folk har så mange forsk. definitioner på det..
I min verden er der ryttervant, tilredet og grunduddannet, videre uddannet og højt uddannet og de har nogle ret diffuse grænser 
Specielt er der "videreuddannet" og "højt uddannet" jo riiiimeligt brede begreber, som jeg nok må indrømme, bliver brugt lidt efter for godt befindende 
Ryttervant - den tolererer at have rytter på, men forstår ikke rytterens signaler.
Tilredet er for mig, at den er styrbar i alle gangarter, men endnu ikke har balance eller er stabil. Styrbar er for mig stop, start og drej og ikke mere.
Grundudd., den er blevet stabil, har opnået balance på større spor, kan flyttes i schenkelvigninger i trav/skridt, bakkes og kan rundes og stilles korrekt på de større spor (15-20 m.)
Og alt derefter er for mig "videre" eller "højt".