Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Til frieserejere
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 13:08

Jeg har en frieser på 161 cm i stg, slank model.

Hvilken størrelse bid skal hun mon have?

Jeg rider med en Wintec Isabell Werth sadel. Hvilket kopjern vil I anbefale?



Mor til Filippa 17.03.06 og Rasmine 28.08.07



0
0
Svar på denne tråd
 
 sadelmageren
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 20:42

hmm ... hva med at få din sadelmager ud og se på den... det kender han/hun sikkert mere til



The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated.



Hvis du bruger tålmodighed i vredens øjeblik, så sparer du dig for mange dages tårer.


Gandhi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min frieserbasse
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 17:17

Min romeo er den slanke type i hovedet, men måske ikke helt så "slank" resten af vejen


Han bruger en 12,5 i bid og i min Wintec Isabell sadel har jeg med hjælp af sadelmager fundet frem til at han skal have det største kopfjern i øjeblikket (det hvide). Men forventer han skal gå lidt ned i str, når han begynder tilridning og ændre form...


Hilsen
Shadowfax,
Frieseren ROMEO & G. kryds'et CASSIOPEIA

Stald AnnesMinde

OPSTALDNING TILBYDES
HOPPER OG VALLAK'ER

(Vejrup)
(min. stangmål 120cm)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Makje - sadel....
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 13:03

at sadlen passer er SÅ utroligt vigtigt.. jeg har lært det på den hårde måde og har af uvidenhed gjort min første ridehest til avlshoppe p.g.a. en for smal sadel.


Derfor vil jeg ikke anbefale, at du lytter efter råd herinde fra, da man ikke kan gætte bomstørrelse når man ikke har set hverken hest eller sadel!


Jeg synes klart, at du skal få en sadel-kyndig ud og kigge på sadlen.


Jeg har selv 2 friesere lige nu og de er vidt forskellige - den ene går med en kieffer master mellem bom og den anden går med en windsor elite fit 4 (bred).


Begge bruger 13,5 i bid - men det kan også være forskelligt fra mine heste til din.. så igen vil jeg måske i første omgang låne mig frem til et bid - måske endda flere forskellige størrelser, så du kan se hvilken der passer. Her er det jo også vigtigt at hesten har en god oplevelse af biddet - man putter jo trods alt en jern-ting ind i munden på dem.


Pøj pøj med tilpasningen af udstyr :)


mange hilsner
Rikke


I mit hjem, er jeg dronning :)

Frieserhesten midtjylland


Se billeder af mine friesere på min hjemmeside:
0
0
Svar på denne tråd
 
 123567
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 22:38

Jeg rider uden bid og med en london bomløs. Hvorfor putte jern i munden på hesten når det sagtens kan gøres ligeså godt uden

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider