Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 tynd hals
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 17:13

hej.


kan man egentlig lave nogle gode øvelser med sin hest så den får en stærkere/flottere hals?

jeg rider altid med løse tøjler så han kan lære at søge frem og ned/støvsuge.

hilsen ginnie


billig opstaldning ved hannenoverskoven nyk.f

0
0
Svar på denne tråd
 
 dressur
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 20:11

hvis du træner støvsuger ridning eller ja blot dressur generelt så er ideen jo at styrke overlinjen. Så hvis hesten trænes korrekt strækker sin overlinje og bruger ryggen så burde hesten udvikle sine muskler hen over overlinjen og hesten vil derved også få en kraftigere hals.


Men om der er andet man kan gøre skal jeg ikke kunne sige, måske noget bom træning små løsspring som igen strækker og styrker overlinjen.


A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd
 
 damdam
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 20:25

Min vallak har en enormt stor hals - både fra siden og i tværsnit. Når jeg rider ham, får han lov til at søge dybt ned - men ikke "støvsugerridning". Han bliver også samlet let i løbet af en ridetime, og så rider vi mange figurer, versader mm. Når man "rider på overlinjen", som jeg gør, (min opfattelse af det er, at man rider hesten smuk, forstået på den måde, at den hvælver i halsen og ikke er pakket sammen.), så kommer den store hals ganske hurtigt.


Det er i hvertfald min erfaring.


http://www.ynox.dk


Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)


Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 13:06

Hvis jeg ikke tager fejl så er det en traver du har?


De har fra naturens side jo ikke de mest kraftige halse så det bliver ikke nemt.


Der kan selvfølgelig rides nogle muskler i den, men så vil jeg mene at dressur er mere effektivt en western som du rider.



Hilsen Lone..


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider