Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bruger du bidløs?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 22:29

Undertegnede har altså ingen erfaringer med bidløs!

men står med en hest der er i tilridning og som er meget panisk overfor sin mund og tøjlen. Hun unddrager sig gerne tøjlehjælpen ved at tage hovedet ind mod bringen så hun ikke kan mærke biddet.

der burde ikke være tandproblemer allerede, siden sidste tandlægebesøg.

Måske skulle vi prøve med en form for bidløs.

Hvad vil I anbefale og hvad skal man være opmærksom på?

Jeg har i min butik både dettte

og

Så det ville jo være nemmest hvis jeg kunne bruge noget af det?

Hvad og hvordan bruger I det?
( Tænker specielt på den øverste "model")

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 16:08

Ja, det ville da være super hvis du kunne ride med bidløs!

Hackamoren kunne være en god løsning fx med kortestænger så den ikke er så "hård" for man skal være godt erfaren for at bruge de langestænger!

Hackamoren giver et "tryk/klem" på næseryggen når du tager fat i tøjlen, så den kan nemt misbruges af den forkerte rytter, eller en rytter med hård hånd!

Du kunne også på dig en kombineret hackamore? Ligesom vist på dit billede, hvor der så inkluderet er et bid i, så hesten fx kan lære at gå med bid, ved hjælp at ridningen med hackamore!

Der findes mange forskellige slags bidløse trenser, nogen er lavet så det nærmest er en grime med tøjler, andre er lavet hvor tøjlerne krydses under kæben og ned (personligt bryder jeg mig ikke om denne) så når du trækker i tøjlen klemmer du omkring kæbe og næseryg!

Pu ha, ved ikke om dette gav nogen menning :-)

IIII

Wraphø købes i område 6800 eller omegn, gerne små baller...

IIII

Wintec dressur sælges, se billeder på præs.

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har ...

0
0
Svar på denne tråd

Du skal være så
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 17:16

hjertelig velkommen i "Bidløsklubben".. Her har alle det sjovt både heste og ryttere.. Det kunne da være kanon hvis du har en hest der aldrig skal have bid i munden..

Jeg har kun haft gode erfaringer med hackamore.. Prøvede det på min egen og det var bare DET der skulle til for hende.. Selv til akademisk dressur fik jeg at vide at når hun var så fin på det så kunne jeg godt bruge det også.. Her fik jeg også at vide at man skal passe lidt på med det der hedder side-pull fordi det kan trække hestens hoved lidt skævt så den f.eks ikke stiller sig til indvendige men bare lægger hovedet på skrå..

jeg bruger enten det eller en ridekapsun som har været en megagod investering Målet er at jeg gerne vil være dygtig nok til at ride i enten ridekapsunen eller en rebgrime- også udenfor..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

hvor finder
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 22:46

Hvor finder man så Jer der rider med bidløs?

Lægger lige dette indlæg hvis nogen læser med, bor i nærheden. Ville rigtigt gerne se det "live"

;)

Takker meget for PB og svar i denne tråd ;)

UDSALG netop nu - spar på ALLE varer
GLAD HEST

Med MASSER af tilbud

Husk:

Kæmpe Showdag med masser af konkurrencer, og stribevis af tilbud 31.august

0
0
Svar på denne tråd

jeg rider
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 02:27

også med hackamore, men sådan som du beskriver hesten så ville jeg nok vælge noget endnu mere let end en hackamore... den kan være lidt hård og er hesten følsom kan det være en skidt kombination... men et sidepull eller en ridekapsun tror jeg kan være et hit... rid evt med bid også, men uden at tøjlen er fæstnet i biddet. bare sådan at hesten lærer at gå med biddet i munden...

Det kan også være at hesten taget næsen så langt ind, fordi den har fundet ud at at presset forsvinder, når den gør det... så man kan træne det væk ved at holde pres, selvom hesten krøller... og lave en kobling mellem mund- ben, dvs pres i mund kunne kun forsvinde ved at stoppe ben...

Sagde Janne der nu også er kommet på facebook...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

kapsun
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 10:16

Jeg træner/rider med kapsun. Den er blød og behagelig, og hesten kan tage en let støtte, uden at blive hevet i munden.

Den er god både til ridning og træning fra jorden.

Mvh Maria

Akademisk ridekunst

"Dressuren er til for hestens skyld,

ikke omvendt"

www.123hjemmeside.dk/Maria-Dalsgaard

0
0
Svar på denne tråd

Kapsun
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 10:29

Jeg rider med kapsun, som min hest også blev tilredet med.

Kapsunen virker super godt, og bruges til alt i dagligdagen - Spring, skov, dressur og jord arbjede,

Der er billeder på min præs.

Du er velkommen til at skrive en PB til mig, hvis du vil vide mere.

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

0
0
Svar på denne tråd

kapsun
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 11:06

hej jeg kunne godt tænke mig at ride uden bid, derfor kikkede jeg her ind og så at i anbefaler en kapsun.. rider man bare med den som med en trense? jeg mener om det er de samme tøjle træk man bruger?

Fjordhest er bedst

i nord,syd,øst og vest

0
0
Svar på denne tråd

ddadad...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 15:22

jeg har en lille potion billeder af mit bidløs, hvis du er meget intereseret i det, kan du evt sende mig en besked med din mail, så kan jeg evt sende billederne der til, da det er lidt bøvlet at sætte alle billederne her ind :-)

IIII

Wraphø købes i område 6800 eller omegn, gerne små baller...

IIII

Wintec dressur sælges, se billeder på præs.

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 19:10

Jeg rider med bidløs trense på min hoppe. Det er virkelig rart, og hesten er ligeså styrbar. (Nu har vi jo vores heste samme sted)

Jeg har denne slags:

Sascha, Sani Cheval og Halimah ox

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 22:17

jeg red med kapsun en periode,hvilket gik fint.

men pludselig havde jeg ikke kontrol over min hest i galoppen ude i terrænnet.

så måtte jeg tilsætte et bid på kapsunen.

men jeg ville jo hellere undvære det her bid.

så fik jeg en hackamore ligesom den øverste af dine billeder.

og nu er det hele bare perfekt.

jeg rider altid med helt løse tøjler. men hvis han tar kontrollen i galoppen,så kan jeg hurtig få kontrollen igen uden at hive eller noget.jeg skal bare lige samle lidt op.

billig opstaldning ved hannenoverskoven nyk.f

0
0
Svar på denne tråd

hackamore
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 12:46

Du skal passe rigitg meget på med en hackamore da jeg har hørt at den går ind og lukker for luftvejene.

Jeg vil ikke anbefale den men jeg kan anbefale en rebgrime (som jeg selv rider med) rigitg meget og en kapsun.

held og lykke med din bidløse ridning.

Jeg syntes ikke at de er nogen grund til at tilsætte et bid bare så hesten kan lære at have det i munden, for hvorfor skal den lære det? man kan jo sagtens styre sin hest uden, så hvorfor proppe et stykke metal ind i munden på den?

Laura

- Horsemanship er vejen frem.

0
0
Svar på denne tråd

Laura »xb«
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 17:06

Gør den det, så er den brugt forkert.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Kapsun
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:57

kaspun virker rigtig godt - og jeg har slet ikke haft problemer med at styre min hest - men som sagt er det også tilvænnig.

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

0
0
Svar på denne tråd

akgrøgdhfh
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 10:06

ville altid vælge bidløst hvis jeg kunne - kan varmt anbefales - man har skam ligeså meget styr over hesten, med sådan et:)

Mvh. Asta

.-*'^Elsker dig, Belle^'*-.

For evigt!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider