Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Taber bagben/bagpart??
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 23:06

Hejsa.


Min hest er begyndt at tabe bagparten ret ofte -eller et bagben.. det er måske to forskellige ting. Det ene handler primært om når jeg vender ind over midten eller i hjørner, så føles det som om den taber det yderste bagben, hvilket er ret ubehageigt. Hun gør det også når jeg rider schenkelvigning for venstre benet, og det er også primært venstre volte hun mister benet på... jeg har prøvet at samle hende noget mere, for at se om det er fordi hun bliver for lang og usamlet for mig, men det tyder det ikke rigtig på.... det er kun i traven, i galop er der intet. Når jeg så skridter af, så er det som om hun nogle gange mister hele bagparten - altså at den lige kommer lidt senere end forparten - meget svært at beskrive håber i forstår hvad jeg mener... er der nogen som kender til dette, og har en ide om, hvad det er som sker???


Mange hilsner fra

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville mistænke
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 09:10

nogle låsninger på hesten - har du overvejet en kiropraktor?




-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk :)


Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 16:35

Ja det har jeg overvejet - hun kommer på mandag



Mange hilsner fra

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 min vallak
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 17:39

tabte også bagparten da jeg fik ham. For ham handlede det om for lidt balance og bæring.. han tabte ryggen og bagparten faldt ligesom væk, det føltes faktisk som om at han var ved at snuble med hele det bageste af kroppen. Det var tydelige at det gjorde ondt på ham. Vi har trænet os ud af det via akademisk ridning hvor balancen og bæringen jo bliver rigtig god. Når noget er svært for ham nu kan han en sjælden gang tabe bagparten igen eller hvis den får for meget gas i terrænet og underlaget er ujævnt.. men det er heldigvis sjældent at det sker mere og håber jo på at det en dag er helt væk.. når du siger venstre side er det måske din hests svage side? måske handler det om bæring og balance også?? det er jo ikke til at vide hvis ikke man ser det, men måske kan du få nogen til at kigge på sidelinien? Måske kan din kiropraktor give dig svar held og lykke mvh



Akademisk ridning en selvfølge.

www.lykkesager.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider