jeg har selv en 4 års vallak som jeg er i gang med championatet på:)
Det foregår med tilmelding osv som et normalt stævne udover at du somme tider skal skrive en helt kort tekst om hesten som læses imens du rider (skulle jeg ikke i år)
Du skal så ind på banen sammen med en eller flere andre ryttere (i år var jeg inde med 1 og sidste år var vi tre inde da det var storebror der skulle vises frem)
Så står der en og råber hvad du skal ride af gangart og hvis han ønsker andet end bare rundt på hovslaget råber han også det.
Det er simpelthen det fedeste stævne at ride fordi hestene bliver så fair bedømt.
Min lille kugleskøre hest var ved at eksplodere og løbe ud af banen en gang men var vildt eksemplarisk resten af tiden så han endte som nr 4:)
hels og lykke