under de pressede forhold, som der er til stævner...




Med venlig hilsen

Zooropa - Anne: http://annemonark.blogspot.com/

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. **
- Bono, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 16:18

Det mener jeg ikke man kan...


Jeg har selv skævryg og bækkenproblemmer samt hypermobilt syndrom som gør mine led konstant går i yderstilling. Men for mig hjalp det altså med en god sadel.


Jeg har siddet fast i min Bates Innova siden jeg købte den. En rigtig handicap sadel som jeg kalder det. Jeg kommer ikke i yderstilling og sadlen holder mig som jeg skal og er blød og støtter mig optimalt... Jeg aldrig ondt efter ridning mere...


Det er så nemt at sige hesten er fræk

0
0
Svar på denne tråd
 
 dispensation
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 17:41

Selvfølgelig kan man få dispensation ved ridestævner til dansk rideforbunds stævner( D og C plan)!!!!!


1. du søger dispensation ved dansk rideforbund (med lægeerklæreing)

2. når du sender anmeldelse til klubben vedlægger du en kopi af dansk rideforbunds dispensation

3. ved start(på stævne dagen) skal du huske at gøre ekstra opmærksom på din dispensation - evt. når du melder til start!

4. Have en super god dag!


se dette link www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/ Discipliner/Handicap/Handicapnyt/ Uddybning%20af%20DRFs%...%20dressur


eller find paragraf 443, hvis linket ikke virker!


"Ingen hest har græsset forgæves" citat: Steffen Brandt

...

Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived..


Libero-Lucky - den største stjerne på himlen!
4.6.1997 - 11.7.2007....R.I.P.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 19:00

Mange tak skal i have for jeres svar :)


Skal ikke ud og starte store, store stævner - mere bare nogle små klubstævner og lidt evt rundt omkring når vi når så langt ;)




Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..


Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 sandra
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 23:36

hvis bare du kan sidde ned i to runder, så er det jo næsten et helt program... der er jo også en del skridt og galop... :)


Sagde Janne der nu også er kommet på facebook...


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 00:35

bækkenproblemer (hofteledsdysplasi), slidgigt i ryggen og hypermobilitet - og er en gammel kone :-P

Jeg havde altid ondt i ryggen tidligere, og jeg kunne slet ikke sidde ned i trav :-(

Til gengæld kunne jeg lave alle øvelser i letridning :-D


Men så fik jeg lært en anden og bedre måde at sidde på, og fik lært hesten at bære mig bedre - og så vupti, gik det langt bedre og jeg kunne sidde ned - i hvert fald i et helt dressurprogram


:-) fra NinA


Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Som man råber i skoven, får man svar :-P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dispensation
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 08:31

Tjaeh - det kommer an på....


Det tager omkring 1 måned da de ikke mødes så ofte, yderligere skal du regne med at starte uden for konkurrence men det er vel også ok...


Var selv igennem møllen da hesten med dyrlægeerklæring ikke måtte gå med bid. Og selv dér var man underlagt dommerens vilje til at dømme noget "der ikke var" nemlig hestens accept af bidet.


Noget af det samme vil nok gælde din situation - det største problem er sandsynligvis dine "medkonkurrenter" der kan klage over at du må ride letridning og de skal "kæmpe" med nedsidning.


Det samme var jeg ude for mht dressur med Hackamore - for sidst jeg checkede var det ikke just en fordel men ok...





Nu med stand på HN kræmmermarked v/ Kongelunden, Amager


Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra....
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 08:33

måske virker jeg provokerende, men jeg gentager mig selv igen for nummer hundrede gang.


Træn for pokker din ryg!


Både til hest, men endnu mere fra jorden af.


Når du gør dette, bliver lidt mere stædig med, hvad du vil, så kan du også!


Jeg har selv samme problem om dig, i meget slem grad, jeg kender piger, som næsten ikke har kunne stå oprejst, og de har alle kæmpet en enorm kamp, og har kunne dyrke deres sport.


De 2-3 stykker jeg kender som rider, sidder alle rimelig pænt til hest.


Så træn!


Ellers må du jo søge om handicap dispensation, men det er meget besværligt, og såvidt jeg ved, så er vores form for ryglidelse ikke "nok" til at blive erklæret for handicappet.




Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Vil du gerne klappe en hest en gang i ugen i Tåstrup området? Kontakt mig for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 rygproblemer
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 10:01

Hej


Nu er det jo ikke særligt langt tid af gangen man skal sidde nedsidning i trav i f.eks LC2 - det er max 1-2 runder før der kommer skridt og galop..


Jeg har også i perioder rimeligt mange rygproblemer (Spondylolisthesis) der gør at jeg nogen dage kun lige kan kravle ud af sengen...

Men regelmæssig træning har altså stabiliseret min ryg og gjort at jeg ikke har konstant ondt i ryggen.


Da en stor del af Danmarks befolkning har rygproblemer i større eller mindre grad tvivler jeg altså på at du kan få dispensation til ikke at ride nedsidning. Du er vel heller ikke erklæret uarbejdsdygtig i større eller mindre grad?


At ride uden for konkurrence, må du iflg reglementet faktisk ikke når du er startberettiget i den pågældende klasse, det er kun hvis du er udklasset du må gøre det.. Jeg ved godt at nogen klubber tillader det til klubstævner, men hvis man skal holde sig til reglerne er det ikke tilladt.


Hilsen


Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 stævner,,
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 00:32

tror ikke der er nogen som ville nægte dig at starte, du vil klart få fratrukket point fra de øvelser hvor du rider letridning.. jeg har været dommer i klubklasser hvor jeg ikke kunne se om rytterne sad eller red letridning så det skal da ikke afholde dig fra at starte stævner..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra fyssen
Forfatter: 
Dato:  22-08-2008 23:54

Har lægen fortalt dig at du ikke må sidde ned på hesten?


Fordi som fysioterapeutstuderende vil jeg da også sige at du har alletiders gode mulighed for at få trænet din ryg rigtig god og stærk gennem ridningen, så den kan holde et helt langt liv og mindsker risikoen du får de problemer der ofte kommer med alderen når man har skæv ryg.


Det første jeg som fys ordinerer, når jeg får en patient med skæv ryg, er netop stabiliserende øvelser, og der findes næsten ikke nogen bedre stabilitets træning end ridning. Så benyt da den mulighed du har for at styrke din ryg på en sjov måde, gennem din fritidsinteresse.

Mange rygpatienter er nødt til dagligt at ligge og lave kedelige stabiliserende øvelser for at kunne holde deres ryg på toppen hele livet.




Mvh Miss E




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider