Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hvornår "tilredet"/"Ryttervant"
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 18:29

Ja hvornår er det egentlig man skelner mellem hesten er ryttervant til den er tilredet????



Hilsen


Christina


Lykkelige ejer af en dejlig shagya dreng


Kieffer Aachn fit 1 sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 18:33

Jeg mener en hest er ryttervant når den har lært at acceptere der sidder nogen på den. F.eks. kan longeres med rytter mm.


En hest er tilredet når den kan rides i skridt, trav og galop og kan gå, stå, bremse og dreje.



Mvh. Cat - Stud.med.vet

Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 16:15

Ryttervant når den er vant til at der sidder en rytter i skridt, trav og galop.


Tilredet når den er fuldt styrbar og kan stoppes, drejes, og flyttes for tryk.


Så ja, egentlig som ovenstående.



Salg af rideudstyr til islandske heste og deres ryttere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ryttervant/Tilredet
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 09:31

Tjaa, jeg gør det så lidt omvendt.... Min blev styrbar, kunne stoppes, drejes, bakkes og flyttes for tryk fra jorden (Lange liner og kapsun) inden han fik rytter på. Jeg har nu været oppe 4 gange og skridte lidt rundt, så vil ikke kalde ham ryttervant endnu. Det er han, efter min mening, når han kan skridtes på tur.

Tilredet er han først når han er stabil i skridt, trav og galop, men det bliver først til næste år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla.....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 18:39

folk har så mange forsk. definitioner på det..

I min verden er der ryttervant, tilredet og grunduddannet, videre uddannet og højt uddannet og de har nogle ret diffuse grænser

Specielt er der "videreuddannet" og "højt uddannet" jo riiiimeligt brede begreber, som jeg nok må indrømme, bliver brugt lidt efter for godt befindende



Ryttervant - den tolererer at have rytter på, men forstår ikke rytterens signaler.

Tilredet er for mig, at den er styrbar i alle gangarter, men endnu ikke har balance eller er stabil. Styrbar er for mig stop, start og drej og ikke mere.

Grundudd., den er blevet stabil, har opnået balance på større spor, kan flyttes i schenkelvigninger i trav/skridt, bakkes og kan rundes og stilles korrekt på de større spor (15-20 m.)


Og alt derefter er for mig "videre" eller "højt".


- Katten


Michellino'er kan og vil!


TANZ

min dygtige lille dressurbasse (:

hvor der er vilje, er der en vej

0
0
Svar på denne tråd
 
 I parelli
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 21:09

er en hypper med over 20 timers ridning tilredet.


MVh dorthe



Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.


Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan ikke sidde timer på
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 16:03

Hej


Du kan ikke sidde timer på!! Alle heste er forskellige. Jeg har tilridet flere og en er tilredet efter en ugen og en anden efter 4 uger, så tid kan der ikke siddes på. Men som ovenfor beskrevet er en hest tilredet når den er styrbar i alle tre gangarter begge veje rundt.



Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som orderne siger
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 08:19

Ryttervant = vant til rytter - accepteret at rytteren sidder på ryggen og kan rides let rundt i skridt, trav og galop.


Tilredet = redet til - dvs. 100 % styrbar i alle gangarter, forstår stop, frem, tilbage og til siden på kommando.




Knus fra Vinnie_M, stadig farmakonom stud.
.
UDSTYR SÆLGES - klik her
.
* Hp opdateret med billeder den. 10. juli 08 *
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider